Sunday, November 21, 2010

خبرهایی از گوانگژو


دهمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی در کشتی فرنگی بدست آمد.
سعید عبدولی، فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم، پس از استراحت، در دور نخست و پیروزی در دور دوم مقابل حریف تایلندی، در دور سوم، حریف هندی اش را هم شکست داد، تا در فینال به مصاف دارخان بایاخمتوف از قزاقستان برود. عبدولی در دیدار پایانی، با اقتدار برابر این حریف به پیروزی رسید، تا مدال طلای این وزن را از آن خود کند، و رکورد دومین نشان طلای کشتی فرنگی، در بازیهای آسیایی، را به ثبت برساند. این برای نخستین بار در طول تاریخ بازیهای آسیایی است که تیم ملی کشتی فرنگی ایران، موفق به کسب دو مدال طلا می شود.
پیش از این، امید نوروزی با پیروزی در دیدار فینال وزن 60 کیلوگرم، به نخستین مدال طلای کشتی فرنگی در این دوره از بازیها دست پیدا کرده بود. نوروزی پس از پیروزی بر کشتی گیرانی از ژاپن و چین در دیدار نیمه نهایی، جاماشیف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.وی در دیدار پایانی و برای رسیدن به مدال طلای شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی، جی هیون جانگ از کره جنوبی را نیز از پیش رو برداشت و به گردن آویز طلای این دوره از بازیها را بر گردن آویخت.
اما، حمید سوریان،قهرمان جهان، در وزن 55 کیلوگرم با قبول شکست در دیدار رده بندی این وزن برابر کشتی گیر قزاقستانی به مدال نرسید و عنوان پنجم بازیهای آسیایی را به خود اختصاص داد. این دومین ناکامی بزرگ سوریان، دارنده ۵ مدال طلای جهانی، پس از حذف از المپیک پکن، محسوب میشود.

امروز کاوه موسوی رکورد دار پرتاب چکش ایران با کسب مدال نقره، اولین نشان این ماده را برای ایران در بازیهای آسیایی بدست آورد. کاوه موسوی در مصاف با 12 ورزشکار از کشورهای ماکائو، کویت، ترکمنستان، ژاپن، کره جنوبی، فیلپین، تاجیسکتان و قطر و با ثبت حد نصاب 68 متر و 90 سانتیمتر به نشان نقره دست یافت. در این رشته ورزشکاری از تاجیکستان طلا گرفت و نماینده کره جنوبی در رده سوم ایستاد.هم اینک ایران با ۱۰ طلا هشت نقره و ۱۴ برنز در جایگاه چهارم جدول مدالها جای دارد.

تیم بسکتبال ایران، ساعتی پیش با نتیجه ی نزدیک ۷۳ بر ۷۲ از سد تیم چین تایپه گذشت.
تيم ملي واليبال ايران هم با پيروزي 3 بر يك مقابل تیم قطر، راهي مرحله‌ي نيمه نهايي بازيهاي آسيايي شد.
شاگردان حسین معدنی که گیم اول را 25 بر 16 به حریف واگذار کرده بودند در گیمهای بعدی به ترتیب با نتایج 25 بر 16 ، 25 بر 23 و 25 بر 14 حریف خود را شکست دادند و بعنوان صدرنشین گروه در مرحله دوم، به نیمه نهایی راه یافتند. تیم ایران با گذشتن از سد تیمهای قطر و چین درمرحله دوم، به جمع 4 تيم پاياني بازيهاي آسيايي گوانگ‌ژو راه يافتند و باید روز چهارشنبه به مصاف تیم ملی تایلند بروند.

No comments:

Post a Comment