Sunday, March 6, 2011

تساوی ذوب و خبرهایی از فوتبال جهان


هفته بيست و پنجم ليگ برترِ فوتبال ایران، امروز با توقف صدرنشين دنبال شد.

امروز، ذوب آهن اصفهان، که در ورزشگاه فولادشهر، ميزبان تراكتورسازي تبريز بود، تنها يك امتياز بدست آورد، تا دیگر تیمهای مدعی، خود را به یکه تازِ لیگ، نزدیکتر ببینند. در این دیدار، که به قضاوت تورج حق‌وردي، برگزار شد، قاسم حدادي فر از تیم میزبان و آندرانيك تيموريان از تراكتورسازي،با كارت قرمز از بازي اخراج كرد. ذوب آهن با اين تساوي 49 امتيازي شد ولی همچنان در صدر باقي ماند. سپاهان، مهم‌ترين تعقيب كننده ذوب آهن که با يك بازي کمتر در مکان دوم جای دارد ، فردا مقابل شهرداري تبريز به میدان میرود و در ديگر بازي فردا هم پاس همدان میزبان پرسپوليس تهران است.

رقابتهای یورو 2012 هم، مانند یورو ۲۰۰۸ با دو داور اضافی، برگزار خواهند شد. در نشست اعضای اتحادیه بین المللی فوتبال، آی. اف. ای. بی. که دیروز در ولز بریتانیا، برگزار شد ، اعضا تصمیم گرفتند، به جای فناوری گل لاین، باردیگر رقابتهای جام ملتهای اروپا را بصورت آزمایشی، با پنج داور برگزار شود. بنابراین، رقابتهای یورو 2012 ، به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین، با ۵ داور برگزار میشود. بر این اساس، داور وسط و داورهای خط، به وسیله دو داوری که در پشت دروازه، مستقر خواهند شد، کمک می شوند. این دو داور، اتفاقات محوطه جریمه را به داور وسط، گزارش می کنند. در پی این نشست، استفاده از فناوری گل لاین، یا تشخیص رد شدن توپ، از خطِ دروازه، به وسیله تراشه الکترونیکی، یک سال دیگر، به تعویق افتاد. همچنین دیروز، تصویب شد، که از این پس، بازیکنان حق ندارند در زمین، از سربند، یقه بند و یا پوشیدن بلوز یقه اسکی، زیر پیراهن تیمشان استفاده کنند.

اما از رقابتهای لیگهای فوتبال اروپا، درانگلیس، و در مهمترین بازی هفته بیست ونهم رقابتهای لیگ برتر، امشب لیورپول در خانه خود با هت تریک دریک کویت مهاجم هلندی خود با حساب ۳ بر یک منچستریونایتد را مغلوب کرد. برغم این نتیجه، منچستریونایتد در جدول رده بندی همچنان با 60 امتیاز از 2۹ بازی صدرنشین است. آرسنال هم که دیشب با ساندرلند مساوی کرد، با 57 امتیاز دوم است. اما در فرانسه، در آغاز هفته بیست و ششم لیگ فوتبال لوشمپیونا، رن صدرنشین، با یک گل از سد مونپیلیه گذشت. در این دیدار که در استاد دو لامسون و به میزبانی مونپیلیه برگزار شد، رزاق بوکار در دقیقه ۲۷، تنها گل این دیدار را به سود رن میهمان به ثمر رساند. با این پیروزی رن، با ۴۹ امتیاز و یک بازی بیشتر در صدر جدول رده بندی باقی ماند. مونپیلیه هم با ۳۸ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت. در ادامه رقابتهای هفته بیست و ششم لیگ فوتبال لوشمپیونا، امشب سه دیدار برگزار میشود که طبق برنامه المپیک لیون با آرل آوینیون، بوردو با برست و المپیک مارسی با لیل دیدار می کنند.

در ایتالیا، هفته بیست و هشتم رقابتهای فوتبال سری آ با شکسته شدن طلسم گلزنی گناروگتوسو، دنبال شد. گاتوسو با تک گل خود پیروزی یک بر صفر میلان، مقابل یوونتوس را رقم زد تا تیمش با ۶۱ امتیاز ، ۸ امتیاز اختلاف با اینتر، یک قدم دیگر به قهرمانی این فصل نزدیک‌تر شود. البته امروز هفته بیست و هشتم سری آ با برگزاری هشت بازی به پایان می رسد. همچنین در هلند، در هفته بیست و ششم لیگ فوتبال اردویزیه، پی. اس. وی. آیندهوون صدرنشین، در برابر اکسلسیور رتردام با نتیجه سه بر دو به برتری دست یافت. در این دیدار که به میزبانی اکسلسیور برگزار شد، لنز، هاچینسون و سودساک برای پی. اس. وی. گل زدند،
ضمن آنکه فرناندز و گراف گلهای میزبان را به ثمر رساندند. با این نتیجه آیندهوون با ۵۷ امتیاز و ۳ امتیاز اختلاف با توئنته همچنان در صدر قرار دارد. اکسلسیور هم با ۲۲ امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار گرفت.در هفته بیست و ششم لیگ فوتبال اردویزیه،امشب با برگزاری ۴ دیدار به پایان می رسد که در مهمترین دیدار آزاکس آمستردام مقابل آزد آلکمار به میدان رفته است.

در اسپانیا،هفته بیست و هفتم لالیگا با پیروزی دیگری برای بارسلونا به دنبال شد. بارسا، دیشب با تک گل سیدو کیتا از سد مهمان خود، رئال زاراگوزا گذشت تا اختلاف امتیاز خود را با رئال مادرید به 10 امتیاز برساند. البته امشب در ادامه بازیهای هفته بیست و هفتم لالیگا رئال مادرید میهمان راسینگ سانتاندر است. اما هفته بیست و هشتم لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیه، با تساوی تیمهای خنت و مشلن پیگیری شد. در دیداری که به میزبانی مشلن برگزار شد، ابتدا الیمان کولیبالی در دقیقه ۷۷ میهمان را پیش انداخت. این پایان کار نبود و تلاشهای میزبان بالاخره در دقیقه ۹۰ به ثمر نشست تا مشلن از شکستی خانگی رهایی یابد. با این نتیجه خنت ۵۴ امتیازی شد و مکان سومی خود را استحکام بخشید. مشلن هم با ۴۴ امتیاز به رده ششم جدول سقوط کرد.

در آلمان هفته بیست و پنجم بوندس لیگا، امشب با پیروزی ۳ بر یک وردربرمن مقابل فرایبورگ دنبال شد. اما در روسیه زنیت سن پترزبورگ با پیروزی در برابر زسکا موسکو، به مقام قهرمانی سوپر کاپ روسیه دست یافت.

دیدار سوپر کاپ روسیه، که همه ساله در ابتدای فصل فوتبالی انکشور و بین قهرمانان لیگ و جام حذفی روسیه برگزار می شود، این بار در شهری به غیراز مسکو، به نام کراسنودار برگزار شد. در این دیدار الکسی اینوف در دقیقه ۷۳ تنها گل بازی را به سود زنیت به ثمر رساند تا این تیم برای دومین بار، به مقام قهرمانی سوپر کاپ روسیه دست یابد. زسکا مسکوبا چهار قهرمانی پر افتخارترین تیم روسیه در سوپر کاپ است و زنیت که سنت پترزبورگ که در ۲۰۰۸ هم به قهرمانی رسید از این لحاظ در مقام دوم جای دارد.

در آمریکای جنوبی، و در آغاز هفته چهارم لیگ فوتبال، آرژانتین، کلاسورا، ریسینگ کلاب موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ اولیمپو بلانکو را از پیش رو برداشت. در این دیدار که به میزبانی ریسینگ کلاب برگزار شد، این تیم تا دقیقه ۴۷ با گلهای لوگوئرسیو، موست، لیچ و گوتیرز با نتیجه چهار بر صفر از حریفش پیش افتاد. اما در نیمه دوم و در هفت دقیقه، اولیمپو موفق شد توسط ماجیولو دو بار و آرسه یک بار به گل دست پیدا کنه تا فاصله را تنها به یک گل برساند. اما این سه گل از شکست تیم تازه راه یافته به لیگ کلاسورا جلوگیری نکرد و این تیم با باختی آبرومندانه، زمین مسابقه رو ترک کرد. با این نتیجه ریسینگ کلاب، با ۹ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار گرفت. الیمپو هم با ۷ امتیاز به رده چهارم سقوط کرد.


No comments:

Post a Comment