Thursday, March 10, 2011

تساوی ذوب و استقلال و سایر خبرهای فوتبالی


در آغاز هفته‌ي بيست و ششم رقابتهاي ليگ برتر فوتبال ايران تيمهای صدرجدولی متوقف شدند.
امروز تیم استقلال تهران، که در ورزشگاه آزادي، به مصاف سایپای البرز، رفته بود، برغم حملات گسترده، در نیمه دوم، پس از ۹۰ دقیقه، به تساوی بدون گل، مقابل شاگردان محمد مایلی کهن، رضایت داد. آبی پوشان پایتخت با اين تساوي با 46 امتياز در همان مكان سوم جدول رده‌بندي ماندند. سايپا هم که پیشتر در مکان یازدهم نشسته بود، با 29 امتياز در همان رده ماندگار شد. در دیگر دیدار امروز، تيمهاي راه آهن شهرري و ذوب آهن اصفهان، به مصاف هم رفتند که طی آن راه‌آهن، با به ثمر رساندن گل تساوی در دقایق پایانی، از شکست گریخت. صدرنشین لیگ درحالیکه در نيمه دوم، دو بر یک عقب افتاده بود، موفق شد در وقت‌هاي اضافه به گل برسد، تا با این تک امتیاز، با مجموع 50 امتياز، صدرنشين بماند. راه آهن شهر ری هم به رده دوازدهم بسنده کرد.

اما امشب شهرهای مختلف قاره سبز میزبان مسابقات فوتبال دیگری است. در ادامه دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ فوتبال اروپا، امشب هشت دیدار برگزار می شود که در یکی از دیدارها،لیورپول انگلیس در خانه براگای پرتغال به میدان خواهد رفت. کنی دالگلیش، سرمربی لیورپول که تیمش هفته پیش با نتیجه سه بر یک منچستر یونایتد را از پیش رو برداشته، به تمجید از حریف پرداخت. او براگا را تیمی سازمان یافته نامید که حریفی سرسخت برای لیورپول به حساب می آید.همچنین امشب دیناموکیف اوکراین در خانه پذیرای منچسترسیتی انگلیس است. در حالیکه روبرتو مانچینی سرمربی تیم ثروتمند سیتی این بازی را دشوار نامیده، آندره شوچنکو، مهاجم کهنه کار دینامو، با بالا بودن روحیه تیمش آنها را آماده دیدار امشب خواند.همچنین امشب تیم زسکا مسکوی روسیه قهرمان 2005 در ورزشگاه لوژنیکی مسکو میزبان پورتوی پرتغال، قهرمان ۲۰۰۳ رقابتهای یوفا است.

امیدهای فلسطین با شکست در برابر تایلند، از ادامه مسابقات مقدماتی المپیک لندن باز ماندند. در حالیکه دیدار رفت تیمهای تایلند و فلسطین در بانکوک با برتری یک بر صفر میزبان خاتمه یافته بود،عبدالحمید ابو حبیب، در دقایق پایانی نیمه نخست دیدار برگشت، برای فلسطین گلزنی کرد تا این تیم به پیروزی امیدوار باشد. در نیمه دوم اما میزبان از گلزنی عاجز ماند تا تعیین برنده این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شود. در پایان ضیافت پنالتی ها این تایلند بود که موفق شد با نتیجه ۶-۵ حریفش را شکست دهد و راهی دور بعد این مسابقات شود. این نخستین بار بود که فلسطین میزبانی یک مسابقه رسمی بین المللی فوتبال را بر عهده داشت.

اما قطر از همین حالا سرگرم آماده سازی مسابقات جام جهانی است. به همین منظور روز گذشته نخستین کنفرانس امنیتی در دوحه، پایتخت انکشور برگزار شد. تعداد زیادی از ورزشکاران و مدیران امنیتی از سراسر جهان به این کنفرانس رفته بودند تا درباره راههای حفظ امنیت این مسابقات به تبادل نظر بپردازند. یکی از اهداف این کنفرانس که تا فردا ادامه خواهد داشت، گردآوری نقطه نظرات کشورهای مختلف برای افزایش امنیت این مسابقات است.

در آمریکای جنوبی در ادامه مسابقات جام لیبرتادورس، قهرمانی باشگاههای آمریکای جنوبی، دیشب ۴ بازی برگزار شد که در گروه ۸، تیم پنارول موفق شد با یک گل ال دو کیتو را از پیش رو بردارد. در این دیدار که به میزبانی پنارول، قهرمان باشگاههای اروگوئه برگزار شد، لوئیز آگیار، در دقیقه ۵۴ تک گل بازی را برای میزبان به ثمر رساند تا پنارول، پیروز این دیدار پربرخورد در برابر نماینده اکوادور لقب بگیرد. با این نتیجه پنارول با ۶ امتیاز از سه بازی در صدر جدول رده بندی گروه خود قرار گیرد.


No comments:

Post a Comment