Wednesday, September 8, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


مسابقات مقدماتی جام ملتهای اروپا، یورو ٢٠١٢دیشب با برگزاری ٢٣ دیدار از گروه های ٩ گانه، دنبال شد.
طی یکی از جذابترین دیدارها، تیم ملی انگلیس موفق شد با نتیجه قاطع سه بر یک تیم ملی سوئیس را از پیش رو بردارد. در این دیدار که از گروه جی و در زمین تیم ملی سوئیس برگزار شد، وین رونی، آدامجانسون و دارن بنت برای انگلیس گلزنی کردند و شاگیری تنها گل میزبان را به ثمر رساند. در این دیدار سوئیس از دقیقه ٦٥ و به دلیل اخراج لیشت شتاینر ده نفره به بازی ادامه داد.دردیگر دیدار این گروه مونته نگرو با یک گل از سد ولز گذشت.

همچنین از گروه دی، بوسنی هرزگوین در خانه پذیرای تیم ملی فرانسه بود که این دیدار با نتیجه دو بر صفر بسود میهمان به پایان رسید. شاگردان رولان بلان که بدنبال فراموش کردن تراژدی جام جهانی بودند، توسط کریم بنزما و فلورن مالودا به دو گل دست یافتند تا سه امتیاز خارج از خانه را به نام خود ثبت کنند.خروس‌ها پس از ناکامی در رقابت‌های جام جهانی ٢٠١٠ و همچنین شکست خانگی مقابل بلاروس ، با پیروزی بر تیم بوسنی تا حدودی از زیر بار فشار انتقادات خارج شدند. در دیگردیدارهای گروه چهارم، بلاروس مقابل رومانی به تساوی بدون گل رسید و آلبانی با یک گل لوگزامبورگ را مغلوب کرد.

اما از گروه پنجم ، تیم ملی هلند، نایب قهرمان مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی توانست در خانه از سد تیم ملی فنلاند عبور کند. در این دیدار کلاس یان هونتلار مهاجم تیم ملی هلند که به تازگی از میلان ایتالیا به شالکه آلمان پیوسته، هر دو گل این تیم را به ثمر رساند در حالیکه فارسل تنها یکی از این گلها را جبران کرد. در دیگر دیدار این گروه، مجارستان با همین نتیجه ٢ بر١ مقابل مولداوی صاحب برتری شد.

اما در گروه هشت ، تیم ملی نروژ توانست با نتیجه یک بر صفر از سد ستارگان پرتغال عبور کند. در این دیدار که در زمین نروژ برگزار شد، تیم پرتغال، علاوه بر اینکه کریستیانو رونالدو را بدلیل مصدومیت در اختیار نداشت، کارلوس کیروش سرمربی خود را نیز به علت محرومیت روی نیمکت نداشت، و با یک گل مغلوب میزبان شود.اریک هوسکلپ در دقیقه ٢١ تک گل بازی را برای میزبان به ثمر رساند تا شاگردان کیروش، ناکامی دیگری را تحمل کنند. پرتغال در دیدار نخست در زمین خود در برابر قبرس با تساوی چهار برچهار متوقف شد.

و در گروه اف تیمهای ملی کرواسی و یونان پس از ٩٠ دقیقه تلاش به تساوی صفر-صفر رضایت دادند. در این دیدار که به میزبانی کرواسی برگزار شد، هر دو تیم هر چه زدند به در بسته زدند تا سهم هر کدام تنها یک امتیاز باشد. در دیگر دیدارهای این گروه لیتوانی دو بر صفر از سد مالت گذشت و اسرائیل و گرجستان با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند. همچنین دیشب در گروه یک، آلمان با نتیجه پرگل ٦ بر ١ جمهوری آذربایجان را درهم کوبیدودر گروه سه ایتالیا با 5 گل جزایر فارو را در هم شکست.

اما دیروز بازیهای دوستانه ای هم در نقاط مختلف جهان برگزار شد که طی یکی از مهمترین بازیها، اسپانیا،قهرمان جهان تسلیم شاگردان سابق مارادونا شد.تیم ملی فوتبال آرژانتین دیشب در دیداری تدارکاتی موفق شد اسپانیا، قهرمان جهان را با نتیجه پرگل ٤ بر یک شکست دهد.
آرژانتین با مربیگری سرخیو باتیستا که برخلاف مارادونا، در این بازی از خاویر زانتی، اور بانه گا، و استبان کامبیاسو در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد، موفق شد در حضور ٥٥ هزار تماشاگر ورزشگاه مانیومنتال، استادیوم اختصاصی تیم ریورپلاته، با نتیجه ٤ بر یک مقابل سرخپوشان اسپانیا به برتری برسد. کارلوس تبس در این دیدار دو گل ساخت و یک گل نیز به ثمر رساند تا اسپانیا متحمل سنگین‌ترین شکست خود در ده سال گذشته شود. اسپانیا در پایان نیمه اول، با شکست سه بر صفر زمین را ترک کرد.بغیر از گل دقیقه ٣٤ تبس، دیگر گلهای آلبی سلسته، را لیونل مسی دقیقه ١٠ ، گونزالو هیگواین دقیقه ١٣ و سرخیو آگوئرو دقیقه ٩٠ به ثمر رساندند و تک گل اسپانیا را یورنته در دقیقه ٨٤ به ثمر رساند. البته ماتادورها در این دیدار، سه بار هم به تیر دورازه زدند که دو بار آن توسط داوید ویا بود. ضمن آنکه باتیستا در این دیدار دوستانه از تمام مهره های اصلی و کلیدی اش بهره برد ولی دل بوسکه ترجیح داد ،از تعدادی از بازیکنان نیمکت نشینش خود استفاده کند.در سایر دیدارهای دوستانه دیشب، مکزیک یک بر صفر کلمبیا را شکست داد. بحرین باسه گل توگو را برد. استونی با ازبکستان سه ، سه کرد و امارات با سه گل بر کویت فائق آمد.


No comments:

Post a Comment