Monday, March 7, 2011

برتری پرسپولیس در همدان و دیگر خبرهای فوتبالی


سپاهان و پرسپولیس در آخرین دیدارهای هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران با پیروزی مقابل حریفانشان به ترتیب پله های دوم و چهارم جدول رو از آن خود کردند.
امروز، پرسپولیس تهران، در ورزشگاه قدس همدان به مصاف تیم پاس رفت وموفق شد، با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی ارزشمندی دست یابد. شاگردان علی دایی که برای رساندن خود به جمع تیمهای مدعی، به پیروزی مقابل پاسِ بحران زده و ته جدولی نیاز داشتند، توانستند با گلهای محمد نوری و هادی نوروزی در دقایق ۳۴ و ۳۷ به برد خارج از خانه دست یابند. تک گل تیم پاس را هم سپهر حیدری مدافع پرسپولیس به اشتباه درون دروازه این تیم قرار داد پرسپولیس با این برد و با ۴۳ امتیاز به رده چهارم جدول صعود کرد.در دیگر دیدار امروز سپاهان اصفهان با برتری ۲ بر یک مقابل شهرداری تبریز با ۴۶ امتیاز و البته یک بازی کمتر به جایگاه دوم جدول رسید.در دیدار پرسپولیس ، پاس، نادر احمدی و رامین خسروی از تیم پاس و هادی نوروزی، مجتبی زارع و محمد نوری از تیم پرسپولیس کارت زرد گرفتند.

اما از فوتبال اروپا، در اسپانیا، رئال مادرید، فاصله ی خود را، با صدرنشینِ لیگ، کمتر کرد، و با پیروزی مقابل راسینگ سانتاندر، به هفت امتیازی بارسلونا رسید. رئال مادرید، که دیشب، درچارچوب رقابتهایِ هفته بیست و هفتم لالیگا، میهمانِ راسینگ سانتاندر بود، موفق شد، با نتیجه 3 بر یک، به برتری برسد تا از اختلاف امتیازش، با بارسای پیشتاز بکاهد. در این دیدار، که در استادیو ال ساردینه رو، برگزار شد، شاگردان ژوزه مونینیو، در همان نیمه اول، در دقیقه ۲۳ توسطِ امانوئل آدبایور به گل رسیدند. سه دقیقه بعد، کریم بنزما، فاصله را، بیشتر کرد، تا کهکشانی ها، با نتیجه دو برصفر، به رختکن بروند. در نیمه دوم، تیم میزبان که برای جبران گلهای خورده تلاش می کرد، با تک گل کندی بَکیرسیوغلو در دقیقه 70 تنها توانست، یکی از گلها را جبران کند. این نتیجه، پایدار نماند، و کریم بنزما، بار دیگر، دروازه میهمان را گشود، تا بازی با نتیجه سه بر صفر، بسود رئالی ها، به پایان برسد. اما در سایرِ دیدارهای دیشبِ لالیگا، اوساسونا، در زمین مالاگا به برتری رسید. لوانته هم با یک گل، اسپانیول را از پیش روبرداشت. اسپورتینگ خیخون، دو بر یک ختافه را بُرد. آتلتیک بیلبائو، با همین نتیجه، سویا را مغلوب کرد، وهرکولس، یک به دو، تسلیم آلمریا شد.

اما درمهمترین بازی شنبه شب، تیم بارسلونا، با برتری مقابل رئال زاراگوزا، به یکته تازی خودش ادامه داد. در آغاز هفته بیست و هفتم لالیگا، بارسا، که در نوکمپ، پذیرای زاراگوزا ی پایین جدولی بود، توانست، با تک گل سیدو کیتا، در دقیقه 43 از سد مهمان خود بگذرد، و ۲۴مین برد این فصلِ خود را به ثبت برساند. اما در دو دیداردیگر شنبه شب، والنسیا 2 بر یک، در زمین رئال مایورکا، پیروز شد، و آتلتیکومادرید، 3 بر یک، مقابلِ میهمانش، ویارئال به برتری رسید. هفته بیست و هفتم لالیگا، امشب با بازی دپورتیوولاکرونیا، با رئال سوسیه داد به پایان می رسد.

در انگلیس و درآخرین دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر، دیشب تاتنهام در زمین ولورهمپتونِ پایین جدولی به تساوی 3 بر 3 رضایت داد. اما پس از شکست منچستر یونایتد در مقابل لیورپول، در آلمان هم بایرن مونیخ پر طرفدار بار دیگر تن به شکست داد تا شایعه رفتن لوئیس فان خال هلندی از این تیم قوت بگیرد.

در ادامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال آلمان، بوندس لیگا، شاگردان فن خال که این روزها حال و روز خوشی ندارند، در خانه تیم هانوفر با نتیجه سه بر یک تسلیم شدند تا سومین باخت پیاپی این تیم ثبت شود. در این دیدار محمد عبدالاهو ، کنستانتین راوش وسرخیو پینتو برای هانوفر گلزنی کردند، و آرین روبن در دقیقه ۵۵ تنها گل میهمان را به ثمر رساند. البته باواریایی ها از دقیقه ۷۳ و بدنبال اخراج برِنو، ۱۰ نفره به بازی ادامه دادند. از هرمان گرلاند، دستیار فن خال و مهمت شول، بازیکن پیشین این تیم، بعنوان گزینه های هدایت بایرن تا پایان فصل نام می برند. با این باخت بایرن مونیخ با ۴۲ امتیاز و با ۱۹ امتیاز اختلاف با صدر جدول در رده پنجم قرار گرفت. هانوفر هم با ۴۷ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در دیدار دیگری، بایرلورکوزن، تیم دوم جدول در برابر فا. اف. ال. وولفسبورگ به برتری رسید. در این دیدار که در بای آرنا و به میزبانی لورکوزن برگزار شد، لارس بندر در دقیقه ۲۱،رناتو آگوستو در دقیقه ۲۹ و اشتفان کیسلینگ در دقیقه ۴۵ گلهای میزبان را به ثمر رساندند تا این تیم به یک برد ارزشمند خانگی دست یابد. با این نتیجه بایرلورکوزن با ۴۹ امتیاز، همچنان در تعقیب دورتموند قرار دارد، وولفسبورگ هم با ۲۶ امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.

اما صدرنشین بوندسلیگا، بورسیا دورتموند در آغاز هفته بیست و پنجم کلن را مغلوب کرد تا فاصله امتیازیش را با تیمهای تعقیب کننده حفظ کند. در این دیدار که در سیگنال ایدونا پارک و به میزبانی دورتموند برگزار شد، روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۴۴ میزبان را پیش انداخت. این دیدار در نیمه دوم هم گلی در برابر نداشت تا بازی با همان پیروزی یک بر صفر بورسیا دورتموند خاتمه یابد. با این نتیجه دورتموند با ۶۱ امتیاز، به صدرنشینی خود در بوندسلیگا ادامه داد. کلن هم با ۲۹ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

در ایتالیا، ودرآخرین دیدار هفته بیست و هشتم رقابتهای سری آ، لاتزیو مقابل پالرمو پیروز شد تا به جمع چهار تیم بالای جدول بازگردد. همچنین در پایان هفته بیست و ششم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، لیل صدرنشین در خانه المپیک مارسی به برتری رسیدتا صدرنشین بماند. در این دیدار که در ورزشگاه ولودروم برگزار شد، ابتدا ادن هازارد در دقیقه ۱۰ لیل را پیش انداخت. ۵۰ دقیقه بعد، لویک رمی بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و پیر آلن فرائو در دقیقه ۹۱ موفق شد گل برتری لیل را به ثمر برساند تا این تیم به بردی شیرین دست یابد. با این نتیجه لیل با ۴۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول باقی ماند، مارسی هم با ۴۵ امتیاز، رده چهارم را به خود اختصاص داد.

در دیگر دیدار هفته بیست و ششم لوشمپیونا المپیک لیون با نتیجه پنج بر صفر آرل آوینیون را در هم کوبید. در این دیدار که در استاد ژرلان و به میزبانی لیون برگزار شد، لیساندرو لوپز برای لیون هت تریک کرد، ضمن آنکه پیانیچ و باستوس دو گل دیگر برای این تیم به ثمر رساندند تا بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود لیون خاتمه یابد. با این نتیجه لیون با ۴۵ امتیاز و تفاضل گل بهتر در رده سوم قرار گرفت و آرل آوینون هم با ۱۱ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

همچنین هفته بیست و ششم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه هم با پیروزی پرگل آژاکس همراه بود. در دیداری که روز گذشته در ورزشگاه آمستردام آرنا و به میزبانی آژاکس برگزار شد، این تیم موفق شد با نتیجه چهار بر صفر آ زد آلکمار را شکست دهد. اِبیسیلیو، زیوو، یونگ و آنیتا برای آژآکس گلزنی کردند تا این تیم بعد از چند هفته ناکامی، به سه امتیاز با ارزش دست یابد. البته آلکمار از دقیقه ۷۳ بازی به دنبال اخراج گرازیانو پله، ده نفره به بازی ادامه داد. با این نتیجه آژاکس با ۵۲ امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند. آزد آلکمار هم با ۴۳ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت.در سایر دیدارهای دیروز فاینورد رتردام با یک گل از سد هیرنفین گذشت.هراکلس آلملو ۴ بر یک خرونینگن را درهم کوبید و دیدار تیمهای اوترخت و روداکرکراده با تساوی یک ، یک به پایان رسید.

No comments:

Post a Comment