Thursday, April 21, 2011

شب خوش مورینیو در مستایا



رئال مادرید شب گذشته در مستایا، در فینال کوپا دل ری به مصاف رقیب سنتی اش، بارسلونا رفته بود و موفق شد این تیم را یک بر صفر شکست بده تا برای هجدهمین بار به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.
مورینیو در این دیدار پپه را از خط دفاع به هافبک منتقل کرده بود تا از همان نیمه زمین، موتور بازی سازی کاتالنها را از کار بیندازد. کاری که در نیمه اول از عهده آن بر آمد و با خارج کردن خط هافبک بارسا از بازی، موقعیتهای زیادی روی دروازه این تیم ایجاد کرد، که اوج آنها ضربه سر پپه بود که به تیر دروازه حریف اصابت کرد. در نیمه دوم ورق برگشت و بارسا با انجام بازی همیشگی، رئال را مجبور به تنها دفع توپ کرد. اما حملات بارسا هم در این نیمه نتیجه ای نداد و تک گل پدرو هم به درستی آفساید اعلام شد تا کار به وقتهای اضافه کشیده شود. در وقتهای اضافه در حالی که همه انتظار داشتند بارسا بر بازی مسلط باشه این رئال بود که دست به خلق موقعیتهای زیادی زد و بالاخره هم به نتیجه رسید. یک و دوی مارسلو و آنخل دی ماریا و سانتر زیبای او، با ضربه سر دقیق کریستیانو رونالدو همراه شد تا طاق دروازه بارسا و پینتو فرو بریزد. تنها اتفاق مهم نیمه دوم وقتهای تلف شده هم کارت زرد دوم و اخراج دی ماریا بود تا بازی با همان تک گل رونالدو خاتمه پیدا کند.
این پیروزی در کنار هجدهمین جام قهرمانی رئال، شیرینی های دیگری هم داشت. گورادیولا برای اولین بار در هفت دربی ای که در مقابل کهکشانی ها روی نیمکت بارسا نشسته بود، دستها رو به علامت تسلیم بالا برد. این دو تیم تا پیش از بازی دیروز ۵ بار در فینال کوپا دل ری در برابر هم صف آرایی کرده بودند که بارسا سه بار به پیروزی رسیده بود و بازی دیروز دو تیم رو در عدد سه برابر کرد. همچنین رئال آخرین بار در سال ۱۹۹۳ به مقام قهرمانی این مسابقات رسیده بود و این پیروزی طلسم هجده ساله آنها رو شکست. و از همه مهمتر این که رئال در سه سال گذشته هیچ جامی به دست نیاورده بود که این نوار ناکامی هم پاره شد. همه اینها باعث شد تا مردم پایتخت تا صبح به همراه اعضای رئال مادرید به شادی در خیابونها بپردازن که البته پایان خوشی هم نداشت. در حالی که بازیکنای رئال از روی اتوبوس به شادی و ابراز احساسات برای طرفداراشون مشغول بودن، جام قهرمانی این مسابقات از دست سرخیو راموس به زیر چرخهای اتوبوس افتاد، اما له شدن این جام هم تاثیری بر شادی طرفدارای کهکشانی ها نداشت.

اما در ایتالیا آ.ث. میلان صدرنشین لیگ سری آ در ديدار رفت نيمه نهايي جام حذفي آنکشور مقابل تيم فوتبال پالرمو حسابی به سختی افتاد.
در دومین ديدار از دور رفت مرحله‌ي نيمه نهايي جام حذفي ايتاليا کوپا ایتالیا دیشب روسونری ها در ورزشگاه سن سیروی شهر ميلان پذیرای بازیکنان تیم پالرمو بودند، اما سودی از میزبانی خود نبردند و در پايان با تساوي 2 بر 2 متوقف شدند. در ابتدای بازی زلاتان ابراهيمويچ در دقيقه‌ي سوم بازي گلي زودهنگام را برای شاگردان ماسیمیلیانو آلگری براي به ثمر رساند، اما خاوير پاستوره گلزن و گلساز آرژانتيني در دقيقه 13 آنرا جبران کرد و بازي به تساوي كشید. در نيمه‌ي دوم پالرمو که نمیخواست دست خالی سن سیرو را ترک کند وسیله ی آبل هرناندس اروگوئه ای به گل برتري رسيد، اما یار تعویضی میلانی ها با اوربی نوئلسن با هنرنمایی ایبراهمیووچ در دقيقه ۷۶ گل تساوی بخش سرخ و مشکی پوشان را وارد دروازه تیم سوم جدول رده بندی سری آ کرد. بدین ترتیب آ.ث. میلان براي راهيابي به فینال جام حذفی کوپا ایتالیا باید جوازش را در بازي برگشت بگیره. تیم اینترمیلان هم سه شنبه شب با تک گل استانکوویچ رم را شكست داد و چشم به بازی برگشت دوخته است.

در انگلیس و در دو دیدار معوقه از هفته بیست و هشتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر هم تاتنهام در وایت هارت لین با آرسنال سه بر سه مساوی کرد وچلسی مقابل حریفش بیرمنگام به پیروزی رسید تا در فاصله شش امتیازی صدر جدول قرار گیرد.
اما در جام حذفی فرانسه، فرنچ کاپ،پاریسن ژرمن با پیروزی در برابر تیم دسته دومی آنژه به دیدار نهایی این مسابقات راه یافت. در این دیدار که به میزبانی آنژه برگزار شد، متیو بودمِر در دقیقه ۲۳ میهمان را پیش انداخت تا پایتخت نشینان در پایان نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر به رختکن بروند. در نیمه دوم ننه در دقیقه ۵۱ اختلاف را به دو گل رساند. پس از این گل آنژه که به دنبال جبران بود حملاتی را بر روی دروازه پاریسن ژرمن تدارک دید و موفق شد در دقیقه ۵۷ توسط سباستین رنوا یکی از گلها را جبران کند. این پایان کار نبود و ژیلامو هورائو در دقیقه ۶۳ تیر خلاص را شلیک کرد تا پاریسن ژرمن با پیروزی سه بر یک در این دیدار، راهی فینال فرنچ کاپ شود. پاریسن ژرمن در دیدار نهایی جام حذفی فرانسه، بیست و چهارم اردیبهشت ماه ، به مصاف لیل، صدرنشین لوشمپیونا خواهد رفت.

No comments:

Post a Comment