Tuesday, March 8, 2011

خبرهایی فوتبالی از سراسر جهان


مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدارهای برگشت پیگیری می‌شود.
در مهم‌ترین و حساسترین دیدار این مرحله، تیم فوتبال بارسلونا در خانه پذیرای تیم آرسنال است. بارسا در حالی به مصاف آرسنال میرود که، در دیدار رفت با نتیجه دو بر یک مقابل توپچی های لندنی شکست خورد و امشب به دنبال انتقام شکست و البته تکرار نتیجه بازی سال گذشته است بارسا که امشب جرارد پیکه را به علت محرومیت و کارلس پویول را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، فصل قبل در دیدار رفت 2 ، 2 مقابل آرسنال متوقف شد، ولی در دیدار برگشت 4 بر یک، شاگردان آرسن ونگر را شکست داد. اما پپ گواردیولا، سرمربی بارسا پیش از دیدار امشب، به تمجید از تیم حریف پرداخت.

دردیگر دیدار مهم امشب،شاختار دونتسک اوکراین میزبان رم ایتالیا است. این دو تیم، تا به حال سه بار مقابل یکدیگر قرارگرفته اند، که تنها یکبار آن رومی ها با پیروزی میدان را ترک کردند. در آنسو سهم نماینده اوکراین، دو برد بوده که دومین پیروزی اش هم به دوهفته پیش باز میگردد. در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آ اِس رم 3 بر 2 در خانه ی خود تسلیم اوکراینی ها شد و برای صعود به مرحله بعدی رقابتها کار دشواری پیش رو دارد. وینچنزو مونتلا که بعد از چند ناکامی رومی ها به جای کلودیو رانیه‌ری، سکان دار این تیم شده ، امید دارد بتواند با پیروزی بر این حریف سرسخت ، بلیط یک چهارم نهایی را به دست آورد.

اما دیشب هفته بیست و هفتم مسابقات فوتبال لالیگای اسپانیا، با پیروزی تیم دپورتیوو لاکرونیا در مقابل رئال سوسیه‌داد به پایان رسید. تیم فوتبال دپورتیوولاکرونیا که در حضور بیش از 16 هزار تماشاگر در ورزشگاه ریازور به مصاف رئال سوسیداد رفته بود، در پایان توانست میهمانش را با نتیجه 2 بریک شکست دهد. لاکرونیا که در خانه به میدان رفته بود، در دقیقه ۴۱ توسط ایوان ریکی به اولین گل خود رسید ودر نیمه دوم هم وسیله و آدریان لوپز در دقیقه 57 به دومین گل خود دست یافت کردند در ادامه بازی در دقیقه 65 امانوئل آگیرتسی برای تیم رئال سوسیداد گلزنی کرد ولی این نتیجه دست نخورده باقی ماند تا دپورتیو لاکرونیا با این پیروزی31 امتیازی شود و به رده سیزدهم جدول صعود کند. رئال سوسیداد هم با همان 35 امتیاز رتبه نهم جدول را در پایان هفته بیست و هفتم لالیگا بخود اختصاص داده است. در جدول رده بندی، بارسلونا با 74 امتیاز،رئال مادریدبا 67 امتیاز و والنسیابا 54 امتیاز به ترتیب اول تا سوم هستند و تیمهای هرکولس با 26 امتیاز، آلمریابا 25 امتیاز ومالاگابا 23 امتیاز سه تیم قعرنشین جدول هستند.


No comments:

Post a Comment