Wednesday, September 1, 2010

قهرمان آسیا تسلیم پرافتخارترین تیم جهان شد آمریکا۸۸ ایران ۵۱


تيم ملي بسکتبال ايران، در مقابل تیم آمریکا در چارچوب شانزدهمین دوره رقابتهای بسکتبال قهرمانی جهان در ترکيه، تن به شکست داد و با نتیجه ۵۱ به ۸۸ چهارمين بازی خود را به حریف نامدارش واگذار کرد. در این دیدار که در دور مقدماتی و از گروه دوم بازیها برگزار شد، مردان بسكتبال ايران، در سالن عبدی ايپکچی شهر استانبول، درحالیکه بی امان از سوی نزديك به ۵ هزار ایرانی حاضر در ورزشگاه تشويق می شدند، بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند اما مقابل دارنده ۱۰ مدال جهانی تسلیم شدند.تیم بسکتبال آمریکا درحالی پا به این میدان می گذاشت که با کسب سه پیروزی از سه دیدار قبلی اش از صعود خود به دور بعدی رقابتها مطمئن بود و ایران پس از دو باخت متوالی مقابل تیمهای برزیل و کرواسی و پیروزی مقابل تونس ، برای صعود محتاج برد در این پیکار.این بازی از سوی رسانه ها به دلیل مشکلات روابط خارجی دوکشور ایران و آمریکا، مهمترین بازی این دوره از رقابتها نامگرفته بود ولی بازیکنان این دو تیم در درون زمین روابط بسیار دوستانه ای داشتند و بازیکنان آمریکا با اهدای گلهای ورزشی به اعضای تیم ایران دوستی خود را به نمایش گذاشتند.
ايران با يک تغيير نسبت به سه بازی پيش وارد زمين شد. وموسی نبي پور را به جای اوشین ساهاکيان مصدوم به میدان فرستاد. در کواتر اول ایران ۱۳ امتیاز کسب کرد و آمریکا ۱۹ امتیاز و در وقت یک چهارم دوم نیز آمریکا ۲۳ امتیاز کسب کرد و ایران تنها به ۱۵ امتیاز بسنده کرد. در کوارترهای سوم و چهارم هم شاگردان مایک ژرژفسکی، با نتایج ۲۰ به ۱۱ و ۲۶ به۱۲ شاگردان وسلین ماتیچ را مغلوب کردند تا درنهایت ایران اولین دیدار تاریخی خود مقابل تیم پر آورازه آمریکا را بانتیجه ۸۸ به ۵۱ و شکست آبرومندانه ای به حریف واگذار کند. آسيب ديدن سامان ويسي کمي وضعيت تيم را براي بازی آينده نگران کننده کرد. اين در حاليست اوشين ساهاکيان نیز در بازی با تونس مصدوم شد و باید دو هفته استراحت کند و احتمالاً به بازی با اسلوونی هم نخواهد رسید.
این اولین و تنها دیدار تیم بزرگسالان بسکتبال ایران در مقابل آمریکا بود. پیش از این تیم جوانان بسکتبال ایران در بهمن ماه سال گذشته در چارچوب رقابتهای قهرمانی جوانان زیر ۱۹ سال جهان در نیوزیلند مقابل تیم جوانان آمریکا با حساب ۱۰۶ به ۵۵ شکست خورده بودند. جالب آنکه در این دیدار کاپیتان سابق همان تیم جوانان ایران یعنی ارسلان کاظمی برای ۳۷ دقیقه در زمین بازی حضور داشت و ۱۴ امتیاز و ۵ ریباند موفق به ثبت رساند. اما سنتر ۲متر و۱۸ سانتیمتری تیم ممفیس گریزلیز حامد حدادی با ۱۹ امتياز و ریباند امتيازآورترين بازيكن کل دیدار شناخته شد. در آنسوی میدان كوين لاو از تيم آمريكا با ۱۳ امتياز و ۶ ريباند بهترين بازيكن آمريكا بود.

No comments:

Post a Comment