Wednesday, November 10, 2010

پیروزی فوتسال ایران در برابر روسیه


تیم فوتبال امید ایران، دومین پیروزی خود را جشن گرفت.
تیم ملی امید ایران که امروز عصر در دومین بازی خود در چارچوب رقابتهای فوتبال مقدماتی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو برابر بحرین به میدان رفته بود موفق شد، با شکست حریف صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات را قطعی کند. شاگردان غلام پیروانی با برتری یک بر صفر مقابل بحرین و کسب 6 امتیاز از دو بازی، پیوستن خود را به جمع 16 تیم برتر مرحله مقدماتی این رقابتها جشن گرفتند. در این دیدار کریم انصاریفرد در دقیقه 45+1 تنها گل تیم امید را وارد دروازه بحرین کرد. ضمن اینکه دوبار در وقت اول، تیر دروازه مانع فروپاشی دروازه دو تیم شد. دربین دو نیمه این دیدار سعید هاشم بازیکن تیم بحرین با اعتراض به داور استرالیایی،و با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شدو بحرین نیمه دوم را 10 نفره بازی کرد. در نیمه دوم کیفیت بازی به زیبایی نیمه نخست نبود و خطر جدیی روی دروازه ها خلق نشد. ایران با پیروزی مقابل بحرین 6 امتیازی شد و در صدر گروه دوم قرار گرفت بدین ترتیب دیدار سوم این تیم مقابل ویتنام تشریفاتی خواهد بود.

تيم ملي فوتسال ايران در دومين ديدار تداركاتي خود مقابل روسيه به پيروزي دست يافت .در دومين بازي تداركاتي دوستانه تيم‌هاي ملي فوتسال ايران و روسيه كه در اصفهان برگزار شد، شاگردان حسين شمس با نتيجه 5 بر 3 از سد حريف خود گذشتند. گل‌هاي تيم ملي را در اين بازي محمد طاهري، 2 گل، وحيد شمسايي، محمد كشاورز و علي اصغر حسن زاده به ثمر رساندند.براي روسيه هم كنستانتين مايورسكي ،2گل، و ولاديمير گنچاروف گلزني كردند. بدين ترتيب ايران براي نخستين بار طی یازدهبازی برگزار شده بین دوتیم موفق به شكست تيم ملي فوتسال روسيه شد. ملي‌پوشان ايران در بازي ديروز خود مقابل روسيه با نتيجه 3ـ‌3 متوقف شده بود

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس، امروز با انجام هشت دیدار ادامه میابد که در مهمترین آنها، و در دربی منچستر، منچستر سیتی میزبان همشهری اش، منچستر یونایتد است. شاگردان روبرتو مانچینی، که پس از دو شکست متوالی در برابر آرسنال و ولورهمپتون با بحران مواجه شده بود، توانست با برد خارج از خانه در برابر وست برومویچ، کمی به اوضاع خود سر و سامان دهد. گفتنی است سیتی در دیدار امشب می تواند از وجود کارلوس توز، مهاجم سابق منچستر یونایتد هم در ترکیب خود استفاده کند. از آن سو شیاطین سرخ، که با ۲ امتیاز اختلاف در تعقیب چلسی صدرنشین هستند، در دیدار گذشته خود با نتیجه ۲ بر یک از سد ولور همپتون گذشتند.

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با شکست کاستاریکا به مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی زنان راه یافت. تیم زنان آمریکا در این دیدار موفق شد با نتیجه سه بر صفر حریفش را از پیش رو بردارد تا به عنوان تیم سوم گروه خود با راهیابی به مرحله پلی آف، به مصاف تیم پنجم قاره اروپا، یعنی ایتالیا برود. گفتنی است در منطقه کونکاکاف دو تیم نخست به طور مستقیم به مسابقات جام جهانی زنان صعود می کنند و تیم سوم هم باید به مصاف تیم پنجم اروپا برود. تیم ملی زنان آمریکا تاکنون به طور مستقیم راهی مسابقات جام جهانی شده و این نخستین بار است که گام به دیدارهای پلی آف می گذارد.

No comments:

Post a Comment