Wednesday, November 3, 2010

اختاپوسی جدید در دنیای فوتبال


پس از مرگ پل، اختاپوس پیشگو، همان هشت پای معروف آلمانی در جام جهانی، سر و کله یک هشت پای پیشگوی دیگر پیدا شده است.
این هشت پای کوچولو که به پل دوم ملقب شده برخلاف پل مرحوم، بسیارخجالتی است. پل دوم اصلاً فرانسوی است درحالیکه پل پیشگوی جام جهانی۲۰۱۰ انگلیسی بود. امروز پل دوم، درطی یک مراسم ویژه، که به صورت مستقیم از تلویزیونهای آلمان هم پخش شد، وارد خانه جدیدش در آکواریوم اوبرهاوزن شد. پس از مرگ پل اول، صدها پیام تسلیت در صفحه فیس بوک این اختاپوس، که بیش از ۶۰ هزار عضو دارد ارسال شده است. احتمال می رود پل دوم هم، بزودی دست به راه اندازی صفحه ای ویژه در فیس بوک بزند.

اما از فوتبال اروپا و نتایج غیرقابل پیش بینی لیگ قهرمانان، دیشب دورچهارم مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با ۸ دیدار آغاز شد و در مهمترین دیدارها، اینتر میلان، مدافع عنوان قهرمانی، در زمین تاتنهام 3 بر یک تن به شکست داد، تا با این باخت، به رده دوم گروه آ نزول کند. ولی مدعیان دیگر، همچون منچستر یونایتد، که با پیروزی پرگل 3 بر صفر در زمین بورسا اسپورترکیه در یک قدمی صعود به دور بعد قرار گرفت، عملکرد بهتری داشتند.
امشب هم دور برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیداردیگر پیگیری می شود، که بازی آ.ث. میلان و رئال مادرید، جذاب ترین این دیدارها به حساب می آید. شاگردان آقای خاص که در آخرین دیدار از دور رفت در سانتیاگو برنابئو موفق شدند 2 بر صفر میلان را شکست دهند، امشب در سن سیرو با یک تساوی هم از گروه جی ، به دور حذفی این رقابتها صعود می کنند، اما در آنسوی میدان، میلانی ها، برای ماندن در لیگ قهرمانان به آب و آتش خواهند زد، چرا که برای حذف نشدن از این مرحله، فقط باید پیروزاز زمین خارج شوند. در دیگر دیدار از گروه جی، اوسر فرانسه پذیرای آژاکس آمستردام هلند است. در این گروه کهکشانی ها، با سه برد از سه بازی صدرنشین اند وتیمهای میلان و آژاکس با یک برد، یک باخت و یک تساوی با ۴ امتیاز به ترتیب دوم وسوم هستند و اوسر هم با سه باخت قعرنشین جدول است. در گروه اف. اوضاع چلسی انگلیس به مانند رئالی هاست، چلسی که باید امشب از اسپارتاک روسیه پذیرایی کند،با سه برد از سه دیدار با ۹ امتیاز بالانشین گروه است ونتیجه این بازی تاثیری در صعود آبی پوشان لندنی نخواهد داشت. در دیگر بازی این گروه زیلینای اسلواکی در خانه به مصاف المپیک مارسی فرانسه میرود. مارسی تنها سه امتیاز دارد و پس از اسپارتاک شش امتیازی ایستاده. زیلینا هم با سه امتیاز درمکان چهارم جدول است. در گروه اچ. آرسنالی ها در دونتسک اوکراین، مقابل تیم شاختاربه میدان میروند. توپچی های لندن، که با ۹ امتیاز تقریباً خیال خود را از صعود راحت کرده اند، در دیدار رفت خود مقابل شاختار 5 بر یک به برتری رسیدند و یک تساوی هم برای آنها حکم ، صعود را دارد. در دیگر بازی گروه اچ. پارتیزان های بلگراد صربستان ، میزبان براگای پرتغال هستند .در این گروه پس از آرسنال، شاختاردونتسک با شش امتیاز دوم است و تیمهای براگا و پارتیزان بلگراد به ترتیب در مکانهای سوم و چهارم قرار دارند. و در گروه ایی. بایرنی ها در رومانی به دیدار تیم کلوج میروند. بایرن مونیخ آلمان که ۹ امتیازی است، به مصاف تیم سوم جدول که سه امتیازیست میرود آ.اس. رم ایتالیا نیز امشب میهمان بازل سوییس است. بازل، کلوج و رم هر سه با سه امتیاز وضیت مشابهی در جدول رده بندی این گروه دارند.

در آمریکای جنوبی هم و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال کوپا سودآمریکانا، جام باشگاههای آمریکای جنوبی، الدوکیتوی اکوادور، مدافع عنوان قهرمانی، در برابر نیولزاولد بویز از آرژانتین با تساوی بدون گل متوقف شد. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی اولدبویز، بیه لسا برگزار شد، الدوکیتو صاحب موقعیتهای زیادی بود که نتوانست از آنها استفاده کند و بازی با همان نتیجه بدون گل خاتمه یافت. دیدار برگشت این دو تیم، چهارشنبه آینده در اکوادور برگزار خواهد شد. در دیگر دیدار این مرحله، امروز ایندیپندینته آرژانتین در خانه تولیمای کلمبیا به میدان می رود.

No comments:

Post a Comment