Sunday, August 8, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


سوپرجام فوتبال آلمان هم پس از وقفه ای ١٤ ساله، مجددا از سر گرفته شد و قهرمانی آن هم به بایرن مونیخ رسید.
روز گذشته دیدار سوپرجام آلمان بین تیمهای بایرن مونیخ و شالکه برگزار شد که این تیم ایالت باواریا بود که به راحتی و با نتیجه دو بر صفر حریف اش را از پیش رو برداشت. توماس مولر و میروسلاو کلوزه با دو گلی که به ثمر رساندند سومین جام را هم برای شاگردان لوئیس فن خال به ارمغان آوردند.
این جام بین قهرمان بوندس لیگا و قهرمان جام حذفی فوتبال آلمان برگزار می شود و از آنجا که بایرن فصل گذشته هر دو جام را برنده شد، شالکه به عنوان نایب قهرمان بوندس لیگا در این دیدار حاضر شد. شالکه هفته قبل موفق شده بود در رقابتهای چهارجانبه توتال فوتبال آلمان با حساب 3 بر یک مقابل بایرن مونیخ به برتری برسد ولی در این دیدار نتیجه را به حریف قدرتمندش واگذار کرد. با این شکست، دست مهاجم اسپانیایی تازه پیوسته به شالکه، رائول، از اولین جام کوتاه ماند.

هفته دوم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه با پیروزی آیندهوون در برابر هیرنوین دنبال شد.
در این دیدار که در استادیوم خانگی هیرنفین، آبه لنسترا اشتادیون برگزار شد، پی. اس. وی. آیندهوون موفق شد با نتیجه سه بر یک حریفش را از پیش رو بردارد تا این تیم با شش امتیاز از دو بازی در صدر جدول رده بندی قرار گیرد. تویوونن دو بار و اینگلار یک بار برای تیم میهمان گلزنی کردند، در حالیکه کوپیک تنها گل هیرنفین را به ثمر رساند.

همچنین در مسابقات لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر دوتیم شقلاقوا و اندرلخت به تساوی رضایت دادند. .در این دیدار که از هفته دوم و در ورزشگاه خانگی شقلاقوا برگزار شد، هر دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این نتیجه اندرلخت به رده سوم سقوط کرد و شقلاقوا هم رده دهم جدول را به خود اختصاص داد.

لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، با تساوی بدون گل تیمهای موناکو و لیون آغاز شد.
در این دیدار که از هفته نخست و در استادیوم خانگی لیون برگزار شد، تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل نتیجه نداد تا سهم هر کدام از تیمها تنها یک امتیاز باشد.

در دیداری دیگر از هفته نخست لوشمپیونا نیز قهرمان فصل گذشته این لیگ در برابر کان با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد. در این دیدار المپیک مارسی با دو گل سئوبه و عربی بازی را با نتیجه دو بر یک به میهمانش واگذار کرد. تک گل میزبان را ساماسا در دقیقه ٧٧ به ثمر رساند

در دیداری دیگر نیز پاریسن ژرمن با نتیجه سه بر یک سن اتین را درهم کوبید. گل به خودی ژانو و گلهای اردینک و ننه تک گل پایت را بی اثر کرد تا پاریسن ژرمن نخستین گام را محکم بردارد. در پایان هفته نخست رقابتهای لوشمپیونا پارسین ژرمن، تولوز و کائن با سه امتیاز رده های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

در ادامه دیدارهای دوستانه باشگاهی جهان، تیم رئال مادرید در حالیکه تا دقیقه ٥٢ با نتیجه دو بر صفر از لس انجلس گلکسی آمریکا عقب بود، در آخر با نتیجه سه بر دو این تیم را شکست داد. در این دیدار ابتدا دونیوانت و دونووان برای میزبان گل زدند اما در نیمه دوم گونزالو هیگواین دو بار در دقایق ٥٢ و ٦٢ گلزنی کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه ژابی آلونسو، در دقیقه ٧٢ یک گل دیگر برای کهکشانی ها به ثمر رساند، تا این تیم با نتیجه سه بر دو، پیروز این دیدار لقب گیرد.

هفته نخست مسابقات لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا، با شکست قهرمان فصل پیش آغاز شد.
آرژانتینیوس جونیورز، قهرمان فصل پیش این مسابقات، که در ورزشگاه خانگی خود به مصاف هوراکان می رفت، درحالیکه تا پایان نیمه اول با نتیجه یک بر صفر از میهمانش پیش بود، در آخر بازی را با نتیجه دو بر یک به این تیم واگذار کرد. ضمن آنکه پرز در دقیقه ٧٤ با دریافت کارت قرمز از مسابقه اخراج شد تا مشکلات جونیورز بیش از پیش شود.

همچنین در ادامه مسابقات لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو، تیم بوتافوگو با پیروزی سه بر صفر در برابر اتلتیکو مینیرو به رده هفتم جدول این مسابقات صعود کرد. مایکوسوئل، سومالیا و هررا، سه گل برای میزبان به ثمر رساندند، تا این تیم با ١٨ امتیاز از ١٣ دیدار در رده هفتم جدول رده بندی قرار گرفت.

No comments:

Post a Comment