Monday, August 9, 2010

خبرهایی از دنیای سرعت



داریو فرانچیتی بریتانیایی، عنوان نخست مسابقات اتومبیلرانی آی. آر. ال. ایندی کار اوهایو را از آن خود کرد. این دومین عنوان قهرمانی فرانچیتی پس از کسب عنوان نخست ایندی ٥٠٠ در بهار گذشته محسوب میشود. در این مسابقه ویل پاور و هلیو کاسترونبس به ترتیب دوم و سوم شدند.

خوان پابلو مونتویا برزیلی هم در مسابقات نسکار واتکینز گلن به عنوان نخست رسید. مونتویا که تجربه ی سالها حضور در فرمول یکرا در کارنامه دارد، در پیست بین المللی واتکینز با ٤ ثانیه و ٧ صدم ثانیه اختلاف، با نفر دوم به مقام نخست دست یافت. پس از قهرمانی در مسابقات سونوما در سال ٢٠٠٧ این دومین عنوان قهرمانی مونتویا بود. پس از او کُرت بوش و جمی مک موری به ترتیب دوم و سوم شدند

پنجمین دور مسابقات اتومبیلرانی دویچه تورن واگن میستر شافت دی. تی. ام. آلمان، با پیروزی راننده مرسدس، برونو اسپنگلر کانادایی به پایان رسید. این راننده ٢٧ ساله با دو ثانیه و ٨ صدم ثانیه اختلاف با هم تیمی اش پائول دی رستای برزیلی، به مقام نخست دست یافت. گری پافت بریتانیایی هم به مقام سوم دست یافت.

آنتونیو کایرولی ایتالیایی با پیروزی در مسابقات موتوکراس جمهوری چک، به صدرنشینی در جدول رده بندی کلی مسابقات جهانی موتوکراس ادامه داد. دور نخست این مسابقه را تانل لئوک از تیم هوندا با پیروزی به پایان برد، اما در دور دوم، کایرولی به مقام نخست دست یافت. همین پیروزی برای کارولی، ٨٤ امتیاز در جدول رده بندی کلی، به ارمغان آورد، تا او همچنان، در صدر جدول باقی بماند.

No comments:

Post a Comment