Tuesday, March 1, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


نخستین روز از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، امروز با توقف نماینده ایران، استقلال، آغاز شد.
تیم استقلال که بعنوان اولین تیم ایرانی در حضور نزدیک به 25 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران، میزبان تیم السد قطر بود، نتوانست سه امتیاز این بازی خانگی را کسب کند و بازی برده را با تساوی عوض کرد. در این دیدار که به در قضاوت کیم دونگ جین از کره جنوبی برگزار شد، در نیمه اول استقلال بارها دروازه السد را به خطر انداخت و سرانجام در دقیقه 27 موفق شد توسط فرهاد مجیدی دروازه این تیم را باز کند. در نیمه دوم نماینده قطر صاحب موقعیت هایی گلزنی بیشتری شد و در حالیکه آبی پوشان پایتخت به همان یک گل مجیدی راضی بودند، السد در دقیقه 88 توسط کیتا به گل تساوی دست پیدا کرد تا دست خالی به قطر باز نگردد. در دیگر دیدار گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا هم تیمهای پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان امروز به تساوی دو- دو رسیدند

تا دقایقی دیگر هم تیم فوتبال سپاهان، در نخستین دیدارش در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه بین المللی ملک فهد به مصاف تیم الهلال عربستان میرود.شاگردان امیر قلعه‌نویی که جلسات تمرینی خود را در زمین شاهزاده فیصل بن فهد برگزار کرده اند، برای پیروزی در این دیدار از آمادگی کامل برخوردارند وتنها غایب این تیم، محرم نوید کیاست که در بازی مقابل استقلال تهران در لیگ برتر مصدوم شد. قضاوت این دیدار بر عهده روشن ایرماتوف ازبکستانی بهترین داور آسیاست.

اما درمنطقه شرق آسیا، روز نخست رقابتهای گروهی لیگ قهرمانان آسیا با شکست نمایندگان استرالیا و کره جنوبی و پیروز دو تیم چین آغاز شد.

در کره جنوبی، تیانجین تدای چین در مصاف باتیم جیجو یونایتد با یک گل به پیروزی رسید.
در این دیدار که در خانه نماینده کره جنوبی برگزار شد، تیم تیانجین با هدایت آری هان هلندی توانست نخستین گام را محکم بردارد. در نیمه نخست حملات دو تیم ثمری در بَر نداشت ولی در نیمه دوم این دیدار، در دقیقه ۵۵ یو دابائو موفق شد دروازه تیم کی لیگی کره را باز کند. البته در ادامه ، تیم میزبان تلاش زیادی برای کسب تساوی انجام داد اما توپی از خط دروازه ها نگذشت تا شاگردان آری هان با پیروزی به چین بازگردند. دیگر نماینده چین، هانگ‌ژو گرین‌تاون هم با برتری 2 بر صفر برابرناگویاگرامپوس ژاپن دومین پیروز فوتبال چین لقب گرفت.

در دیگر دیدار این گروه گامبااوزاکای ژاپن، در ورزشگاه بانپاکو با نتیجه 5 بر یک، میهمانش ملبورن ویکتوری استرالیا را درهم شکست. در این دیدار تاکویا تاکایی در همان آغازدر دقیقه ۴، آدریانوی برزیلی در دقیقه7 از روی نقطه پنالتی، لی دقیقه11، تاکاهیروز فوتوگاوا در دقیقه63 و کیم در آخرین دقیقه بازی برای نماینده ژاپن گلزنی کردند تا، گامبااوزاکا، پرگل ترین پیروزی روز نخست را به ثبت برساند.البته وسکات تنها توانست در دقیقه ۲۲ یکی از گلها را از روی نقطه پنالتی برای ملبورن ویکتوری استرالیا جبران کند.در این گروه گامبااوزاکا ژاپن با 3 امتیاز صدرنشین است و تیانجین تدای چین با 3 امتیاز وبدلیل تفاضل گل در رده دوم قرار گرفت.

در فوتبال اروپا، امشب حساسترین بازی در انگلیس برگزار میشود. در دیداری معوقه از هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس،تیم چلسی میزبان منچستر یونایتد صدرنشین است. اما درحالیکه هفته ۲۶م لالیگا، امشب با برگزاری دو دیدار آغاز میشود، دیشب در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، مالاگا در برابر آلمریا به پیروزی رسید. در این دیدار پربرخورد که به میزبانی مالاگا برگزار شد، ابتدا فقولی در دقیقه ۹ برای میهمان گلزنی کرد تا آلمریا نیمه نخست را با پیروزی به رختکن برود. در نیمه دوم مارسکا در دقیقه ۵۳ بازی را به تساوی کشاند. سپس راندان در دقیقه ۷۹ و لوپز در دقیقه ۹۳ دو گل برای مالاگا به ثمر رساندند تا این تیم با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی دست یابد. گفتنی است داور این مسابقه یولائو در دقیقه ۷۷ و رودریگز را در دقیقه ۸۹ با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد تا آلمریا ۹ نفره به کار ادامه دهد. با این نتیجه مالاگا با ۲۳ و آلمریا با ۲۱ امتیاز به ترتیب در رده های ۱۹ و ۲۰ جدول رده بندی جای گرفتند.

No comments:

Post a Comment