Monday, September 27, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


تیم بارسلونا خود را به صدر جدول نزدیکتر کرد.
کاتالان ها در حالیکه لیونل مسی را بدلیل آسیب دیدگی در خدمت نداشتند، موفق شدند در دیداری پربرخورد، مقابل آتلتیک بیلبائو، به برتری برسند و جایگاه دوم جدول رده بندی را بدست آورند. در این دیدار برای بارسلونا سیدو کیتا در دقیقه 55 ، ژاوی در دقیقه 74 و بوسکتس در وقتهای تلف شده گل زدند. تک گل بیلبائو هم توسط گابیلوندو در وقت های اضافه به ثمر رسید.

اما دیگر تیم مدعی قهرمانی، رئال مادرید، با قبول یک تساوی، صدر جدول رده بندی را از دست داد. کهکشانی ها، شنبه شب، درآغاز هفته پنجم لالیگا، در زمین لوانته، به تساوی بدون گل رسیدند و به رده سوم جدول رده بندی نزول کردند. اما ، دیشب والنسیا با نتیجه 2 بر صفر در زمین اسپورتینگ خیخون پیروز شد و به صدر جدول صعود کرد.

درآخرین بازی هفته پنجم رقابتهای سری آ دیشب، یوونتوس با پیروزی پرگل 4 بر 2 از سد کالیاری گذشت.هفته ششم رقابتهای بوندس لیگا هم
دیشب با دو بازی به پایان رسید که طی یکی از آنها، هانوفربا برتری مقابل کایزرسلاترن به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد. هانوفری ها با تک گل دقیقه 33 عبدالاهو مقابل کایزرسلاترن به پیروزی رسیدند تا به رده سوم جدول رده بندی صعود کنند.

دردیگر دیدار برگزار شده شب گذشته، ولفسبورگ با نتیجه 2 بر یک از سد میهمان خود فرایبورگ گذشت. هر دو گل ولفسبورگ در این دیدار را گرافیته در دقایق 25 و 64 به ثمر رساند و برای فرایبورگ پاپیس سیسه در دقیقه 36 گل زد.

اما در مهمترین دیدارهای هفته ششم، تیم ماینز در زمین بایرن مونیخ به برتری رسید و جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی رقابتهای فوتبال بوندس لیگا محکم تر کرد. در این دیدار که درآلیانز آرنا برگزار شد، تیم مانیتز با گلهای آلاگولی و زالای با نتیجه 2 با بر یک مقابل میزبان خود بایرن، به پیروزی رسید. تک گل بایرن، با گل به خودی سونسون در دقیقه 45 به ثبت رسید. در جدول رده بندی هم اینک ماینز با 18 امتیاز پیشتازاست، دورتموند با 15امتیازدوم است وهانوفر 13 با امتیازدر رده سوم ایستاده است.

هفته هفتم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، با تساوی تیمهای تولوز و لیل به پایان رسید. در دیداری که در استادیوم خانگی تولوز، برگزار شد، ابتدا میهمان توسط جروینیو در دقیقه 27 به گل دست یافت، اما در ادامه، تولوز در دقیقه 75 توسط، دوو به گل تساوی رسید، تا سهم هر تیم، تنها یک امتیاز باشد. به این ترتیب، تولوز شانس رسیدن به صدر جدول را از دست داد و با 14 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

همچنین در ادامه مسابقات فوتبال پرتغال و در هفته ششم لیگ ساگرس، پورتو با پیروزی در برابر اولاننزه به صدرنشینی خود، با اختلاف هفت امتیاز با تیم دوم، ادامه داد. در این دیدار، پورتو موفق شد در خانه با نتیجه دو بر صفر اولاننزه را از پیش رو بردارد تا با 18امتیاز از شش بازی به صدرنشینی ادامه دهد. در دیداری دیگر ماریتیمو در خانه در برابر بنفیکا تن به شکست داد. کوئنترائو، در دقیقه 58 تنها گل این دیدار را به ثمر رساند تا سه امتیاز این بازی به بنفیکا برسد. با این نتیجه بنفیکا با 9 امتیاز رده پنجم را به خود اختصاص داد و ماریتیمو هم با تنها دو امتیاز از شش بازی به رده پانزدهم جدول سقوط کرد.

در ادامه مسابقات لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر، و در ادامه دیدارهای هفته نهم، اندرلخت با نتیجه پنج بر صفر مشلن را درهم کوبید. در این دیدار که مشلن به دلیل اخراج گومسی، نه نفره بازی را به پایان رساند، بوسوفا، ژیله، سوئارز، دشاخت و لگیر برای اندرلخت گلزنی کردند تا این تیم با یک بازی کمتر و با 18 امتیاز در رده سوم قرار گیرد. مشلن هم با این شکست به رده پنجم سقوط کرد.

در دیگر دیدار هفته نهم لیگ بلژیک، گرمینال بیرسخوت با گلزنی در دقایق پایانی به یک برد ارزشمند در برابر کلاب بروژ دست یافت. در این دیدار که در زمین بیرسخوت برگزار شد دو تیم تا دقیقه 87 با تساوی یک بر یک به کار خود ادامه می دادند که نگائو موفق شد یک بار دیگر دروازه کلاب بروژ را باز کند تا سه امتیاز این دیدار به حساب بیرسخوت واریز شود. با این نتیجه بیرسخوت رده دوازدهم جدول را به خود اختصاص داد و کلاب بروژ در رده ششم قرار گرفت.

همچنین در ادامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو برازیلرو، با شکست صدرنشین ادامه یافت. در دیداری که روز گذشته در زمین اینترناسیونال برگزار شد تیم میزبان توانست با نتیجه سه بر دو کورینتیانس را از پیش رو بردارد. در این دیدار داور مسابقه در دقیقه89 نی از تیم اینترناسیونال و آندره، از کورینتیانس را در دقیقه 90 از زمین مسابقه اخراج کرد. با این نتیجه کورینتیانس با 47 امتیاز به رده دوم جدول رده بندی سقوط کرد.

No comments:

Post a Comment