Tuesday, April 19, 2011

شکست استقلال و برد ذوب آهن در آسیا



تیم فوتبال ذوب آهن ایران در بازی برگشت خود مقابل الریان قطر به پیروزی رسید تا به صدرنشینی خود ادامه دهد.
در چارچوب دور برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساعتی پیش تیم ذوب آهن ایران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان الریان قطر بود که موفق شد با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یابد. نیمه اول این بازی با برتری یک برصفر تیم ذوب آهن به اتمام رسید. تک گل سپیدپوشان اصفهانی در نمیه نخست به وسیله اصغر فرهادی در دقیقه 21 به ثمر رسید. در نمیه دوم هر دو تیم موقعیت هایی برای باز کردن دروازه حریف داشتند که توپی از خط دروازه ها نگذشت تا این بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود ذوب آهن به پایان برسد. ذوبی ها در بازی رفت هم موفق به شکست سه بر یک این تیم در قطر شده بودند. ذوب آهن با برد مقابل الریان ۱۰ امتیازی شد وجایگاه خود را در صدر جدول گروه چهارم استحکام بخشید.

اما ساعتی پیش تیم فوتبال استقلال ایران در مقابل جوان ترین تیم این دوره از رقابتها شکست خورد. در اولین بازی دور برگشت از گروه دوم در هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا آبی پوشان استقلال با قضاوت یونیچی نیشیمورا از ژاپن در ورزشگاه مرکزی شهر تاشکند به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان رفتند که در پایان به برتری 2 بریک تیم میزبان تن دادند. پاختاکور ابتدا با گلزنی استانیسلاو آندرف در دقیقه 27 از شاگردان پرویز مظلومی پیش افتاد ولی آرش برهانی در وقتهای تلف شده نیمه نخست کار را به تساوی کشید. در حالیکه به نظر میرسید استقلالی ها از نتیجه تساوی یک بر یک راضی هستند دردقیقه ۸۶ بدنبال اخراج حنیف عمران زاده ده نفره شدند تا دو دقیقه بعد ایگور کریمتس گل برتری پاختاکور را به ثمر برساند و سه امتیاز با ارزش را به کیسه جوان ترین تیم لیگ بریزد. با این نتیجه پاختاکور۴ امتیازی با استقلال هم امتیاز شد ولی تا قبل از پایان دیگر بازی این گروه استقلالی هاهمچنان در مکان دوم جای دارند و پاختاکور قعرنشین است.تیمهای النصر عربستان و السد قطر تا دقایقی دیگر دومین بازی این گروه را در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض برگزار خواهند کرد.

اما در شرق آسیا چهارمین هفته از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان با پیروزی ناگویا گرامپووس ژاپن مقابل اف سی سئول کره جنوبی و تساوی دو تیم کاشمیا آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی دنبال شد. کاشمیاآنتلرز که در ورزشگاه کاشیمای شهر ایباراکی میزبان سوون سامسونگ بلووینگز بود. در پایان مقابل میهمان خود به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داد. دراین بازی که بین دو تیم صدرنشین گروه اچ. لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد ابتدا سوون سامسونگ بلووینگز با گلزنی کی هوون یئوم در دقیقه 48 از میزبان خود پیش افتاد اما اندکی بعد یوزو تاشیرو گل تساوی بخش ژاپنی ها را به ثمر ساند.با این نتیج در دیگر دیدار گروه اچ شانگهای شنهوای چین در زمین خود ورزشگاه هنگ کو شانگهای با حساب۲ به ۳ نتیجه را به اف. سی. سیدنی استرالیا، واگذار کرد.بدین ترتیب تیمهای سامسونگ کاشیما اف سی سیدنی و شنهووا به ترتیب اول تا چهارم این گروه هستند. در گروه اف هم تیم‌های اف سی سئول کره جنوبی و ناگویا گرامپوس ژاپن در ورزشگاه جام جهانی سئول مقابل هم صف آرایی کردند که جدال آنها در پایان به برتری 2 بر صفر نماینده ژاپن انجامید. با این نتیجه گرامپوس با هفت امتیاز به صدر جدول رده بندی این گروه صعود کرددیگر دیدار این گروه را تا ساعتی دیگر تیم‌های العین امارات و هانگژو گرین تاون در ورزشگاه خلیفه بن زاید برگزار خواهند کرد

No comments:

Post a Comment