Wednesday, March 9, 2011

صعود امیدهای ایران و دیگر خبرهای فوتبال


تیم فوتبال امید ایران، با کسب تساوی در دیدار برگشت مقابل قرقیزستان به مرحله دوم مسابقات انتخابی و مقدماتی المپیک لندن صعود کرد.
امیدهای ایران که امروز در ورزشگاه اسپارتاک شهر بیشکک، به قضاوت داورانی از اردن، مقابل قرقیزستان به میدان رفتند ، پس از نود دقیقه، به تساوی بدون گل، رضایت دادند، تا به لطف پیروزی در دیدار رفت، به مرحله دوم این مسابقات صعود کند.در این دیدار همه اعضای کادر فنی تیم ملی، بدنبال اعتراض به بازی خشن بازیکنان قرقیزستان، با دستور داور، از زمین اخراج شدند. ایران، با صعود از مرحله سوم مسابقات مقدماتی باید در مرحله بعد که خرداد ماه سال آینده و بصورت حذفی برگزار می شود حضور یابد تا یکی از سه و نیم سهمیه ی قاره آسیا را برای حضور در مسابقات فوتبال المپیک لندن بدست آورد.

تیم ملی فوتبال ایران، در تازه ترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، با 574 امتیاز با یک رده صعود در مکان چهل و سوم جهان قرار گرفت. اما در آسیا، ایران بعد از ژاپن، استرالیا و کره جنوبی همچنان در رده چهارم قرار دارد. اما ازلیگ برتر ایران،

بارسلونا و شاختاردونتسک با پیروزی مقابل حریفانشان به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند.دیشب بارسا در نوکمپ با گلهای لیونل مسی و ژاوی میهمانش آرسنال را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. تک گل آرسنال را سرخیو بوسکتس مدافع بارسا با گل به خودی وارد دروازه آبی اناری پوشان کرد. اما اخراج رابین فن پرسی از آرسنال در دقیقه 56 این دیدار از سوی داور ماسیمو بوساکا از حاشیه های جنجالی این دیدار بود.

شاختاردونتسک هم شب گذشته، با نتیجه 3 بر صفر، رم را فتح کرد. شاختار در بازی رفت هم با حساب 3 بر 2 به برتری رسیده بود. میرچئا لوچسکیو، سرمربی این تیم، از اطمینانش به پیروزی در این دیدار گفت و وینچنزو مونتلا، سرمربی جوان رم هم با ابراز رضایت از تیمش، اخراج مکسس را در این نتیجه بی تاثیر ندانست.

اما در همین چارچوب، امشب دو دیدار دیگر برگزار می شود. در یکی از آنها تاتنهام انگلیس به مصاف میلان ایتالیا خواهد رفت. تاتنهام که در مرحله گروهی این رقابتها در ورزشگاه وایت هارت لین، با نتیجه 3 بر یک از سد اینتر، همشهری میلان، گذشته و در دیدار رفت از مرحله یک هشتم نهایی هم، با یک گل همین تیم آ.ث. میلان را در ورزشگاه سن سیرو شکست داده، به نظر میرسد، امشب کار چندان دشواری پیش رو ندارد. در آنسوی میدان، میلانی ها در این دیدار کوین بواتنگ، بازیکن سابق تاتنهام را احتمالا به دلیل آسیب دیدگی در خدمت ندارند ولی آنها برای جبران شکست بازی رفت و همچنین گرفتن انتقام همشهری خود اینتردر وایت هارت لین به مصاف شاگردان ردنپ میروند. هری ردنپ، سرمربی تاتنهام که هم پیش از این دیدار خیلی آرام به نظر میرسد. اما ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی میلان، چندان آسوده نیست و حضور یا عدم حضور بازیکن تاثیر گذارش، بواتنگ را در این بازی مهم میداند.

در دیگر دیدار امشب، والنسیای اسپانیا در خانه شالکه به مصاف این تیم آلمانی میرود. شاکله صفر چهار که در دیدار رفت در ورزشگاه مستایا با تساوی یک بر یک مقابل والنسیا به کار خود پایان داد، امشب از موقعیت بهتری برای صعود به دور یک چهارم نهایی رقابتها برخوردار است. شاگردان فیلیکس ماگات در رقابتهای این فصل بوندس لیگا نتایج ضعیفی کسب کردند ولی امیدوارند تا در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا ناکامی شان را جبران کند. ماگات، که به سرنوشت لوئیس فان خال هلندی ، سرمربی بایرن مونیخ دچار شده و در پایان دومین فصل حضورش در این باشگاه آلمانی در پایان فصل باید از جمع آبی پوشان جدا شود در صورت باخت وحذف شالکه از این رقابتها چه بسا باید زودتر چمدانهای خود را ببندد. اما ماگات،همچنان تیمش را لایق پیروزی در دیدار رفت میداند.اونای امری، سرمربی والنسیا هم با امید به دیدار پیش رو نگاه میکند.

بار دیگر پای سیاست مداران هم به فوتبال باز شد. رئیس جمهوری چچن در دیداری دوستانه در برابر بزرگان فوتبال برزیل به میدان رفت. رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن روز گذشته در گروزنی، پایتخت انکشور به مصاف تیمی رفت که از بزرگانی چون به به تو، کافو، دونگا، روماریو تشکیل شده بود. این دیدار در ورزشگاهی برگزار شد که پدر قدیروف در سال ۲۰۰۴ بر اثر انفجار بمب کشته شد. رئیس جمهوری ۳۴ ساله چچن، از سال ۲۰۰۷ زمام امور انکشور را در دست دارد.


No comments:

Post a Comment