Monday, September 13, 2010

خبرهایی از دنیای فوتبال




هفته دوم مسابقات لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، دیشب با برگزاری پنج دیدار به پایان رسید.
اما آغاز مسابقات این هفته لالیگا با شکست مدافع عنوان قهرمانی آغاز شد. بارسلونا در زمین خود با نتیجه دو بر صفر در برابر تیم تازه وارد هرکولس تن به شکست داد.هر دو گل تیم میهمان را نلسون والدز به ثمر رساند. باخت مقابل هرکولس در مقابل دیدگان بیش از نود و سه هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون درحالی رقم خورد که شاگردان پپ گواردیولا از ماه مه سال ٢٠٠٩ در زمین خود شکست نخورده بودند.

اما نایب قهرمان فصل پیش، رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو، با تک گل کاروالیو در برابر یاران جواد نکونام و مسعود شجاعی به برتری رسید. جواد نکونام در این دیدار به طور کامل در میدان حضور داشت اما مسعود شجاعی دیگر بازیکن ایرانی اوساسونا در بیست و پنج دقیقه پایانی بازی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. درمهمترین دیدارهای دیشب نیز، سویا با تساوی مقابل دپورتیو لاکرونیا، بهترین فرصت را برای صدرنشینی از دست داد و ختافه چهار بر یک لوانته را در هم کوبید و به رده ششم جدول صعود کرد.

هفته سوم لیگ فوتبال آلمان، بوندسلیگا،با پیشتازی هوفنهایم و ماینتز دنبال شد. دیشب ماینتز برای رسیدن به رده ی دوم جدول، کایزرسلاترن را از پیش رو برداشت. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی ماینتز برگزار شد این تیم با نتیجه دو بر یک از سد کایزرسلاترن گذشت .بونگرت و شورل برای ماینز گل زدند و تک گل کایزرسلاترن را هم لاکیچ به ثمر رساند.

در دیداری دیگر، هوفنهایم در خانه پذیرای شالکه بود و موفق شد با نتیجه دو بر صفر این تیم را از پیش رو بردارد و به صدرنشینی ادامه دهد. در دیگر دیدارها، بایرن مونیخ با تساوی بدون گل در برابر وردربرمن به کار خود پایان داد، آینتراخت فرانکفورت در خانه بوروسیا مونشن گلادباخ با نتیجه چهار بر صفر به برتری رسید ودیدارتیمهای هانوفر و بایرلورکوزن با تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

همچنین هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ فرانسه، لوشمپیونا، با تساوی تیمهای المپیک مارسی و موناکو پیگیری شد. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی مارسی برگزار شد، دو تیم پس از نود دقیقه به تساوی دو بر دو رضایت دادند. در دیگر دیدارها نیس دو بر یک بوردو را از پیش رو برداشت، پاریسن ژرمن چهار بر یک آرل را از پیش رو برداشت و دیدار تیمهای لیون و والنسین با تساوی یک بر یک با پایان رسید.



No comments:

Post a Comment