Tuesday, August 3, 2010

خبرهایی از فوتبال


مارچلو بيلسا، سرمربي تيم ملي شيلي، در جام جهاني ‪ ٢٠١٠ آفريقاي جنوبي، با تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال آنکشور، موافقت كرد، همچنان مربيگري تيم ملي فوتبال شيلي را تا مسابقات قهرماني آمريكاي جنوبي، كوپا مريكا، در سال ‪ ٢٠١٥ برعهده داشته باشد. بر اساس توافق جديد ، نقش بيلسای آرژانتینی، در فوتبال شيلي افزايش مي‌يابد و او علاوه بر انتخاب بازیکنان تيم ملي، در تيم زير بيست سال و به طور كلي فدراسيون فوتبال، دستي خواهد داشت.

پس از حذف ناباورانه تیم ملی آرژانتین از جام جهانی آفریقای جنوبی، آغاز لیگ فوتبال انکشور، فرصتی است دوباره، برای فوتبال دوستان آرژانتین که با این ورزش آشتی کنند. در همین راستا استودیناتس، قهرمان کوپا لیبرتادورس و بوکا جونیورز، پرطرفدارترین تیم آرژانتین که فصل گذشته را با ناکامی به پایان برد، خود را آماده حضور پرقدرت در مسابقات فصل جاری لیگ آپرتورا می کنند.

در حالیکه تیم بارسلونا با ٢٨ بازیکن، برای انجام دوبازی دوستانه در تور آسیایی خود، دیروز وارد سئول شده، سسک فابرگاس کاپیتان ملی پوش آرسنال انگلیس، همچنان از تمایل خود، جهت پیوستن به کاتالانها، سخن می گوید. فابرگاس که همزمان با سفر آسیایی بارسلونا، به زادگاهش ، شهر آرنیه س دومار، در ایالت کاتالان وارد شد، وقتی استقبال پرشور بیش ٢٥٠٠ طرفدار پر وپا قرص آبی اناری پوشان را دید، با چشمانی اشک آلود به علاقمندانش گفت او امیدوارست که آنها را هر بیشتر و از نزدیکتر ببینید. بارسلونا برای به خدمت گرفتن سسک فابرگاس، پیشنهادی بالغ بر ٤٥ میلیون دلاربه تیم آرسنال ارائه داد، اما آرسن ونگر سرمربی این تیم لندنی، همچنان مخالف جدایی فابرگاس از آرسنال است. بارسا اولین دیدار دوستانه و تدارکاتی خود را فردا در سئول برگزار خواهد کرد و پس از آن به چین سفر می کند و یکشنبه آینده مقابل تیم گوان به میدان خواهد رفت

تیم بایرن مونیخ آلمان هم، اولین تمرین با نفرات کامل پس از مسابقات جام جهانی را برگزار کرد. قهرمان دوره قبل مسابقات بوندسلیگا، در حالی این تمرین را آغاز کرد که فیلیپ لام، توماس مولر و هانس یورگ بوت، بازیکنان حاضر در جام جهانی، زودتر از سایر بازیکنان وارد زمین تمرین شدند.

No comments:

Post a Comment