Thursday, November 18, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


دیدارهای دوستانه فوتبال، شب گذشته با شکست سنگین قهرمان جهان همراه شد.
تیم ملی اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی که در لیسبون، به مصاف تیم ملی پرتغال رفته بود، با نتیجه چهار بر صفر در برابر این تیم تن به شکست داد. در این دیدار مارتینز، پوستیگا و آلمیدا برای پرتغال گلزنی کردند، ضمن آنکه سرخیو راموس، مدافع اسپانیا هم در دقیقه ۴۹ به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. این سنگینترین شکست ماتادورها در چند ۷۰ سال گذشته است. آخرین بار ۶۸ سال پیش تیم ملی اسپانیا در دیداری دوستانه در برابر تیم ملی ایتالیا، با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شده بود.

در دیدار دوستانه ای دیگر، تیم ملی آرژانتین، پس از ۵ سال موفق به شکست تیم ملی برزیل شد. در این دیدار که در دوحه قطر برگزار شد، تیم ملی آرژانتین در دقیقه ۹۲ توسط لیونل مسی به گل برتری دست یافت. این نخستین پیروزی آلبی سلسته از ژوئن سال ۲۰۰۵ در شش بازی در برابر برزیل است. سرخیو باتیستا، سرمربی تیم ملی آرژانتین که بتازگی حکم رسمی سرمربیگری را از فدراسیون آنکشور گرفته است ، با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش، لیونل مسی را بهترین بازیکن جهان نامید که حضورش در تیم ملی آرژانتین یک غنیمت است. او همچنین این پیروزی را آغازی عالی برای شاگردانش در راه آماده سازی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ دانست.

همچنین تیم ملی آلمان در برابر تیم ملی سوئد با تساوی بدون گل متوقف شد. در این دیدار که در استادیوم اولوی و به میزبانی سوئد برگزار شد، هر دو تیم بازی سرد و کسل کننده ای را به نمایش گذاشتند اما سهم تیم ملی آلمان از حملات در این بازی بیشتر بود. در این دیدار یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان به بیشتر بازیکنان اصلی این تیم استراحت داده بود. با این حال تیم ملی سوئد که از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازمانده بود، باز هم از برتری در برابر حریف قدرتمندش بازماند.

تیم ملی هلند هم که در خانه به مصاف تیم ملی ترکیه رفته بود، با نتیجه یک بر صفر از سد حریفش گذشت. در این دیدار که در استادیوم آمستردام آرنا برگزار شد، کلاوس یان هونتلار، مهاجم باشگاه شالکه آلمان، در دقیقه ۵۲ تک گل دیدار را به سود نایب قهرمان مسابقات جام جهانی آفریقای حنوبی به ثمر رساند. این نهمین گل هونتلار در ۵ دیدار اخیر او در تیم ملی هلند بود. در این دیدار شاگردان گاس هیدینک، موقعیتهای زیادی بر روی دروازه هلند خلق کردند که به دلیل بدشانسی و عملکرد درخشان مارتین استکلنبرگ، دروازه بان هلند، به نتیجه نرسید.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، عضویت دو مقام کمیته اجرایی را به حالت تعلیق درآورد. و آنها را از رای دادن برای تعیین میزبانی دو جام جهانی ۲۰۱۱۸ و ۲۰۲۲ منع کرد. فیفا در کنار تعلیق عضویت آموس آدامو و رینالد تماری از اعضای کمیته اجرایی این سازمان ، آدامو را سه سال و تماری را یک سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال منع کرده است. همچنین آدامو و تماری به ترتیب به پرداخت ۱۰ و ۵ هزار دلار نیز محکوم شده اند.

تیم ملی شیلی در دیداری دوستانه در برابر اوروگوئه که آخرین بازی مارچلو بیلسا در سمت مربی گری این تیم بود به پیروزی رسید. در این دیدار که در سانتیاگوی شیلی برگزار شد، سانچز در دقیقه ۳۸ و ویدال در دقیقه ۷۴ برای میزبان گلزنی کردند، ضمن آنکه اوروگوئه از دقیقه ۴۱ و به دنبال اخراج گارگانو ده نفره به بازی ادامه می داد. این آخرین دیدار بیلسا در سمت مربی تیم ملی شیلی بود، چرا که وی پس از آنکه خورخه سگوویا به جای هارولد ماینه نیکولاس، ریاست فدراسیون فوتبال شیلی را بر عهده گرفت، از سمتش استعفا داد. تماشاگران طرفدار شیلی، در اعتراض به جدایی بیلسا از تیم ملی کشورشان، با لباس مشکی در این دیدار حاضر شدند.

سرمربی بوکا جونیورز، کلودیو بورگی، هم پس از شکست در برابر ریورپلیت، از سمتش استعفا داد. او که پنج ماه و در ۱۴ بازی سکان هدایت بوکا را به عهده داشت، نتوانست انتظارها را برآورده کند، تا به عنوان چهارمین مربی این فصل بوکا، پس از آلفیو باسیله، آلبل آلوز و روبرتو پومپی از این باشگاه نقل مکان کند. هم اکنون بوکا جونیورز با ۱۷ امتیاز رده چهاردهم لیگ بیست تیمی آرژانتین را به خود اختصاص داده است.

No comments:

Post a Comment