Wednesday, September 29, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


در روز نخست از هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از هشت دیدار برگزار شده، هفت پیروزی و یک تساوی به ثبت رسید.
تیمهای چلسی، رئال مادرید، بایرن مونیخ، شاختار، آرسنال، اسپارتارک مسکو و آ.اس. رم، مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند وآ.ث. میلان مقابل آژاکس متوقف شد. درحالیکه چلسی پس از دو باخت در مسابقات داخلی انگلیس، دیشب با نتیجه دو برصفر از سد میزبانش المپیک مارسی گذشت، دیدیه دشان، سرمربی مارسی، این نتیجه را نشان دهنده فاصله تیمش با قهرمان فصل پیش لیگ برتر انگلیس دانست.
همچنین کارلو آنچلوتی، سرمربی چلسی، نیمه دوم را نسبت به نیمه اول، سخت تر توصیف کرد و در عین حال گفت، که این پیروزی را پایان همه چیز نمی داند، زیرا ۴ بازی مشکل دیگر هم در پیش است.

همچنین در دیگر دیدار دیشب، رئال مادرید، در خانه اوسر به پیروزی یک بر صفر دست یافت. رئال با تک گل دقیقه ۸۱ آنخل دی ماریا، موفق شد دیگر نماینده فرانسه را شکست دهد. خوزه مورینیو، سرمربی کهکشانی های مادرید تیمش را مستحق برد در این دیدار نامید و دلیل آن را تمرکز زیاد و کنترل بر روی بازی دانست . همتای مورینیو در اوسر، ژان فرناندز هم، میزبانی تیم بزرگی مانند رئال را باعث افتخار دانست و همچنین از اشتباهی که باعث از دست رفتن تساوی شد، ابراز ناراحتی کرد.

در دیگر دیدار مهم دیشب، آژاکس آمستردام در خانه در برابر میلان ایتالیا با نتیجه یک بر یک متوقف شد. ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی میلان، سیستم ۴-۳-۲-۱ و کارهای ترکیبی را دلیل موفقیت تیمش در کسب تساوی در خانه حریف نامید. همچنین مارتین یول، سرمربی آژاکس، بازی تیمش را قابل قبول دانست، اما از نتیجه، ابراز ناراحتی کرد، او همچنین دلیل تغییر تاکتیک تیمش را تعویض اجباری آنیتا وورنون، بدلیل مصدومیت نامید.

در چارچوب همین مسابقات امشب هشت دیدار برگزار می شود که در مهمترین آنها اینترناسیوناله ایتالیا در خانه پذیرای وردربرمن آلمان است. این دیدار در حالی برگزار می شود که اینتر در دیدار نخست در برابر توئنته انسخده و وردربرمن در برابر تاتنهام هاتسپر به تساوی دست یافته اند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در حالی به مصاف نماینده آلمان خواهد رفت که در چارچوب مسابقات این هفته سری آ بازی را با نتیجه یک بر صفر به رم واگذار کرده است.

همچنین منچستر یونایتد میهمان والنسیای اسپانیاست. در حالیکه سر الکس فرگوسن، سرمربی شیاطین سرخ در دیدار امشب نمی تواند از رایان گیگز، پول اسکولز و وین رونی بدلیل مصدومیت استفاده کند، اما به پیروزی در این دیدار امیدوار است. گفتنی است منچستر در ۱۸ بازی ای که در خاک اسپانیا انجام داده، تنها یک بار به پیروزی رسیده است.

همچنین بارسلونا هم میهمان روبین کازان روسیه است. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسا که در دیدار در برابر اتلتیکو مادرید مصدوم شد، به احتمال فراوان می تواند تیمش را در این دیدار همراهی کند. این در حالیست که پپ گواردیولا، سرمربی بارسا سلامت مسی را با ارزشتر ازنتیجه بازی امشب دانست.


حذف دل پوترو در نخستین دیدار


خوان مارتین دل پوتروی آرژانتینی قهرمان سال 2009 یو اس اوپن در آغاز مسابقات تنیس آزاد تایلند در بانکوک، در برابر اولیور روخوس اتریشی تن به شکست دادر وحذف شد.
عنوان دار قهرمانی تنیس آزاد آمریکا که از ژانویه سال جاری، بدلیل مصدومیت به میدان نرفته بود، در نخستین حضورش، با نتیجه دو بر یک در برابر روخوس تن به شکست داد و از دور مسابقات حذف شد. در همین راستا، رافائل نادال، تنیسور شماره یک جهان که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده است، امروز به دیدار حریفی گمنام از بلژیک خواهد رفت.

همچنین در سومین روز مسابقات تنیس آزاد توکیو، کیمیکو داته کروم که پیش از این، شاراپووای روس را به خانه فرستاده بود، این بار دانیلا هانتوچووا از اسلواکی را از پیش رو برداشت. در این دیدار هانتوچووا، در ست آخر بدلیل مصدومیت از ناحیه شانه، بازی را نیمه کاره رها کرد تا کروم، به دور بعد راه یابد. در دیگر دیدار مهم این مرحله، کارولین وژنیاکی دانمارکی، نفر دوم تنیس زنان جهان، در دو ست و با نتایج 6بر1 و 6بر3 گرتا آرن از لهستان را برد و خود راهی دور بعد شد.


Tuesday, September 28, 2010

شکست و حذف والیبال ایران


تیم ملی والیبال ایران، روز گذشته، دوشنبه، پس از یک بازی نزدیک و نفس گیر برغم شایستگی، مقابل تیم ایتالیا شکست خورد و از دور رقابتهای قهرمانی جهان کنار رفت.
تیم ایران، در گیم پنجم نتیجه را ۱۳ به ۱۵ به تیم ایتالیای میزبان واگذار کرد و درحالیکه تیمبرتر میدان بود، پس از یک بازی طاقت فرسا که 2 ساعت و 19 دقیقه طول کشید، با نتیجه 3 بر 2 برابر ایتالیا شکست خورد واز صعود به مرحله بعدی باز ماند. در دیگر بازی گروه یک ژاپن با نتیجه 3 بر 2 از سد مصر گذشت. از این گروه تیم ایتالیا با 9 امتیاز بعنوان صدرنشین راهی دور دوم شد، تیمهای مصر، ژاپن و ایران هر کدام با 4 امتیاز و به علت پوئن شکنی به ترتیب در رده های دوم تا چهارم ایستادند، ولی ایران از صعود بازماند. کمیته برگزاری این مسابقات، دو بازیکن ایران، محمد موسوی عراقی و علیرضا نادی را سومین و چهارمین مدافع برتر در پایان مرحله مقدماتی این رقابت‌ها معرفی کرد.

خبرهایی از دنیای فوتبال


هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا، از امشب با برگزاری 8 دیدار آغاز میشود.
در دور دوم مرحله گروهی و از گروه ششم، امشب چلسی انگلیس میزبان المپیک مارسی است. چلسی که در لیگ انگلیس بازی در مقابل منچستر سیتی را واگذار کرده و با شکست در برابر نیوکاسل از دور مسابقات کارلینگ کاپ حذف شده، در این دیدار به دنبال جبران است.در دیگر دیدار این گروه، اسپارتاك مسكو با زیلینای اسلواكی روبرو میشود.

رئال مادرید هم در خانه اوسر به میدان خواهد رفت. کهکشاهی های مادرید که بازی نخست در برابر آژاکس را با نتیجه دو بر صفر به سود خود به پایان بردند این روزها با مشکل گلزنی روبرو هستند. برای همین خوزه مورینیو در دیدار امشب از ابتدا از کریم بنزما در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.

در گروه هفت هم میلان ایتالیا میهمان آژاکس آمستردام است. میلان که بازی نخست خود را در برابر اوسر را با نتیجه دو بر صفر به سود خود به پایان برده است، در حالی به مصاف آژاکس می رود که کلارنس سیدورف و زلاتان ابراهیموویچ، دو بازیکن این تیم قبلا در عضویت تیم هلندی بوده اند. آژاکس هم که در دیدار نخست در برابر رئال مادرید شکست خورده، به دنبال جبران و کسب سه امتیاز این دیدار خانگی است. قهرمان چهار دوره مسابقات لیگ قهرمانان اروپا می تواند در دیدار امشب از لوئیز سوارز، کاپیتانش در ترکیب اصلی استفاده کند. درگروه پنج، تیم رم با كلوژ رومانی و بازل با بایرن مونیخ مسابقه می دهد و از گروه هشت، براگای پرتغال با شاختار اوكراین و پارتیزان بلگراد با آرسنال بازی میکند.

دوید بکام، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس برای رایزنی درباره میزبانی مسابقات جام جهانی راهی ترینیداد و توباگو شد. هافبک سابق تیم ملی انگلیس برای جلب نظر مقامات بانفوذ فیفا برای میزبانی انگلیس در مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2010 یا 2022راهی انکشور شده است.

خبری دیگر درباره ستاره فوتبال انگلیس. بکام از نشریه ای بدلیل آنچه که او نسبت دادن مسائل غیرواقعی به خود نام برده، به دادگاه شکایت کرده است. در حالیکه مجله ،این تاچ، در مقاله ای از زندگی یک روسپی، بکام را متهم به برقراری رابطه جنسی با او کرده بود، گروه وکلای حقوقی بکام، از این نشریه به دادگاه شکایت کرده است.

چهره خبر ساز دیگر، دیگو آرماندو مارادونا، در مصاحبه با شبکه فاکس اسپورت عنوان کرده که علاقه دارد، مجددا سرمربیگری تیم ملی آرژانتین را به دست گیرد. سرمربی آلبی سلسته در جام جهانی آفریقای جنوبی که پس از شکست در برابر تیم ملی آلمان وحذف شدن، از این تیم کنار گذاشته شد، اظهار داشته حاضر است برای سرمربیگری این تیم جانش را هم بدهد.

ودیدیه دشان، سرمربی المپیک مارسی، از رد پیشنهاد مربیگری لیورپول در آغاز فصل خبر داد. در حالیکه دشان به همراه تیم فعلی اش المپیک مارسی به مصاف تیم سابقش چلسی خواهد رفت، از رد پیشنهاد مربیگری لیورپول، پیش از سپردن آن به روی هاجسون خبر داد.


هفته سوم NFL


هفته سوم مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا، ان. اف. ال. با برتری شیکاگو برز در برابر گرین بی پکرز پایان یافت.
در این دیدار که در زمین شیکاگو برگزار شد، در حالیکه تنها چهار ثانیه به پایان بازی زمان باقی بود، رابی گولد با یک فیلد گل 19 یاردی باعث شد تا تیمش با نتیجه 20 بر 17 بر میهمانش غلبه کند. با این پیروزی شیکاگو با سه برد در صدر جدول ان. اف. سی. شمال قرار گرفت. در دیداری دیگر از هفته سوم ان. اف. ال، ایندیانا پولیس کولتز در برابر دنور برانکوس با نتیجه 27 به 13 به برتری رسید . در این دیدار، کایل اورتن، کوارتر بک کولتز با ارسال پاس در مجموع 476 یارد، که بهترین عملکرد دوران ورزشی اش نیز بود، زمینه ساز برد تیمش در برابر دنور شد. گفتنی است چندی پیش، کنی مکینلی، واید ریسیور دنور، بدلیل ابتلا به افسردگی خودکشی کرد و به حاشیه هایی این تیم دامن زد.

همچنین در دیداری دیگر، فیلادلفیا ایگلز، با نتیجه قاطع 28 بر 3 جکسونویل جاگوارز را از پیش رو برداشت. در این دیدار مایکل ویک، کوارتر بک فیلادلفیا با ارسال سه پاس منجر به تاچ داون نقش پُررنگی در پیروزی تیمش داشت. در سایر دیدارهای این هفته کانزاس سیتی چیفز با نتیجه 31 بر 10 سن فرانسیسکو فورتی ناینرز را برد، مینسوتا وایکینگز 24 بر 10 دیترویت لاینز را از پیش رو برداشت، نیواینگلند پتریوتس 38 بر 30 از سد بوفالو بیلز گذشت، آتلانتا فالکونز 27 بر 24 نیواورلینز سینتز را مغلوب کرد. همچنین تنسی تایتنز 29 بر 10 در برابر نیویورک جاینتز به پیروزی رسید، پیتسبورگ استیلرز 38 بر 13 تامپا بی باکانرز را برد، دیدار تیمهای سینسیناتی بنگالز و کارولینا پَنترز 20 بر 7 بسود سینسیناتی به پایان رسید. بالتیمور ریونز 24 بر 17 کلیولند برانز را از پیش رو برداشت، دالاس کابویز 27 بر 13 هیوستن تکسانز را برد، واشینگتن رداسکینز با نتیجه 16 بر 30 در برابر سنت لوئیز رمز شکست خورد، آریزونا کاردینالز، ۲۴ بر ۲۳ اوکلند رایدرز را برد، سیاتل سی هاوکس 27 بر 20 سن دیگو چارجرز را مغلوب کرد و دیدار تیمهای نیویورک جتز و میامی دولفینز با نتیجه 31 بر 20 بسود نماینده نیویورک خاتمه یافت.


Monday, September 27, 2010

مصاف حساس والیبال ایران


تیم ملی والیبال ایران امروز دوشنبه در ایتالیا مقابل تیم ملی آن کشور به میدان می رود.
در هفدهمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی جهان که در شهر میلان درحال برگزاریست، دیشب در گروه یک، شاگردان حسین معدنی با نتیجه ۳ بر ۱ ژاپن را شکست دادند وامید خود را برای صعود از گروه، زنده نگاه داشتند.ایران، نتیجه نخستین بازی خود را، ۳ بر صفر به مصر واگذار کرده بود. در دیگربازی این گروه، دیشب ایتالیای میزبان در سه ست پیاپی، مصر را مغلوب کرد. مصر و ایران هر یک، با سه امتیاز، در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و ژاپن با دو امتیاز در رده چهارم ایستاده است. سه تیم از هر گروه، به دور بعدی صعود می‌کنند و تیم چهارم حذف خواهد شد.

پایان ششم ایران


۷۸مین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان جهان، در آنتالیای ترکیه برای ایران با مقام ششمی به پایان رسید.
در پایان این رقابتها، که با قهرمانی بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین، همراه شد، رده بندی نهایی ۷۰ کشور شرکت کننده، برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز، از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری، اعلام شد، که طی آن، ایران با کسب ۹۷ و شش دهم امتیاز، پس از تیمهای چین، لهستان، روسیه، ازبکستان و کوبا در مکان ششم قرار گرفت. بخش دوم امتیازهای کسب سهمیه المپیک لندن، در رقابت‌های قهرمانی جهان، سال آینده در پاریس بین تیمهای شرکت کننده توزیع خواهد شد. تیم ایران، در صورتیکه با مجموع امتیازهای سال آینده، یکی از پله‌های اول تا ششم جهان را کسب کند، می‌تواند با 6 وزنه بردار در المپیک لندن شرکت کند.

خبرهایی از فوتبال جهان


تیم بارسلونا خود را به صدر جدول نزدیکتر کرد.
کاتالان ها در حالیکه لیونل مسی را بدلیل آسیب دیدگی در خدمت نداشتند، موفق شدند در دیداری پربرخورد، مقابل آتلتیک بیلبائو، به برتری برسند و جایگاه دوم جدول رده بندی را بدست آورند. در این دیدار برای بارسلونا سیدو کیتا در دقیقه 55 ، ژاوی در دقیقه 74 و بوسکتس در وقتهای تلف شده گل زدند. تک گل بیلبائو هم توسط گابیلوندو در وقت های اضافه به ثمر رسید.

اما دیگر تیم مدعی قهرمانی، رئال مادرید، با قبول یک تساوی، صدر جدول رده بندی را از دست داد. کهکشانی ها، شنبه شب، درآغاز هفته پنجم لالیگا، در زمین لوانته، به تساوی بدون گل رسیدند و به رده سوم جدول رده بندی نزول کردند. اما ، دیشب والنسیا با نتیجه 2 بر صفر در زمین اسپورتینگ خیخون پیروز شد و به صدر جدول صعود کرد.

درآخرین بازی هفته پنجم رقابتهای سری آ دیشب، یوونتوس با پیروزی پرگل 4 بر 2 از سد کالیاری گذشت.هفته ششم رقابتهای بوندس لیگا هم
دیشب با دو بازی به پایان رسید که طی یکی از آنها، هانوفربا برتری مقابل کایزرسلاترن به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد. هانوفری ها با تک گل دقیقه 33 عبدالاهو مقابل کایزرسلاترن به پیروزی رسیدند تا به رده سوم جدول رده بندی صعود کنند.

دردیگر دیدار برگزار شده شب گذشته، ولفسبورگ با نتیجه 2 بر یک از سد میهمان خود فرایبورگ گذشت. هر دو گل ولفسبورگ در این دیدار را گرافیته در دقایق 25 و 64 به ثمر رساند و برای فرایبورگ پاپیس سیسه در دقیقه 36 گل زد.

اما در مهمترین دیدارهای هفته ششم، تیم ماینز در زمین بایرن مونیخ به برتری رسید و جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی رقابتهای فوتبال بوندس لیگا محکم تر کرد. در این دیدار که درآلیانز آرنا برگزار شد، تیم مانیتز با گلهای آلاگولی و زالای با نتیجه 2 با بر یک مقابل میزبان خود بایرن، به پیروزی رسید. تک گل بایرن، با گل به خودی سونسون در دقیقه 45 به ثبت رسید. در جدول رده بندی هم اینک ماینز با 18 امتیاز پیشتازاست، دورتموند با 15امتیازدوم است وهانوفر 13 با امتیازدر رده سوم ایستاده است.

هفته هفتم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، با تساوی تیمهای تولوز و لیل به پایان رسید. در دیداری که در استادیوم خانگی تولوز، برگزار شد، ابتدا میهمان توسط جروینیو در دقیقه 27 به گل دست یافت، اما در ادامه، تولوز در دقیقه 75 توسط، دوو به گل تساوی رسید، تا سهم هر تیم، تنها یک امتیاز باشد. به این ترتیب، تولوز شانس رسیدن به صدر جدول را از دست داد و با 14 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

همچنین در ادامه مسابقات فوتبال پرتغال و در هفته ششم لیگ ساگرس، پورتو با پیروزی در برابر اولاننزه به صدرنشینی خود، با اختلاف هفت امتیاز با تیم دوم، ادامه داد. در این دیدار، پورتو موفق شد در خانه با نتیجه دو بر صفر اولاننزه را از پیش رو بردارد تا با 18امتیاز از شش بازی به صدرنشینی ادامه دهد. در دیداری دیگر ماریتیمو در خانه در برابر بنفیکا تن به شکست داد. کوئنترائو، در دقیقه 58 تنها گل این دیدار را به ثمر رساند تا سه امتیاز این بازی به بنفیکا برسد. با این نتیجه بنفیکا با 9 امتیاز رده پنجم را به خود اختصاص داد و ماریتیمو هم با تنها دو امتیاز از شش بازی به رده پانزدهم جدول سقوط کرد.

در ادامه مسابقات لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر، و در ادامه دیدارهای هفته نهم، اندرلخت با نتیجه پنج بر صفر مشلن را درهم کوبید. در این دیدار که مشلن به دلیل اخراج گومسی، نه نفره بازی را به پایان رساند، بوسوفا، ژیله، سوئارز، دشاخت و لگیر برای اندرلخت گلزنی کردند تا این تیم با یک بازی کمتر و با 18 امتیاز در رده سوم قرار گیرد. مشلن هم با این شکست به رده پنجم سقوط کرد.

در دیگر دیدار هفته نهم لیگ بلژیک، گرمینال بیرسخوت با گلزنی در دقایق پایانی به یک برد ارزشمند در برابر کلاب بروژ دست یافت. در این دیدار که در زمین بیرسخوت برگزار شد دو تیم تا دقیقه 87 با تساوی یک بر یک به کار خود ادامه می دادند که نگائو موفق شد یک بار دیگر دروازه کلاب بروژ را باز کند تا سه امتیاز این دیدار به حساب بیرسخوت واریز شود. با این نتیجه بیرسخوت رده دوازدهم جدول را به خود اختصاص داد و کلاب بروژ در رده ششم قرار گرفت.

همچنین در ادامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو برازیلرو، با شکست صدرنشین ادامه یافت. در دیداری که روز گذشته در زمین اینترناسیونال برگزار شد تیم میزبان توانست با نتیجه سه بر دو کورینتیانس را از پیش رو بردارد. در این دیدار داور مسابقه در دقیقه89 نی از تیم اینترناسیونال و آندره، از کورینتیانس را در دقیقه 90 از زمین مسابقه اخراج کرد. با این نتیجه کورینتیانس با 47 امتیاز به رده دوم جدول رده بندی سقوط کرد.

خبرهایی از دنیای سرعت



در ادامه مسابقات اتومبیلرانی نسکار و از سری مسابقات جام اسپرینت، جیمی جانسون به مقام نخست مسابقه بین المللی دوور درپیست دلاور دست یافت.
او با خودروی شورولتش پیست یک و نیم کیلومتری این مسابقه را چهارصد بار با سرعت میانگین 112 کیلومتر در ساعت دور زد، تا بعنوان راننده نخست از خط پایان عبور کند. این ششمین عنوان این فصل، جانسون است. پس از او جف برتون و جوی لوگانو به ترتیب دوم و سوم شدند.

مکس بیاجی برغم کسب رتبه یازدهم در دور نخست و مقام پنجم در دور دوم مسابقات سوپربایک در ایمولا، به مقام قهرمانی مسابقات این فصل دست یافت. در حالیکه کارلوس چکا با موتور دوکاتی، در هر دو دور مسابقه ایمولا به مقام نخست دست یافت، این مکس بیاجی بود که با عملکرد درخشانش در طول فصل، جام قهرمانی این فصل مسابقات جهانی سوپربایک را به خود اختصاص داد.

و تیم موتورکراس آمریکا برای ششمین بار پیاپی به مقام نخست مسابقات موتورکراس ملتها دست یافت. در دور پایانی این مسابقات در دنور کلرادو، رایان دونگی و اندرو شورت به ترتیب اول و دوم شدند تا آمریکا با 23 امتیاز به مقام نخست دست یابد. بلژیک هم با 30 امتیاز دوم شد و تیم آلمان هم با 44 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد.

Sunday, September 26, 2010

خبرهایی از دنیای فوتبال


در ایتالیا و در پنجمین هفته رقابتهای فوتبال سری آ، تیم صدرنشین اینتربا تک گل ووچینیچ مقابل رم شکست خورد و در آغاز هفته ششم لیگ برتر انگلیس هم تیم چلسی با تک گل کارلوس ته وس مغلوب میزبانش منچسترسیتی شد.
در فرانسه، و در آغاز هفته هفتم مسابقات لیگ لوشمپیونا،تیم المپیک مارسی با نتیجه دو بر یک سوشو را از پیش رو برداشت. در این دیدار که در استادیوم ولودروم بندر مارسی برگزار شد، تایوو و گونزالز در دقایق ۱۹ و ۶۱ برای میزبان گلزنی کردند. موریس بلی هم در دقیقه ۷۶ تنها یکی از گلها را جبران کرد تا سوشو بازی را دو بر یک واگذار کند. با این نتیجه مارسی با یازده امتیاز به رده پنجم صعود کرد و سوشو هم با ۱۰ امتیاز از ۷ دیدار به رده هفتم سقوط کرد.

در دیدار دیگر از مسابقات لوشمپیونا، لیون در خانه میزبان سنت اتین بود که در برابر این تیم با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. در این دیدار که در استادیوم ژرلان شهر لیون برگزار شد، پایه در دقیقه ۷۵ تنها گل این دیدار را برای میهمان به ثمر رساند. در این بازی، تیم میزبان با اخراج دقیقه ۹۰ ورکوتره، ده نفره بازی را به پایان رساند. در جدول رده بندی لیگ فرانسه، سنت اتین با ۱۶ امتیاز در صدر قرار دارد و رن و تولوز هم با ۱۳ و ۱۵ امتیاز رده های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در آلمان ودر ادامه هفته ششم بوندس لیگا ، تیم صدر جدولی ماینتس با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل میزبانش بایرن مونیخ صاحب برتری شد و با ۶ برد پیاپی جایگاهش را در صدر جدول محکم کرد.
اما در ادامه مسابقات لیگ فوتبال هلند، و درهفته هفتم اردویزیه، پی اس وی آیندهوون در برابر گرونینگن متوقف شد. در این دیدار که در استادیوم اختصاصی آیندهوون، فیلیپس برگزار شد، ابتدا تویوونن در دقیقه ۶۳ میزبان را پیش انداخت اما گارسیا گارسیا در دقیقه ۸۸ با گلزنی بازی را به تساوی کشاند. با این تساوی آیندهوون با ۱۵ امتیاز از ۷ دیدار پس از آژاکس در رده دوم باقی ماند. گرونینگن هم با همین تعداد امتیاز و با تفاضل گل کمتر در رده سوم باقی ماند.

در دیداری دیگر از لیگ اردویزیه ، بازی آژاکس صدرنشین با توئنته آنسخده با تساوی دو بر دو به پایان رسید. در این دیدار که در استادیوم دی گرولش وسته آنسخده برگزار شد، یانسن هر دو گل میزبان را به ثمر رساند و هامدائوی و اِنو برای آژاکس گلزنی کردند. با این نتیجه آژاکس با ۱۷ امتیاز همچنان به صدرنشینی ادامه می دهد و آنسخده هم با ۱۴ امتیاز در همان رده چهارم باقی مانده است.

همچنین در ادامه مسابقات لیگ فوتبال ژوپیلیر، استاندارلیژ با نتیجه دو بر یک وسترلو را ازپیش رو برداشت. قهرمان ده دوره لیگ بلژیک، موفق شد با دو گل سیریاک در برابر تک گل هنریکه برابر میزبانش به برتری دست یابد. ضمن آنکه استانداردلیژ در دقیقه ۸۷ گورو را بدلیل دریافت کارت زرد دوم از دست داد. با این سه امتیاز استانداردلیژ به رده چهارم صعود کرد و وسترلو هم رده دهم را به خود اختصاص داد.

از فوتبال آمریکای جنوبی و در آرژانتین لیگ آپرتورا ، این هفته تیم کولون سانتافه موفق شد در خانه با نتیجه دو بر صفر از سد سن لورنزو عبور کند. در این دیدار دیاز و لاریوی دوبار برای میزبان گلزنی کردند تا سه امتیاز این دیدار را به دست آورند. با این پیروزی کولون با ۹ امتیاز به رده چهاردهم رسید و سن لورنزو هم به رده سوم سقوط کرد.

در ادامه بازیهای باقی مانده از هفته هفتم مسابقات لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا، تیم بوکاجونیورز به شکستی دیگر تن داد. در دیداری که در استادیوم اختصاصی استودیانتس، خورخه لوئیز هیرشی برگزار شد، این تیم میزبان بود که در دقیقه یک توسط روخو به گل رسید و تا آخر از این گل حفاظت کرد تا سه امتیاز این دیدار را به دست آورد. با این نتیجه استودیانتس با ۱۶ امتیاز به رده دوم صعود کرد و بوکاجونیورز با ده امتیاز به رده یازدهم جدول سقوط کرد.


ماکائو قهرمان برلین


پاتریک ماکائو از کنیا عنوان قهرمانی ماراتن برلین را به خود اختصاص داد، اما در شکستن رکورد جهانی این رشته ناکام ماند.
در این مسابقه که در فضایی بارانی و مملو از مه برگزار شد، ماکائو با زمان دو ساعت و ۵ دقیقه و ۸ ثانیه با تفاوت زمانی بیش از یک دقیقه با رکورد این ماراتن، به مقام نخست این دوره دست یافت. پس از او هموطنش جفری موتای و بازو وارکو از اتیوپی به ترتیب دوم و سوم شدند.


قهرمانی آلونسو در مالزی


فرناندو آلونسو، راننده تیم فراری به مقام قهرمانی مسابقات فرمول یک مالزی دست یافت.
در این مسابقه آلونسوی اسپانیایی پیست مسابقه به طول پنج و نیم کیلومتر را ۶۱ بار دور زد تا با زمان یک ساعت و ۵۷ دقیقه و ۵۳ ثانیه به عنوان نفر نخست از خط پایان عبور کند. پس از آلونسو، سباستین وتل و مارک وبر، هر دو از تیم رنو به ترتیب دوم و سوم شدند.


اولین و آخرین مدال طلای ایران


بهداد سلیمی، عنوان قویترین وزنه بردار جهان را بدست آورد.
در آخرین روز ۷۸مین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه، نماینده ایران، بهداد سلیمی در وزن بعلاوه ۱۰۵ کیلوگرم بعنوان قهرمانی جهان رسید. سلیمی در حرکت یکضرب با ۲۰۸ کیلو و در حرکت دو ضرب با ۲۴۵ کیلو عنوان دوم را بخود اختصاص داد و به نشان های نقره حرکات یک ضرب و دو ضرب رسید، ولی در مجموع رقابتهای این دسته با حد نصاب مجموع ۴۵۳ کیلوگرم بر سکوی نخست جهان ایستاد. نشان سلیمی تنها مدال طلای ایران در این دوره بود. دیگر وزنه بردارایران در این وزن، سجاد انوشیروانی با مجموع ۴۲۶ کیلوگرم به مکان پنجم بسنده کرد. همچنین امروز نمایندگان ایران در وزن ۱۰۵ کیلوگرم، محسن بیرانوند ومحمدرضا براری به ترتیب با مجموع ۳۷۵ و ۳۷۷ کیلوگرم سیزدهم و چهاردهم شدند.

در وزن ۱۰۵ کیلو، مارسین دولگا از لهستان قهرمان شد. دولگا با مهار ۴۱۵ کیلو در مجموع به مدال طلا دست یافت. پس از او هموطنش دیمیتری کیوکوف به مدال نقره رسید و ولادیمیر سمورچخوف دیگر نماینده روسیه هم گردن آویز برنز را به دست آورد.

اما دیروز در دسته ۹۴ کیلوگرم، الکساندر ایوانف روس به مدال طلا دست یافت. ایوانف ۲۱ ساله در حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۵ و در دو ضرب وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را بالای سر برد تا در مجموع با مهار ۴۰۳ کیلوگرم به مدال طلا دست یابد. پس از او آرتم ایوانف با ۴۰۲ کیلو و والریو کالانسی از رومانی با ۳۹۷ کیلوگرم به مدالهای نقره و برنز دست یافتند.

همچنین در دسته به اضافه ۷۵ کیلوگرم زنان، تاتیانا کاشیرینا از روسیه علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد این دسته را نیز بهبود بخشید. کاشیرینا با مهار وزنه ۱۴۵ کیلویی در حرکت یک ضرب رکورد سابق این ماده را به میزان پنج کیلوگرم افزایش داد. پس از کاشیرینای ۱۹ ساله، که عنوان قوی ترین زن جهان را به دست آورد. سوپینگ منگ از چین با مجموع ۳۱۰ كیلوگرم دوم شد و میران جانگ از كره جنوبی با مجموع ۳۰۹ كیلوگرم در مكان سوم ایستاد.


Thursday, September 23, 2010

خبرهایی از دنیای فوتبال


چهره تیمهای صعود کننده به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا هم مشخص شد وحریف تیم ذوب آهن در دور بع دتیمی از عربستان خواهد بود.
مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، با حضور دو تیم از عربستان، یک نماینده از کره جنوبی و ذوب آهن ایران، از دوهفته دیگر دنبال خواهد شد. ذوب آهن ايران که دیروز در ادامه مسابقات دوربرگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، موفق شد در مقابل مدافع عنوان قهرمانی، پوهانگ استیلرز کره جنوبی، به تساوی دست یابد، بدلیل برد بازی رفت به جمع ۴ تیم برتر پیوست. در این دیدار که در استادیوم پوهانگ، استیل یارد برگزار شد، ابتدا کیم جائه سونگ در دقیقه ۱۰ میزبان را پیش انداخت. ذوب آهن اما تا دقیقه۸۰ صبر کرد تا توسط خلتعبری به گل تساوی دست یابد. ذوبی ها در دور بعد ۱۴ام مهرماه در دومین بازی نیمه نهایی در فولاد شهر اصفهان با الهلال عربستان روبرو می شوند. الهلال عربستان که در بازي رفت ۳ بر صفر الغرافه قطر را شكست داده بود در ديدار برگشت ۴ بر ۲ در قطر مغلوب حريف شد ولي در مجموع با نتيجه ۵ بر ۴ به مرحله نيمه نهايي رسيد. الهلال در ۱۹۹۱ و ۱۹۹۹ قهرمان باشگاه‌هاي آسيا شد.

در دیگر دیدار این مرحله، الشباب عربستان برغم شکست در برابر جونبوک موتورز کره جنوبی، راهی مرحله نیمه نهایی راه یافت. در این دیدار که در استادیوم ملک فهد عربستان برگزار شد، تیم جئونبوک موتورز، قهرمان سال ۲۰۰۶ آسيا، توسط کیم جی وونگ در دقیقه ۲۳ به گل پیروزی دست یافت. اما از آنجایی که نماینده عربستان در دیدار رفت در خانه این تیم کره ای، با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسیده بود، این الشباب بود که راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقات شد.

سئونگنام ایلهوای کره جنوبی نیز برغم شکست در برابر دیگر نماینده آنکشور، سوون بلووینگز، به لطف برد ۴ بريك در بازي رفت به نيمه نهايي صعود كند.در این دیدار که در استادیوم سوون برگزار شد، یئوم و سانگ هو دوبار برای میزبان گلزنی کردند، اما این سئونگنام ایلهوا بود که در مجموع دو دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ به دور بعد صعود کرد. به اين ترتيب، الشباب در بازي رفت نيمه نهايي۱۳ مهر ميزبان سئونگنام ايلهوا خواهد بود.

درادامه هفته چهارم مسابقات فوتبال لالیگا اسپانیا، دیشب چهار بازی برگزار شد، که در مهمترین بازیها، تیم فوتبال بارسلونا، در حضور بیش از ۶۵ هزار تماشاگر حاضردر ورزشگاه نیوکمپ با یک گل از سد اسپورتینگ خیخون گذشت و با ۹ امتیاز به رده سوم جدول صعود کرد. تک گل بارسا را در این بازی خانگی دیوید ویا در دقیقه ۴۹ به ثمر رساند.

اما در دیگر بازی حساس دیشب، جدال تیمهای والنسیا و آتلتیکومادرید در پایان ۹۰ دقیقه تلاش با نتیجه تساوی یک بریک پایان یافت.در این بازی که در زمین والنسیا، در ورزشگاه مستایا برگزار شد، ابتدا تیم آتلتیکومادرید با گل دقیقه ۱۹ سیمائو سابروسا پیش افتاد، ولی بازی با گل دقیقه ۸۳ ادوریز زوبیلدیا کار به تساوی کشیده شد. والنسیا با این تساوی ۱۰ امتیازی شد و پایین‌تر از رئال مادرید، جایگاه دوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داد. آتلتیکو مادرید، نیز با هفت امتیاز رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد.

درآلمان ودر آغاز رقابتهای هفته پنجم لیگ فوتبال آلمان، بوندسلیگا، ودر دیدارهای روز سه شنبه ، تیم مدعی این فصل، ماینتس صدرنشین، دوبر صفر کلن را از پیش رو برداشت تا همچنان با ۱۵ امتیاز از ۵ بازی، به صدر نشینی خود ادامه دهد. هر دوگل ماینتس را هولتبی در نمیه دوم به ثمر رساند.

اما دیشب، بورسیا دورتموند هم موفق شد، با نتیجه پنج بر صفر کایزر سلاترن را درهم بکوبد. در این دیدار که در سیگنال ایدونا پارک دورتموند برگزار شد، باریوس دو بار و گروس کرویتس، لِواندُوسکی و هومِلس هر کدام یک بار برای میزبان گلزنی کردند، تا این تیم با ۱۲ امتیاز به رده دوم جدول صعود کند.

در دیگر دیدار این هفته، شالکه صفر ۴ پس از چهار هفته ناکامی، موفق شد در خانه فرایبورگ به پیروزی دست یابد. در این دیدار راکیتیچ و کلاس یان هونتلار برای میهمان گلزنی کردند و سیسه، تک گل فرایبورگ را به ثمر رساند. این نخستین پیروزی شاگردان فلیکس ماگات در فصل جاری بود.

در ادامه مسابقات هفته هشتم لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر، اندرلخت در خانه لیرز، تن به تساوی یک بر یک داد. در این دیدار در دقیقه ۳۲ مازوک اندرلخت را پیش انداخت، اما سونک در دقیقه ۷۷ بازی را به تساوی کشاند. در این دیدار لیرز از دقیقه ۵۵ و به دنبال گرائف، ده نفره به بازی ادامه می داد.

همچنین دردیگر دیدار استاندارد لیژ، موفق شد با نتیجه دو بر یک شاقلاقوا را از پیش رو بردارد. در این دیدار که در زمین استانداردلیژ برگزار شد، سیمان و دفور برای میزبان گلزنی کردند و لوسادا تک گل شاقلاقوا را به ثمر رساند. با این پیروزی استاندارد لیژ با چهارده امتیاز به رده پنجم جدول صعود کرد.

در ادامه مسابقات جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپا سودآمریکانا استودیانتس با تساوی در برابر نیولز اولدبویز آرژانتین راهی دور یک هشتم نهایی این مسابقات شد. در این دیدار که در استادیوسنتاریوی آرژانتین برگزار شد، دو تیم پس از نود دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک دست یافتند، اما این استودیانس بود که بدلیل پیروزی یک بر صفر در دیدار رفت، با برتری دو بر صفر در مجموع دو دیدار، راهی دور بعد این مسابقات شد.

شیمکووا مدال طلای ۶۹ کیلوگرم را به دست آورد


در ادامه۷۸مین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه، در دسته ۷۷ کیلوگرم مردان کیانوش رستمی به روی تخته میرود.
اما دیروزدر ۲۱مین دوره رقابتهای وزنه برداردی زنان جهان، سوتلانا شیمکووا از روسیه مدال طلای دسته ۶۹ کیلوگرم را از آن خود کرد. شیمکووای ۲۷ ساله با بالا بردن وزنه ۱۱۶ کیلویی در حرکت یک ضرب و ۱۴۰ کیلوگرم در دو ضرب، در مجموع با مهار ۲۵۶ کیلوگرم به مقام نخست دست یافت. پس از او یو کنگ از چین به مدال نقره رسید و ملین دالوسیان از ارمنستان هم رده سوم را به خود اختصاص داد.


Wednesday, September 22, 2010

صعود ذوب آهن به نیمه نهایی


تيم فوتبال ذوب‌آهن، با تساوي برابر پوهانگ كره جنوبي، به نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا راه يافت.
ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی، باید با برنده دیدار تیم‌های الهلال عربستان و الغرافه قطر بازی کند. اما امروز شاگردان منصور ابراهیم زاده، برای رسیدن به بازی بعد و پیوستن به جمع ۴ تیم برتر ليگ قهرمانان آسيا، تا دقیقه ۸۱ بازی مجبور بودند صبر کنند، تا با گل محمدرضا خلعتبری بازی به تساوی کشیده شود. ديدار برگشت تيم‌هاي فوتبال ذوب‌آهن ايران و پوهانگ كره جنوبي از مرحله يك‌چهارم نهايي این بازیها، که با قضاوت داوری از استراليا در زير بارش شديد باران در ورزشگاه استيليارد شهر پوهانگ برگزار شد، با تساوی یک،یک به پایان رسید. جاي سونگ كيم، تك‌گل تيم پوهانگ را در دقيقه 10 به ثمر رساند و محمدرضا خلعتبري در دقيقه 81 گل تساوی بخش را درون دروازه مدافع عنوان قهرمانی باشگاه های آسیا جای داد.
ولی با توجه به پيروزي دو بر يك ذوب آهن در مسابقه رفت، نماينده ایران به مرحله نيمه نهايي اين رقابت‌ها راه يافت. البته مهدي رجب‌زاده در دقيقه ۸۷ با دريافت كارت زرد دوم از مسابقه اخراج شد. ذوب‌آهن با راهیابی به مرحله نيمه نهايي، حريف برنده بازی تيم‌هاي الهلال عربستان و الغرافه قطر در دور بعد شد. بازی رفت دور نیمه نهایی در ۱۴ مهرماه وبازی برگشت ۲۸مهر برگزار میشود.

هفته چهارم لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا با پیروزی رئال مادرید در برابر اسپانیول آغاز شد. در این دیدار که در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برگزار شد، کهکشانی های مادرید سه بر صفر حریفشان را درهم کوبیدند. در این دیدار پربرخورد، داور به هشت بازیکن کارت زرد نشان داد، همچنین پپه از رئال مادرید و گالان و فورلین را از اسپانیول را از زمین بازی اخراج کرد. کریستیانو رونالدو در دقیقه ۲۸ از روی نقطه پنالتی رئال را صاحب اولین گل کرد. در ادامه گونزالو هیگواین آرژانتینی در دقیقه ۷۹ اختلاف را به دو گل رساند و کریم بنزمای فرانسوی هم که به جای هیگواین به بازی آمده بود، در دقیقه ۸۸ تیرخلاص را بر پیکر تیم دوم کاتالونیا شلیک کرد. این پیروزی و سه امتیاز این بازی، شاگردان خوزه مورینیو را با ۱۰ امتیاز از چهار بازی به صدر جدول رساند. اسپانیول هم پس از این شکست تا رده هشتم جدول سقوط کرد. در دیگر دیدارها، اوساسونا با نتیجه ۳ به ۱ رئال سوسیه داد غلبه کرد و اتلتیک بیلبائو با حساب ۳ به صفر مقابل مایورکا به برتری رسید.

دور سوم مسابقات کارلینگ کاپ انگلیس، با پیروزی آرسنال در برابر حریف دیرینه اش، تاتنهام هاتسپرز پیگیری شد. در این دیدار ابتدا هنری لنزبری، هافبک ۱۹ ساله آرسنال این تیم را پیش انداخت، اما در آغاز نیمه دوم، رابی کین بازی را به تساوی کشید. وقت معمول بازی با همین نتیجه به پایان رسید و در وقتهای تلف شده توپچی های لندنی، دروازه تاتنهام را به توپ بستند و دو بار از روی نقطه پنالتی توسط سمیر نصری و یک بار هم توسط آندره آرشاوین به گل رسیدند تا در مجموع با نتیجه چهار بر یک حریفش را درهم بکوبند. در دیگر بازیها، لسترسیتی ۲ به ۱ بر پورتس موث غلبه کرد. برنلی با یک گل از سد بولتون گذشت، وولورهمپتون ۴ به ۲ نوتس کانتی را ناکام کرد. استوک سیتی با ۲ گل مقابل فولام صاحب برتری شد ووستهام ۲ بر یک ساندرلند رامغلوب کرد.رقابتهای کارلینگ کاپ یا فوتبال لیگ کاپ همانند رقابتهای اف ای کاپ یا جام اتحادیه بصورت حذفی برگزالر میشود ولی تعداد تیمهای حاضر در آن به جای ۷۶۲ تیم در اف. ای. کاپ با ۹۲ تیم آغازمیشود.

در آغاز هفته هشتم مسابقات لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر، تیم ریسینگ گنک با پیروزی در برابر سن تروئیدن علاوه برصدرنشینی، به رکورد شکست ناپذیری در این فصل ادامه داد. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی سن تروئیدن، استاینولد برگزار شد، این تیم میزبان بود که با دو گل ووسن، پیروز این دیدار شد. گنک با این پیروزی با ۲۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و پس از هشت هفته هنوز نتیجه را به تیمی واگذار نکرده است. هفته هشتم لیگ ژوپیلیر امشب با هفت بازی دنبال میشود.


دو رکورد جدید در ۶۹ کیلوگرم مردان


در ادامه هفتاد و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه، دیشب مرتضی رضاییان نخستین نماینده ایران از دور رقابت ها حذف شد.
رضائیان در دسته 69 کیلوگرم، در حرکت یک ضرب وزنه 145 کیلوگرمی را بالای سر برد و ششم شد اما با توجه به اینکه نتوانست در حرکت دو ضرب وزنه ای را مهار کند، از دور این رقابتها کنار رفت. در این وزن لیائو هوی از چین موفق شد در یک ضرب و دو ضرب، رکوردهای جهانی را جابجا کند. لیائو ابتدا در حرکت یک ضرب، وزنه ۱۹۸ کیلوگرم را بالای سر برد تا رکورد این دسته را به میزان یک کیلوگرم افزایش دهد. همچنین در مجموع دوحرکت موفق شد با ۳۵۸ کیلوگرم رکورد سابق این حرکت را نیز به میزان یک کیلوگرم بهبود بخشد. پس از لیائو که به مدال طلا دست یافت، نینل میکولسکیو، قهرمان اروپا، با مجموع ۳۳۷ کیلوگرم، دوم شد و مته بینای از ترکیه با مجموع ۳۳۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.در ادامه این مسابقات فردا کیانوش رستمی با حریفانش در دسته ۷۷ کیلوگرم رقابت می کند.

Tuesday, September 21, 2010

نبرد ایرانیان با پولاد سرد


امروز، سه شنبه، اولین نماینده ایران در رقابتهای جهانی وزنه برداری به جنگ پولاد سرد میرود.
در دسته ای که مرتضی رضائیان وزنه میزند، یعنی در دسته 69 کیلوگرم، هوی لیائو از چین، که قهرمان المپیک و جهان است، با رکورد 350 کیلو، بخت اول کسب مدال طلا به شمار می رود. اما در رقابتهای زنان، یک ورزشکار قزاقستانی موفق شد برای اولین بار رکورد شکنی کند.
در ادامه ۷۸مین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان و۲۱ مین دوره قهرمانی زنان جهان در آنتالیای ترکیه، یک رکورد جهانی دیگر شکسته شد. در دسته ۶۳ کیلوگرم زنان، مایا مانه زا از قزاقستان با مهار وزنه ۱۴۳ کیلوگرم در حرکت یک ضرب، رکورد جهانی این دسته را به میزان یک کیلوگرم بهبود بخشید. مانه زا در دو ضرب هم به مقام چهارم رسید تا در مجموع حرکات این وزن به مدال طلا دست یابد. پس از او سیبل شیمشک قهرمان اروپا از کشور میزبان به مدال نقره رسید و ژیائوفنگ اویانگ از چین هم مکان سوم را به خود اختصاص داد.

دو و میدانی غرب آسیا


ایران با کسب 10 طلا، 7 نقره و 6 برنز نایب قهرمان مسابقات دوومیدانی غرب آسیا شد. دراین رقابتها که در حلب سوریه برگزار شد، در پرتاب دیسک، محمود و محمد صمیمی به ترتیب اول و دوم شدند. در 800 متر، سجاد مرادی دوم شد.
در دوی 4 در 400 متر امدادی، تیم ایران سوم شد و رکورد ملی این ماده نیز به میزان 14 صدم ثانیه ارتقا پیدا کرد.در مجموع در بخش مردان، ایران در جایگاه اول ایستاد. در رقابتهای زنان،در هفتگانه، سپیده توکلی طلا گرفت.در 5000 متر، محبوبه غیور سوم شد. در پرتاب دیسک،الهام سمرقندیان نقره گرفت. در 200 متر، مریم طوسی دوم شد. ضمن آنکه، طوسی در یک صدمتر با ثبت زمان 11 و۸۸ صدم علاوه بر کسب مدال نقره ، رکورد ایران را نیز شکست وبه اولین بانوی ایرانی تبدیل شد که صد متر را در کمتر از 12 ثانیه دویده است.پیش از این در 110 متر با مانع ، روح الله عسگری، در دهگانه، هادی سپهرزاد، در 400 متر سجاد هاشمی ، در پرتاب وزنه، لیلا رجبی و امین نیکفر، در پرتاب نیزه، مهدی روایی و در پرش ارتفاع، سپیده توکلی به نشان طلا دست یافتند. در پرتاب چکش، کاوه موسوی ، در 20 کیلومتر پیاده روی ابراهیم رحیمیان ، در1500 متر، سجاد مرادی نقره گرفتند. در 400 متر، رضا بوعذار و در 3000 با مانع محبوبه غیور، به نشان برنز بسنده کردند.در مجموع دو بخش زنان و مردان ایران، پس از بحرین در رده دوم ایستاد و سوریه سوم شد.

خبرهایی از فوتبال


تیم فوتبال زنان میدلزبروی انگلیس که بدلیل دهمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک کشورهای انگلیس و کره شمالی ، در پیونگ یانگ بسر میبرد، در یک دیدار دوستانه مقابل تیم ملی زنان کره شمالی به میدان رفت. دیروز، تلویزیون دولتی کره شمالی هم، تصاویری از این دیدار را نمایش داد. در این دیدار دوستانه ، تیم ملی فوتبال زنان کره شمالی، با حساب شش بر دو از سد حریف اروپایی خود گذشت. قرار است، تیم میدلزبورو در مدت حضورش در کره شمالی علاوه بر برگزاری یک دیدار تدارکاتی دیگر ، در یک مدرسه فوتبال کودکان کمپ آموزشی برپا کند

نخستین استادیوم ساخته شده برای مسابقات جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۱۲، روز گذشته در شهر پوزنان لهستان به طور رسمی افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این استادیوم که با کنسرت خواننده مشهور بریتانیایی، استینگ و همچنین آتش بازی همراه بود، جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر شرکت داشتند. مسابقات جام ملتهای اروپا در سال 2012 به طور مشترک بین لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.

همچنین روز گذشته، نهمین گردهمایی مربیان تیمهای ملی فوتبال اروپا، به میزبانی میشل پلاتینی، رئیس فدراسیون فوتبال اروپا، یوفا برگزار شد. در این نشست سه روزه مربیان ۵۳ کشور اروپایی به تبادل نظر درباره برگزاری مسابقات و مسائل مختلف فوتبال به خصوص مسابقات جام ملتهای اروپا خواهند پرداخت.

اما در ایتالیا، در حالیکه بازیکنان شاغل در لیگ سری آ در اعتراض به مشکلات قراردادی، تهدید به اعتصاب کرده اند، مسئولان فدراسیون فوتبال انکشور میزبان نشستی بودند که، به منظور رفع اختلافات بازیکنان و مسئولان لیگ برگزار شد. اعتراض بازیکنان فوتبال ایتالیا به مشکلات قراردادشان از جایی افزایش یافت که در فصل پیش برخی باشگاهها در حالیکه با بازیکنانشان قرارداد داشتند، بدون موافقت آنها اقدام به جابجایی آنها کردند.

شکست کابویز و رداسکینز در خانه


هفته دوم مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا، ان اف ال، با پیروزی قهرمان فصل پیش لیگ و پیروز سوپر بول، در برابر تیم سن فرانسیسکو فورتی ناینرز پیگیری شد.
در این دیدار در حالیکه نیو اورلینز 32 دقیقه مالکیت توپ را در اختیار داشت، با استفاده از این برتری توانست با نتیجه 25 بر 22 از سد سن فرانسیسکو فورتی ناینرز عبور کند.

در دیداری دیگر تیم ایندیانا پولیس کولتز موفق شد با نتیجه قاطع 38 بر 14 نیویورک جاینتز را در هم بکوبد. در این دیدار پیتون منینگ، کوارتر بک تیم کولتز با ارسال سه پاس منجر به تاچ داون، سهم بزرگی در پیروزی تیمش داشت. گفتنی است برادر پیتون، الای هم در تیم جاینتس حضور داشت اما نتوانست مانع شکست تیمش شود.

درچارچوب دیدارهای هفته دوم لیگ ان. اف. ال. دیگر تیم ثروتمند و پرطرفدار دالاس کابویز در خانه در برابر شیکاگو برز، تن به شکست داد. در این دیدار برغم تلاش بازیکنان دالاس، این تیم میهمان بود که با هنرمندی جی کاتلر توانست میزبانش را از پیش رو بردارد. کاتلر به تنهایی سه تاچ داون 6 امتیازی برای این تیم کسب کرد.

در سایر دیدارها، آریزونا کاردینالز در برابر آتلانتا فالکونز با نتیجه 41 بر 7 تن به شکست داد، سین سیناتی بنگالز 15 به 10 بالتیمور ریونز را از پیش رو برداشت، کانزاس چیفز، کلیولند برانز را با نتیجه نزدیک 16 به 14 برد.
فیلادلفیا ایگلز، دیترویت لاینز را با نتیجه 35 بر 32 از پیش رو برداشت، گرین بی پکرز 34 بر 7 بوفالو بیلز را مغلوب کرد، پیتسبورگ استیلرز، تنسی تایتنز را با نتیجه 19 بر 11 برد، میامی دولفینز 14 به 10، مینسوتا وایکینگز را پشت سر گذاشت.
تامپابی باکانرز 20 بر 7 کارولینا پنترز را از پیش رو برداشت، دنور برونکوس 31 بر 14 سیاتل سی هاوکس را مغلوب کرد، اوکلند رایدرز با نتیجه 16 بر 14 سنت لوئیز رمز را برد، نیویورک جتس 28 بر 14 نیوانگلند پتریوتز را پشت سر گذاشت،
سن دیگو چارجرز، جکسون ویل جاگوارز را با نتیجه 38 بر 13 شکست داد و هیوستن تکسانز در خانه واشینگتن ردسکینز این تیم را با نتیجه 30 بر 27 از پیش رو برداشت.


Monday, September 20, 2010

مصدومیت مسی


در اسپانیا، تیم مدافع عنوان قهرمانی بارسلونا، دیشب در یک دیدار حساس و جذاب در زمین آتلتیکومادرید به برتری رسید،
اما این پیروزی تحت تاثیر آسیب دیدگی لیونل مسی قرار گرفت.در ادامه هفته سوم مسابقات لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، بارسلونا در دیداری پر اتفاق، موفق شد اتلتیکو مادرید را از پیش رو بردارد. در این بازی که در ورزشگاه خانگی اتلتیکو برگزار شد، بارسا موفق شد با گلهای مسی و پیکه در برابر تک گل گارسیا، میزبانش را شکست دهد. در این دیدار اویفالوسی از اتلتیکو در دقیقه ۹۰ به دلیل خطا بر روی مسی، از بازی اخراج شد، ضمن آنکه لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسا، به دلیل مصدومیت در این دیدار، حدود پانزده روز از میادین دور خواهد بود.

در همین حال، والنسیا هم با پیروزی در برابر هرکولس به سومین برد پیاپی اش در فصل جدید لالیگا دست یافت. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی هرکولس برگزار شد، والنسیا برغم آنکه از دقیقه ۵۰ و به دنبال اخراج ناوارو، ده نفره به بازی ادامه می داد، موفق شد با گلهای ماتا و هرناندز در برابر تک گل ترزگه برابر میزبانش به برتری دست یابد.

سه امتیاز این دیدار، والنسیا را با ۹ امتیاز از سه بازی، در صدر جدول نگه داشت. همچنین رئال مادرید در خارج از خانه، موفق شد با گلهای ماریا و رونالدو رئال سوسیداد را از پیش رو بردارد و با هفت امتیاز رده سوم را به خود اختصاص دهد.

همچنین هفته چهارم مسابقات فوتبال آلمان، بوندسلیگا، با تساوی ها. اس. فا. هامبورگ با سن پائولی درشهرآورد هامبورگ ادامه یافت. در این دیدار که در زمین سن پائولی برگزار شد و نخستین دربی از سال ۲۰۰۲ بود، بول در دقیقه ۷۷ میزبان را پیش انداخت، اما ده دقیقه بعد پتریک بازی را به تساوی کشاند، تا سهم هر دو تیم تنها یک امتیاز باشد.

در دیداری دیگر، شالکه در خانه تن به شکست سنگین در برابر بورسیا دورتموند داد. در حالیکه شالکه از دقیقه ۶۲ و در پی اخراج پلستان، ده نفره به بازی ادامه می داد، دورتموند با دو گل کاگاوا و تک گل لواندوسکی سه بر صفر از میزبانش پیش افتاد. شالکه تنها در دقیقه ۸۹ توانست توسط کلاس یان هونتلار یکی از گلها را جبران کند. با این نتیجه شالکه بدون امتیاز از ۴ دیدار در قعر جدول قرار گرفت و دورتموند هم با نه امتیاز به رده سوم صعود کرد.

اما صدرنشین بوندسلیگا، تیم مانتز بود که شنبه شب موفق شد با ۲ گل با تیم وردربرمن را از پیش روبردارد.ریسه و شورله گلزنان تیم مانتز در این دیدار بودند.

در هلند و هفته ششم مسابقات لیگ اردیویزه، تیمهای رودا کرکراده و پی. اس. وی. آیندهوون به تساوی بدون گل دست یافتند. در این دیدار که در زمین روداکرکراده برگزار شد، دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این تک امتیاز آیندهوون به رده دوم سقوط کرد و روداکرکراده هم در رده پنجم باقی ماند.

همچنین توئنته آنسخده در برابر هراکلس با تساوی بدون گل متوقف شد. در این دیدار که در زمین هراکلس برگزار شد هر دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا سهم هر کدام تنها یک امتیاز باشد. با این نتیجه آنسخده با دوازده امتیاز به رده چهارم سقوط کرد و هراکلس هم رده پانزدهم را به خود اختصاص داد.

هفته ششم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، با برتری بوردو در برابر المپیک لیون ادامه یافت. در این دیدار که در زمین بوردو برگزار شد تیم میزبان توانست با دو گل لیون را شکست دهد. دیارا و جوسی برای بوردو گلزنی کردند تا این تیم به رده سیزدهم جدول رده بندی صعود کند. لیون هم با این شکست به رده هفدهم سقوط کرد.


ادامه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آنتالیا


در ادامه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه، دنگ وی از چین به مقام قهرمانی دسته ۵۸ کیلوگرم زنان دست یافت.
این وزنه بردار هفده ساله، که درحرکت یک ضرب، وزنه ۱۳۵ کیلوگرم را مهار کرده بود، در مجموع دو ضرب، با بالابردن ۲۳۷ کیلو به مقام قهرمانی دست یافت. پس از او ناستازیا نوواکیا از بلاروس به مدال نقره رسید و جونگ چون می از کره شمالی هم با مهار ۲۳۰ کیلو رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

همچنین در دسته ۶۲ کیلوگرم مردان، کیم اون گوک، از کره شمالی به مقام قهرمانی دست یافت. گوک در مجموع دو ضرب با مهار وزنه ۳۲۰ کیلوگرمی به مدال طلا دست یافت و جی ژنگ از چین با ۳۱۵ کیلو و ارول بیلگین از کشور میزبان با ۳۱۴ کیلو گرم به ترتیب دوم و سوم شدند. ۷ وزنه بردار ایرانی حاضر در این رقابتها از فردا رقابت خود را آغاز خواهند کرد.


صربستان در فینال دیویس


دیدار پایانی رقابتهای تنیس جام دیویس میان دو تیم صربستان، و فرانسه برگزار خواهد شد.
در دیدارهای انفرادی بین تیمهای صربستان و جمهوری چک، یانکو تیپسارویچ ۳ به صفر رادک استپانک را شکست داد و نواک ژکوویچ نیز از سد توماس بردیچ گذشت تا تیم صربستان که با شکست در بازیهای دونفره ۲ بر ۱ از حریف عقب افتاده بود،در نهایت در مجموع ۵ مسابقه با نتیجه ۳ به ۲ از سد حریف خود گذشت و برای نخستین بار گام به دیدار فینال این جام گذاشت. بدین ترتیب دوتیم صربستان و فرانسه دیدار پایانی تنیس جام دیویس را طی روزهای دوازدهم تا پانزدهم آذرماه برگزار خواهند كرد.


رقابت در صدر ایندی کار


درمرحله ماقبل آخررقابتهای قهرمانی ایندی کارIRL که دیروز در پیست موته گی ژاپن برگزار شد، هایلو کاسترنبس برزیلی و داریو فرانچیتی اسکاتلندی، گوی سبقت را از دیگران ربودند، تا در کورس قهرمانی شانه به شانه با یکدیگر به رقابت بپردازند.
استرنبس که در رقابت زمانگیری بهترین زمان را بدست آورده بود، در مسابقه اصلی با میانگین سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت طی دو ساعت و ۴ دقیقه ۲۰۰ بار پیست دو ونیم کیلومتری موته گی را طی کرد و در نهایت بعنوان نفر نخست از خط پایان گذشت. پس از او فرانچیتی دوم شد وویل پاور ،رایان بریسکو و راننده ی زن تیم گرین ریسینگ، دانیکا پاتریک عناوین سوم تا پنجم را بخود اختصاص دادند. مرحله آخر مسابقات ایندی کار دهم مهرماه در فلوریدا برگزار خواهد شد.


Sunday, September 19, 2010

وزنه برداری آنتالیا


هفتاد و هشتمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه با رکوردشکنی وزنه بردار کشور میزبان آغاز شد.
در وزن 48 کیلوگرم زنان، نورکان تایلان، علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد این وزن را هم بهبود بخشید. او در حرکت یک ضرب، موفق شد وزنه 121 کیلوگرمی را بالای سرش ببرد و رکورد سابق این وزن را که در اختیار چن ژیه ژیا از چین بود، یک کیلوگرم افزایش دهد. او همچنین در مجموع دو ضرب، موفق شد وزنه 214 کیلوگرمی را مهار کند تا به مدال طلا دست یابد. پس از او هموطنش سیبل اوزکان و یوان تیان از چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

اما چینی ها روز نخست مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه را با دومدال طلا به پایان رساندند.روز گذشته مدال طلای وزن دوم ، 53 کیلوگرم زنان به چن ژیائوتینگ، رسید. ژیائو تینگ با مهار 222 کیلو در مجموع دو ضرب بالاتر از آیون داسدلن از ترکیه و یودرکی کانتراس از جمهوری دومنیکن به مدال طلا دست یافت.

همچنین در رقابتهای وزن 56 کیلوگرم مردان هم نشان طلا به دیگر نماینده چین رسید. وو جینگبیائو در مجموع با مهار وزنه 292 کیلوگرمی، به گردن آویز طلای این وزن دست یافت. هموطن جینگبیائو، لانگ کینگ کوان به مدال نقره رسید و چا کوم چوی از کره جنوبی به گردن آویز نقره بسنده کرد. شااره میکنم تیم وزنه برداری ایران هم در این مسابقات با هفت وزنه بردار شرکت کرده که به غیر از دو وزن اول که نماینده ای ندارد، در اوزان دیگر، مرتضی رضائیان در دسته 69 کیلوگرم، کیانوش رستمی در دسته 77 کیلوگرم، اصغر ابراهیمی در دسته 94 کیلوگرم، محمدرضا براری و محسن بیرانوند در دسته 105 کیلوگرم و بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته به اضافه 105 کیلوگرم، طبق جدول زمانبندی به رقابت با حریفان خود می پردازند.


خبرهایی از دنیای فوتبال


هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ فرانسه، لوشمپیونا، با پیروزی قاطع صدرنشین همراه بود. سنت اتین که در خانه، میزبان مون پیلیه بود توانست با نتیجه سه بر صفر حریفش را در هم بکوبد. دیمتری پایت دو بار و امانوئل ریویه یک بار برای سنت اتین گلزنی کردند تا این تیم با سیزده امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر همچنان در صدر قرار داشته باشد.

در دیگر دیدار مهم این هفته لوشمپیونا، المپیک مارسی هم با نتیجه مشابه سه بر صفر آرله آوینون را از پیش رو برداشت. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی آرلس برگزار شد، آیو دو و چیرو یک گل برای میهمان به ثمر رساندند تا این تیم با کسب سه امتیاز این دیدار، رده هفتمی خود را تضمین کنند.

در فوتبال هلند، هفته ششم لیگ اردویزیه با پیروزی ارزشمند آژاکس در برابر فاینورد روتردام پیگیری شد. در این دیدار نماینده آمستردام موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد فاینورد عبور کند. با این پیروزی آژاکس با 16 امتیاز به رده نخست جدول صعود کرد و فاینورد روتردام هم با 13 امتیاز به مکان یوم جدول سقوط کرد.

اما در هفته هفتم مسابقات لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر، ریسینگ گنک با پیروزی در برابر لوکرن به صدرنشینی خود ادامه داد. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی گنک برگزار شد، تیم میهمان توانست با نتیجه سه بر یک لوکرن را در هم بکوبد تا با 19 امتیاز به صدرنشینی ادامه دهد. ووسن دو بار و اوگونجیمی یک بار برای گنک گلزنی کردند در حالی که لکو تنها گل لوکرن را به ثمر رساند.

در آمریکای جنوبی هفته هفتم لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا،با تساوی تیمهای ولزسارزفیلد و آرسنال دو ساراندی همراه شد. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی آرسنال برگزار شد، هر دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با نتیجه صفر صفر به پایان برسد. با این تک امتیاز ولزسارزفیلد با 14 امتیاز در همان رده دوم باقی ماند و آرسنال هم با 13 امتیاز به رده چهارم صعود کرد.

همچنین در هفته ۲۳ مسابقات لیگ فوتبال برزیل، برازیلرو، بوتافوگو با نتیجه دو بر دو در برابر کروزیرو متوقف شد. در این دیدار که در زمین بوتافوگو برگزار شد. آلسنادرو و آبرو برای میزبان گلزنی کردند در حالیکه مونتیو هر دو گل کروزیرو را به ثمر رساند. با این تساوی و به دست آوردن یک امتیاز، تیمهای بوتافوگو و کروزیرو در همان مکانهای سوم و چهارم جدول رده بندی باقی ماندند.

راهیابی صربستان به فینال جام دیویس


رقابتهای تنیس جام دیویس، مسابقات تنیس تیمی مردان جهان، با راهیابی تیمهای فرانسه و صربستان به فینال همراه شد.
در ادامه دیدارهای مرحله نیمه پایانی این مسابقات، دیروز تیم دو نفره فرانسه با ترکیب میشل لودرا و آرنود کلمان مقابل تیم دونفره ی ادواردو شوانک و هوراسیو زبایوس از آرژانتین به پیروزی رسید واین با توجه به 2 برد در بازیهای انفرادی، در مجموع با برتری 3 به صفر گام به دیدار پایانی گذاشت.

در دیگر بازی مرحله نیمه پایانی نیز تیم دونفره جمهوری چک با ترکیب توماس بردیچ و رادک استپانک ، تیم صربستان متشکل از نواک ژوکوویچ و نناد زیمونیچ را شکست داد و در مجموع 3 بازی برگزار شده 2 بر 1 از حریف پیش افتاد. اما تیم صربستان در نهایت با دو پیروزیی که بدست آورد ۳ بر دو از سد تیم جمهوری چک گذشت و بهمراه فرانسه به دیدار پایانی تنیس جام دیویس را یافت.رد.

پیروزی یک اتیوپیایی در سیدنی


مسابقه نیمه ماراتن دوی بزرگ در شمال انگلیس، با پیروزی سیل گبرسلاسی از اتیوپی به پایان رسید.
این دونده 37 ساله، که رکورد دار ماراتن جهان و قهرمان دوی ده هزار متر دو دوره المپیک هم هست، با ثبت زمان 59 دقیقه و 33 ثانیه زودتر از کیپلیمو کیموتای از کنیا به خط پایان رسید وبه مقام نخست دست یافت. در رقابتهای زنان هم دیگر دونده اهل اتیوپی، برانه آدره به مقام نخست رسید و آنا دولسه فلیکس هم به مقام دوم رضایت داد.

همچنین امروز در سیدنی هزاران ورزشکار و دونده در ماراتنی سیدنی که هر ساله برای اهداف خیریه برگزار می شود، شرکت کردند. این ماراتن از ده سال پیش همه ساله بر روی پل بندر سیدنی برگزار می شود. در قسمت مردان این ماراتن ایزاک سرم از کنیا به برتری رسید و دوی ماراتن زنان هم با برتری هلن ستاتون از استرالیا به پایان رسید.

Thursday, September 16, 2010

خبرهای داغ از فوتبال جهان


در ادامه دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، و در مهمترین دیدار، رئال به مصاف آژاکس رفت که برغم آنکه، کهکشانی ها در خانه خودشان بازی می کردند و طبق آمار بازی، ۳۶ شوت به سمت دروازه آژاکسی ها داشتند، تنها دو گل به ثمر رساندند.

در ادامه هفته نخست مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دیشب ۸ دیدار برگزار شد. درگروه پنجم، بایرن مونیخ آلمان نخستین دیدارش رو، با پیروزی پشت سر گذاشت وبا نتیجه دو بر صفر از سد آاس رم ایتالیا گذشت.کلوچ رومانی با نتیجه دوبر یک بازل سوییس رو پشت سر گذاشت. درگروه ششم، مارسی فرانسه با یک گل مغلوب اسپارتاک مسکو روسیه شد و زیلینا اسلواکی در مصاف با چلسی انگلیس ۴ به یک تسلیم شد.

درگروه هفتم، آ.ث میلان ایتالیا با دو گل اوسر فرانسه را از پیش رو برداشت. و رئال مادرید اسپانیا با همین نتیجه از سد آژاکس هلند گذشت. و در آخرین گروه، گروه هشتم،در پرگل‌ترین دیدارهای برگزار شده، تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات و در حضور تماشاگرانش با ۶ گل براگای پرتغال را در هم کوبید.
وشاختار دانیتسک اوکراین با یک گل پارتیزان بلگراد صربستان را شکست داد.

مسابقات لیگ فوتبال اروپا، جام یوفای سابق هم، امشب با برگزاری ۲۴ دیدار آغاز می شود. در مهمترین دیدارها در گروه یازده، لیورپول انگلیس در حالی در خانه، میزبان استوا بخارست رومانی است که این فصل را بسیار متزلزل آغاز کرده است. در این دیدار که در ورزشگاه آنفیلد بندر لیورپول، برگزار می شود، روی هاجسون، سرمربی تیم میزبان، پس از نمایش انتقادآمیز فرناندو تورس، در دیدار در برابر بیرمنگام، قصد دارد یک بار دیگر از این مهاجم اسپانیایی تیمش در ترکیب اصلی استفاده کند

همچنین ایلی دومیترس کیو، سرمربی استوا بخارست عقیده دارد مصاف با تیمی که در فصل قبل این مسابقات، به مرحله نیمه نهایی راه یافته، سخت ترین دیدار این تیم در گروه یازده است. در همین حال، دومیترس کیو اعلام کرد که تیمش را برای یک بازی خوب و پیروزی در این دیدار، آماده کرده است.طبق برنامه بازیها امشب،درگروه اول، یوونتوس ایتالیا با لخ زنان لهستان و سالزبورگ اتریش با منچسترسیتی انگلیس. درگروه دو، آریس سالونیکی یونان با آتلتیکومادرید اسپانیا وبایر لورکوزن آلمان با روزنبرگ نروژ. در گروه سوم، لفسکی صوفیای بلغارستان با خِنت بلژیک و لیل فرانسه با اسپورتینگ لیسبون پرتغال. درگروه چهار،کلاب بروژ بلژیک با پائوک سالونیکی یونان و دیناموزاگرب کرواسی با ویارئال اسپانیا.در گروه پنجم، آ زد آلکمار هلند با شریف مولداوی و دینامو کی یف اوکراین با باته بوریسف بلاروس. در گروه ششم، لوزان سوییس با زسکا مسکو روسیه و اسپارتا پراگ جمهوری چک با پالرموی ایتالیا.در گروه هفتم،آ آ اک آتن یونان با هایدوک اشپلیت کرواسی و اندرلخت بلژیک با زنیت سنت پترزبورگ روسیه.در گروه هشتم ،ختافه اسپانیا با اودینسه دانمارک و اشتوتگارت آلمان با یانگ بویز سوییس. در گروه نُه،دبرسنی مجارستان با متالیست اوکراین و آیندهوون هلند با سامپدوریای ایتالیا. در گروه ده، کارپاتی اوکراین با بروسیا دورتموند آلمان و سویای اسپانیا با پاریسن ژرمن فرانسه.در گروه یازده،لیورپول انگلیس با استوا بخارست رومانی و ناپولی ایتالیا با اوترخت هلند و در گروه دوازده،بشیکتاش ترکیه بازسکا صوفیای بلغارستان وپورتوی پرتغال با راپید وین اتریش دیدار می کنند.

اما در آسیا تا اندازه ای تکلیف تیمهای صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شد.
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان، دیروز دیدار رفت از دور یک چهارم نهایی در برابر پوهانگ استیلرز کره جنوبی، مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات را با نتیجه دو بر یک بسود خود به پایان برد. در این دیدار که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در میان استقبال کم تماشاگران برگزار شد، تیم میزبان در دقیقه هجده توسط ایگور کاسترو، مهاجم برزیلی اش به گل نخست دست یافت. اما سوائرز موتا، هموطن کاسترو در تیم پوهانگ در ده دقیقه مانده به پایان نیمه نخست با ضربه ای سهمگین بازی را به تساوی کشاند. نیمه دوم اما با حملات دو تیم همراه بود تا باز هم ایگور کاسترو ناجی تیمش شود. او در دقیقه ۷۶ توانست یک پنالتی برای تیمش به ارمغان آورد که مهدی رجب زاده این ضربه را به گل تبدیل کرد تا ذوب آهن هر سه امتیاز این دیدار را به دست آورد. دیدار برگشت این دو تیم چهارشنبه آینده در زمین پوهانگ استیلرز برگزار خواهد شد.

در دیگر دیدار این مرحله، الشباب عربستان موفق شد در خانه جوئنبوک موتورز کره جنوبی به پیروزی دست یابد. نماینده عربستان در این دیدار توسط فهد حَمد و خوزه مانوئل اولیویرا به دو گل دست یافت، تا برغم آنکه ،از دقیقه ۸۶ و بدنبال اخراج الخیبری، ده نفره به بازی ادامه داد، در خانه حریف، به سه امتیاز شیرین برسد. در دودیدار دیگر دیشب، سئونگنام ایلهوای کره جنوبی با نتیجه ۴ بر یک از سد دیگر تیم کره ای سوون سامسونگ گذشت و الهلال عربستان با ۳ گل از الغرافه قطر را از پیش روبرداشت.

و درآمریکای جنوبی، دومین دور مسابقات جام باشگاههای آمریکای جنوبی،
کوپا زود آمریکانا، با تساوی دو تیم آرژانتینی ولزسارزفیلد و بانفیلد پیگیری شد. در حالیکه دیدار رفت این دو تیم یک بر صفر بسود بانفیلد پایان یافته بود، ولزسارزفیلد سعی در جبران نتیجه، در خانه ی حریف داشت. اما ابتدا این بانفیلد بود که، در دقیقه ۱۴ به گل نخست دست یافت. در ادامه، حملات ولزسارزفیلد، بی نتیجه ماند، تا دقیقه ۸۹ که این تیم تنها توانست با یک گل، بازی را به تساوی بکشاند.با این نتیجه ولز سارسفیلد از صعود به دور بعد باز ماند. در این دیدار داور به سه بازیکن سارسفیلد و یک بازیکن بانفیلد، کارت قرمز نشان داد، تا این دیدار ۱۸ نفره به پایان رسد. در دیگر بازی دیشب، تیم املک اکوادور، با حساب ۲ به یک مغلوب دپورتیو سان مارتین پروشد. این دیدارها، امشب، با سه بازی دنبال میشود. طبق برنامه دو تیم آرژانتینی دیگر نیوول اولد بویز با استیودیانتس مقابل هم به میدان میروند. دفنزور اسپورتینگ اورگوئه با اسپورت اوآنکایوی پرو روبرو میشود و کاراکاس ونزوئلا با سانتافه برزیل مصاف میدهد.

امروز جام قهرمانی وارد مونیخ، پایتخت استان بایرن آلمان شد. لوئیس فیگو سفیر لیگ قهرمانان، حضور جام در شهرهای مختلف را، فرصتی برای دیدن بزرگان فوتبال دانست که در شرایط عادی امکان پذیر نیست. همچنین جیووانی البر، مهاجم سابق بایرن مونیخ درباره قهرمانی این تیم در مسابقات این فصل ابراز تردید کرد.

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا که برای بازدید از مسابقات فوتبال جوانان به لندن، سفر کرده در بدو ورود، مورد استقبال هوادارانش قرار گرفت. مسی در دیدار مقابل پاناتینایکوس دو گل از پنج گل تیمش را به ثمر رساند. وی که به طور غیر منتظره و با هلیکوپتر وارد زمین بازی در هاکنی مارشز شد، قرار بود در یکی از مسابقات جوانان هم به میدان برود، اما تعداد زیاد هواداران و مسائل امنیتی مانع از این کار شد.


Tuesday, September 14, 2010

کلکسیون نادال تکمیل شد


رافائل نادال دیشب با قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا، نام خودش را در تاریخ تنیس بعنوان یکی از بزرگان به ثبت رسوند.
نادال، مرد شماره یک تنیس جهان، با بدست آوردن نهمین مقام قهرمانی گرانداسلم، بعنوان هفتمین تنیسوری که به تمام عناوین مهم دست یافته، نامش ثبت شد.
دیدار فینال تنیس انفرادی مردان یو اس اوپن بدلیل بارش شدید باران برای سومین سال، با یک روز تاخیر برگزار شد، اما این مانع قهرمانی رافائل نادال نشد. نادال با پیروزی در برابر نوواک ژوکوویچ صرب،بعنوان سومین اسپانیایی که مقام نخست این مسابقات را به خود اختصاص داده، جام را بالای سر برد. تنیسور شماره یک جهان که تا پیش از این دیدار، حتی یک ست را در این تورنمنت، واگذار نکرده بود، با شکست در ست دوم، نتوانست این رکوردش را حفظ کند، اما به جمع تنیس بازان برتر تاریخ پیوست.نادال، تنها قهرمانی در مسابقات یو. اس. اوپن را در گنجینه افتخاراتش کم داشت.در این دیدار، نادال ست های اول، سوم و چهارم را به سود خود به پایان رساند و تنها ست دوم را به حریف واگذار کرد. این بازی، بیست و دومین مسابقه این دو تنیسور بود که نادال برای پانزدهمین بار به پیروزی رسید. نادال با این قهرمانی، با اختلاف امتیازی از نوواک جوکوویچ، به صدرنشینی در رده بندی بهترین تنیس بازان جهان ادامه می دهد. ژوکویچ صرب هم که راجر فدرر سوئیسی قهرمان پنج دوره ی این رقابتها را در نیمه نهایی حذف کرد با رسیدن به فینال مکان دوم او را در جدول رده بندی گرفت.

آغاز لیگ قهرمانان اروپا


نخستین هفته از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا هم امشب با برگزاری هشت دیدار آغاز می شود.

این مسابقات با دیدار، مدافع عنوان قهرمانی، در گروه نخست آغاز میشود. اینترمیلان ایتالیا خود را آماده دیدار در برابر اف سی توئنته هلند می کند. شاگردان رافائل بینتس در حالی در گروه آ، در زمین توئنته به میدان خواهند رفت که تیاگو موتای برزیلی را بدلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.

در مهمترین بازی گروه دوم، المپیک لیون فرانسه با شالکه صفر چهار آلمان دیدار خواهد کرد. شالکه در حالی در این دیدار میهمان لیون است که این هفته در بوندسلیگا ودیداردر برابر هوفنهایم، با نتیجه دو بر یک مغلوب شده است. البته لیون هم دیدار نخست خود در فصل جدید لوشمپیونا را با تساوی یک بر یک در برابر والنسین به پایان برد. در دیگر دیدار این گروه بنفیکای پرتغال، در خانه پذیرای هاپوئل تل آویو از اسرائیل است.

در گروه سوم هم منچستر یونایتد انگلیس در حالی میزبان گلاسکو رنجرز اسکاتلند است که بازگشت ریو فردیناند مصدوم، امید زیادی را به اردوی این تیم آورده است. سر الکس فرگوسن، سرمربی شیاطین سرخ امیدوار است بتواند در این دیدار از ریو فردیناند که به دلیل مصدومیت جام جهانی را نیز از دست داده بود، در خط دفاع تیمش استفاده کند. او همچنین در دیدار امشب از وجود وین رونی، مهاجم تیمش که به دلیل مسائل اخلاقی هفته پر بُحرانی را پشت سر گذاشته استفاده خواهد کرد.

در گروه چهار ، بارسلونای اسپانیا میزبان پاناتینایکوس یونان است. بارسا که دیدار هفته گذشته در چارچوب مسابقات لالیگا را با نتیجه دو بر صفر در برابر تیم تازه وارد هرکولس واگذار کرده ، در این دیدار به دنبال اعاده حیثیت است. در دیگر دیدار این گروه اف. سی. کوپنهاگن دانمارک در خانه پذیرای روبین کازان از روسیه است. در ادامه این مسابقات، فردا شب هشت دیدار دیگر برگزار میشود. از گروه پنج، کلوژ رومانی با بازل سوئیس وبایرن مونیخ آلمان با رم ایتالیا دیدار می كند. در گروه شش،زیلینای اسلواکی با چلسی انگلیس و المپیک مارسی فرانسه با اسپارتاک مسکو روسیه روبه رو خواهند شد . در گروه هفت،میلان ایتالیا با اوسر فرانسه و رئال مادرید با آژاکس هلند مسابقه می دهد. و در گروه هشت،شاختار اوکراین با پارتیزان بلگراد صربستان و آرسنال انگلیس با براگا پرتغال، دیدار خواهند کرد.

آغاز فصل جدید ان اف ال


فصل جدید مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا، ان اف ال، با انجام شانزده دیدار آغاز شد.

در مهمترین دیدارها تیم واشینگتن ردسیکنز موفق شد در نخستین گام، سیزده بر هفت تیم پرافتخار دالاس کابویز را از پیش رو بردارد. تیم محبوب پایتخت در حالیکه در پایان وقت سوم با نتیجه ده بر هفت از حریف پیش بود، در وقت چهارم هم با به ثمر رساندن یک فیلد گل سه امتیازی موفق شد با نتیجه سیزده بر هفت حریفش را از پیش رو بردارد.

همچنین در دیگر دیدارمنطقه ی شرق، بالتیمور ریونز توانست در خانه نیویورک جتز به برتری دست یابد. در این دیدار که در ورزشگاه یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری نیو میدولندز برگزار شد، بالتیمور 38 دقیقه صاحب توپ بود، در حالیکه مالکیت توپ تیم میزبان، تنها 21 دقیقه بود. همین برتری در تصاحب توپ، باعث شد تا تیم میهمان بتواند با یک اختلاف و با نتیجه ده بر نه میزبانش را از پیش رو بردارد.

همچنین تیم نیوانگلند پتریوتز با نتیجه 38 بر 24 سینسیناتی بنگالز را مغلوب کرد. دو تاچ دان از سه تاچ دان وس وِکر با پاسهایی طلایی تام بِری دی، کوارتربک این تیم به ثمر رسید.گفتنی است که بِرَی دی هفته پیش، در یک تصادف اتومبیل، از مرگ حتمی نجات یافت. تیم سینسیناتی در حالی این دیدار را واگذار کرد که در 31 دقیقه این بازی صاحب توپ بود، در حالیکه سهم پتریوتز 28 دقیقه بود.

همچنین، تیم سیاتل سی هاوکس با نتیجه ٣١ بر 6، فرانسیسکو فورتی ناینرز را در هم کوبید. در حالیکه فورتی ناینرز وقت نخست را با نتیجه سه بر صفر به سود خود به پایان برده بود، سی هاوکس در هر دو وقت دوم و سوم، چهارده امتیاز به دست آورد تا در آخر پیروز این دیدار نام گیرد و در سایر بازیهای هفته نخست لیگ حرفه ای فوتبال آمریکایی ان اف ال، میامی دولفینز ١٥ بر ١٠ بوفالو بیلز را شکست داد، شیکاگو برز با نتیجه ١٩ بر ١٤ دیترویت لاینز را از پیش رو برداشت. همچنین تنسی تایتنز ٣٨ بر ١٣ اوکلند ریدرز را مغلوب کرد. دیدار تیمهای نیویورک جاینتس و کارولینا پنترز با حساب 31 بر 18 به سود جاینتس به پایان رسید، پیتسبورگ استیلرز، تیم آتلانتا فالکونز با نتیجه ١٩ بر ٩ پشت سر گذاشت. تمپا بی باکانرز، کلیولند برانز را ١٧ بر ١٤ شکست داد، جکسون ویل جاگوارز ٢٤ بر ١٧ دنور برونکوز را مغلوب کرد، دیدار تیمهای هیوستن تکزانس و ایندیاناپولیس کولتس، با نتیجه ٣٤ بر ٢٣ به سود نماینده هیوستن به پایان رسید، سن لوئیز رمز، در برابر آریزونا کاردینالز، با نتیجه ١٧ بر ١٣ شکست خورد و فیلادلفیا اِیگلز با نتیجه ٢٠ بر ٢٧ بازی را به گرین بی پکرز واگذار کرد.