Tuesday, April 26, 2011

نبرد منچستر و شالکه



در اروپا دورمرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان امشب با برگزاری یک دیدار آغاز میشود.
تیم فوتبال منچستریونایتد در ولتینس آرنای گلزنکیرشن میهمان شالکه صفرچهار آلمان است. هرچند که در سالهای گذشته تیمهای آلمانی مانع از رسیدن شاطین سرخ به فینال رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند اما آنها در ۵ بازی خارج از خانه ی خود تاکنون گلی دریافت نکرده اند و در مجموع ۱۱بازی قبلی شان در این لیگ طعم شکست را نچشیده اند. صدرنشین لیگ برتر انگلیس برای آنکه برای سومین بار در چهار فصل اخیر به فینال رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند باید از سد تیم دهم بوندسلیگا بگذرد. سرخ پوشان منچستر تجربه ی تلخ فصل گذشته و شکست مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی را هنوز پیش چشم دارند.

اما در آنسوی میدان تیم شالکه که رده دهم بوندسلیگا را در اختیار دارد برای رسیدن به دو جام در تلاش است. جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا.
البته بازیکنان شالکه که به پادشاهان آبی پوش مشهورند چنانچه بخواهند بعد از بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند و بایرلورکوزن، چهارمین تیم آلمانی باشند که دیدار نهایی راه پیدا کرده باید در دو دیدار رفت و برگشت صدرنشین لیگ برترانگلیس را از پیش رو بردارند. با آنکه شالکه در نه بازی اروپایی گذشته خود شکست نخورده و هر پنج بازی خانگی اش در این فصل لیگ قهرمانان پیروز بوده اما کارنامه شالکه مقابل تیمهای جزیره چندان درخشان نیست. آبی پوشان گلزنکریشن از شش بازی گذشته خود مقابل تیمهای انگلیسی تنها در یک دیدار برنده بوده و در سه دیدار گذشته هم نتوانسته گلی به ثمر برساند. این بازی برای فوتبال دوستان ایرانی هم بدلیل حضور علی کریمی در تیم شالکه جذابیت خاص خود را دارد. اما مرد اول شالکه رائول است که در این فصل لیگ قهرمانان برای تیم جدیدش پنج گل زده و در یکصدو چهل بازی گذشته خود با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا با 71 گل زده دست نیافتنی است.

در تنها دیدار باقیمانده از هفته سی و سوم رقابتهای لیگ برترانگلیس تیم فوتبال منچسترسیتی با تک گل ادین ژکو مقابل بلکبرن امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده شد. در اسپانیا در آخرین دیدار باقیمانده از هفته سی و سوم رقابتهای لالیگا هم تیم فوتبال رئال ساراگوسا مقابل آلمریای قعرنشین به برتری رسید. در این دیدار که در ورزشگاه روماردا و به میزبانی ساراگوسا برگزار شد، تیم میزبان در نیمه اول حملات پردامنه ای روی دروازه آلمریا ترتیب داد اما هیچ کدام از آنها راهی به دروازه حریف نبرد تا دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن بروند. در نیمه دوم هم حملات ساراگوسا ادامه یافت تا در دقیقه هفتاد، قفل دروازه آلمریا باز شد. در این لحظه پاس ارسالی از جناح چپ ساراگوسا. به گبی رسید. که او هم با ضربه ای محکم توپ را سوی دروازه آلمریا فرستاد. ضربه مهلک گبی به تیر دروازه آلمریا برخورد کرد اما در بازگشت با برخورد به بدن دیگو آلوز، دروازه بان آلمریا به درون دروازه برگشت تا میزبان یک بر صفر پیش افتد. در ادامه توپی از خط دروازه ها نگذشت و تنها در دقیقه ۹۰ آندر هررا، بازیکن زاراگوزا پس از خطای بر روی بازیکن حریف از زمین مسابقات اخراج شد، تا میزبان دقایق پایانی را ده نفره به کار خود ادامه دهد. با این نتیجه رئال ساراگوسا با ۳۶ امتیاز، به رده شانزدهم صعود کرد و آلمریا هم با ۲۶ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

رئیس باشگاه ختافه اسپانیا از فروخته شدن این باشگاه به یک شرکت اماراتی خبر داد. آنخل تورس، مدیر این باشگاه با اعلام این خبر افزود که لوگوی این باشگاه تغییری نخواهد کرد. اما چندی بعد مدیر کنسرسیوم اعلام کرد که لوگوی جدید این باشگاه با نام ختافه در بالای لوگو و تیم دبی در پایین، برای تائید نهایی به سازمان لیگ اسپانیا تحویل داده شده است. رقم سرمایه گذاری گروه رویال دبی حدود ۱۳۰ میلیون دلار ارزیابی شده و طرفداران این تیم رده چهاردهمی امیدوارند این شرکت بتواند اوضاع باشگاه را سر و سامان ببخشد. باشگاه ختافه در سال 1945 بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۴ در لالیگا حضور دارد

در ادامه مرحله پلی آف لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیه، کلاب بروژ در برابر استاندارد لیژ با تساوی یک بر یک متوقف شد. در این دیدار که به میزبانی کلاب بروژ برگزار شد، دو تیم در نیمه نخست هرچه زدند به در بسته زدند تا با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دوم ابتدا در دقیقه ۶۸ جرون سیمایز میزبان را پیش انداخت. تنها یک دقیقه بعد ممه چیته موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. این نتیجه تا آخر پابرجا ماند تا سهم دو تیم تنها یک امتیاز باشد. با این نتیجه استاندارد لیژ با ۳۸ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. کلاب بروژ هم با ۳۳ امتیاز، پس از لیژ رده چهارم را به خود اختصاص داد. در فوتبال بلژیک، شش تیم نخست رده بندی فصل عادی لیگ، با نیمی از امتیازاتی که به دست آورده اند به مرحله پلی آف راه پیدا می کنند و به رقابت با یکدیگر می پردازند. در پایان تیمی که رده نخست را به دست آورده بعنوان قهرمانی رسیده و به لیگ قهرمانان راه میابد. سایر تیمها هم جواز حضور در لیگ اروپا را کسب خواهند کرد.

روبرتو کارلوس ستاره سابق رئال مادرید نخستین گل خود را برای تیم جدیدش به ثمر رساند.
هافبک چپ پای سی و هشت ساله برزیلی که با قرارداری دو سال و نیمه، به تیم آنژی ماخاچکالای روسیه پیوسته در دیدار روز گذشته این تیم در برابر دینامو موسکو موفق شد برای تیمش از روی نقطه پنالتی گلزنی کند تا این تیم در برابر حریفش به تساوی دو بر دو دست یابد. کارلوس که بسیاری او را با ضربات آزاد مرگبارش به یاد دارند دو ماه پیش پس از جدایی از باشگاه کورینتیانس با دستمزدی معادل 4 و نیم میلیون دلار در سال به این تیم روسی پیوست.

No comments:

Post a Comment