Monday, April 25, 2011

قهرمانی گورگس و روزهای خوش نادال



درآلمان و در شهراشتوتگارت مسابقات تنیس جایزه بزرگ پورشه با قهرمانی گورگس از کشور میزبان به پایان رسید.
یولیا گورگس تنیسور شماره ۳۲ جهان که در دیدار فینال در برابر تنیسور شمار یک جهان کارولین وژنیاکی، بخت نخست قهرمانی این مسابقات به میدان رفته بود، موفق شد با شکست حریف نامدارش جام این مسابقات را در آغوش بگیرد. گورگس در ست نخست در تای برک و با نتیجه ۷-۶ وژنیاکی دانمارکی را شکست داد. در ست دوم هم موفق شد ۶-۳ حریفش را از پیش رو بردارد تا وژنیاکی ای که در این مسابقات حتی یک ست را هم واگذار نکرده بود، با شکست در این دیدار قهرمانی را هم از دست بدهد. این نخستین قهرمانی یک آلمانی در مسابقات جایزه بزرگ اشتوتگارت از سال ۱۹۹۴ است. با این نتیجه گورگس که یک پورشه و ۱۱۱هزار دلار جایزه نقدی این مسابقات را به دست آورد در لیستی که امروز منتشر شد به جمع ۳۰ تنیسور برتر جهان خواهد پیوست.

اما مرد شمار یک تنیس جهان همچنان بر روی نوار قهرمانی گام بر میدارد. رافائل نادال اسپانیایی دیروز با پیروزی بر هموطنش داوید فرر برای ششمین بار در مسابقات تنیس آزاد بارسلونا به قهرمانی دست یافت.
نادال که مانند دیدار هفته پیش در فینال تنیس مونت کارلو در برابر فرر قرار گرفته بود، باز هم با شکست دوست و رقیبش به جام رسید. سلطان زمینهای خاک رس، ست نخست را ۶-۲ به سود خود به پایان برد و در ست دوم هم ۶-۴ به برتری رسید تا برای ششمین بار در هفت سال گذشته به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد. نادال سال گذشته، این مسابقات را به دلیل مصدومیت از دست داد. این سی و دومین قهرمانی نادال در زمینهای خاک رس بود که او را پس از گیرمو ویلاس و توماس موستر، در رده سوم قهرمانان خاک رس قرار می دهد.




No comments:

Post a Comment