Thursday, August 5, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


دور برگشت از مرحله سوم رقابتهای گزینشی و مقدماتی فوتبال لیگ قهرمانان اروپا دیشب با برگزاری ١٣ بازی خاتمه یافت.

در طی یکی از این بازیها، تیم فنرباغچه ترکیه با شکست در برابر یانگ بویز برن سوئیس، از دور مسابقات حذف شد. فنرباغچه که در صورت کسب تساوی صفر-صفر هم راهی دور بعد می شد، با تک گل هنری بینونو، مهاجم کامرونی یانگ بویز، بازی را به این تیم سوئیسی واگذار کرد تا از راهیابی به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا بازماند.

همچنین زنیت سن پترزبورگ با غلبه بر یونیرا اورزیچنی رومانی، راهی دور بعد این مسابقات شد. در این دیدار، شاگردان لوچیانو اسپالتی، با یک گل به پیروزی رسیدند تا با همین نتیجه، در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، راهی مرحله بعدی این رقابتها شوند.

در دیدار دیگری، آژاکس آمستردام با تساوی سه بر سه در برابر پائوک سالونیکی یونان، راهی دور بعد شد. دیدار رفت دو تیم در زمین آژاکس با تساوی یک بر یک خاتمه یافته بود و پس از تساوی سه بر سه دیشب در سالونیکا، این تیم هلندی بود که به لطف گل زده در خانه حریف، راهی مرحله پلی آف مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شد.گفتنی است،امشب از دور مقدماتی مسابقات لیگ فوتبال اروپا هم ۳۴ بازی برگزار میشود که در مهمترین دیدارها، تیمهای لیورپول، یونتوس، واشتوتگارت به میدان میروند.

مقام قهرمانی مسابقات فوتبال جام حذفی برزیل به سانتوز رسید.
تیم سانتوز در فینال کوپا دو برزیل، با پیروزی در برابر ویتوریا، اولین قهرمانی خود را در جام حذفی آنکشور جشن گرفت. برغم پیروزی دو بر یک ویتوریا در دیدار برگشت، پیروزی دو بر صفر سانتوز در دیدار رفت، کافی بود تا این تیم در مجموع دو دیدار، با نتیجه ٣ بر ٢ به پیروزی رسیده و عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

در ادامه مسابقات فوتبال جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپا زودآمریکانا، دیدار دو تیم گرمیو و اتلتیکو مینیرو با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این دیدار که به میزبانی گرمیو برگزار شد، تیم میزبان از بخت بیشتری برای پیروزی برخوردار بود اما هر دو نماینده برزیل، هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی بدون گل پایان یابد.

لیونل مسی پس از گلزنی در دیدار دوستانه بارسلونای اسپانیا مقابل منتخب ستارگان لیگ فوتبال کره جنوبی ، از مارادونا حمایت کرد.
تیم بارسا که در تور آسیایی خود بسر میبرد، با دوگل از لیونل مسی و گلزنی زلاتان ابراهیموویچ، ویکتور سانچز و جاناتان سوریانو ٥ بر ٢ منتخب ستارگان لیگ فوتبال کره جنوبی را شکست داد. در این دیدار پپ گواردیولا قصد استفاده از مسی را نداشت اما فشار تیم میزبان باعث شد تا خیلی زود این مهاجم به ترکیب تیم اضافه شود. در پایان این دیدار مسی، ستاره آرژانتینی بارسا با اعلام حمایت از مارادونا، اظهار داشت که گمان نمی کرده سرمربی آرژانتین از این تیم جدا شود. او در کنار حمایت از مارادونا، اعلام داشت الآن زمان نگاه به آینده است.

No comments:

Post a Comment