Tuesday, November 2, 2010

لیگ ایران، چهارم آسیا


لیگ فوتبال ایران، چهارمین لیگ برتر آسیا در یک دهه اخیر معرفی شد.
فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال، که هر ساله رده بندی بهترین، پر طرفدارترین ودیگر آمارهای مربوط به فوتبال دنیا را اعلام می کند، امروز رده بندی قوی ترین لیگهای آسیا در یک دهه اخیر را منتشر کرد که بر این اساس لیگ برتر ایران در رده چهارم لیگهای آسیا قرار گرفت.
اما امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC فهرست نامزدهای عنوان مرد سال 2010 فوتبال قاره را اعلام کرد، که در این فهرست، نام سه ایرانی به چشم می خورد. در این لیست، 15 نامزد مرد سال فوتبال آسیا معرفی شدند، که فرشید طالبی از تیم ذوب‌ آهن، فرهاد مجیدی مهاجم استقلال و محسن بنگر مدافع سپاهان، بعنوان نفرات برگزیده، فوتبال ایران را نمایندگی می کنند. مراسم گالای 2010 آسیا چهارشنبه 3 آذر در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد.

مراسم بدرقه تيم ملي فوتبال اميد براي اعزام به بازی‌هاي آسيايي گوانگجو، امروز با حضور اعضاي تيم ملي اميد و مديران فدراسیون فوتبال در هتل لاله برگزار شد. تیم فوتبال امید ایران برای شرکت در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی فردا صبح با 20 بازیکن عازم شهر گوانگجو خواهد شد. تیم این تیم در گروه دوم مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گوانگجو با تیم‌های ترکمنستان، بحرین و ویتنام همگروه است و به ترتیب طی روزهای 17 ، 19 و 22 آبان‌ماه در مرحله مقدماتی با حریفان خود روبه‌رو خواهد شد. مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گوانگجو از 16 آبانماه آغاز می شود.

دور چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری ۸ دیدار برگزار می شود.
دریکی از مهمترین دیدارها، و از گروه چهار بارسلونا میهمان اف. سی. کوپنهاگن دانمارک است. بارسا که در دیدار رفت دو بر صفر از سد حریف دانمارکی گذشته، در صورت پیروزی در این دیدار به مرحله حذفی این مسابقات صعود خواهد کرد. کوپنهاگن هم که در سه بازی گذشته دو برد به دست آورده شانس صعود به دور بعد را دارد.

اما دردیدگر دیدار تماشایی امشب، در گروه یک اینترمیلان ایتالیا در خانه تاتنهام هاتسپرز انگلیس به میدان می رود. رافا بنیتز که پس از مدتها به انگلیس باز می گردد، در صورت پیروزی در این دیدار راهی مرحله پلی آف خواهد شد. تاتنهام هم پس از آمادگی کامل رافائل فن درفارت، با امید بیشتری به مصاف قهرمان سه گانه سال پیش ایتالیا می رود.

همچنین، امشب بورساسپور ترکیه در خانه پذیرای منچستر یونایتد است. پارک جی سونگ که به همراه دارن فلچر تنها بازیکنانی هستند که در هر سه دیدار شیاطین سرخ در چارچوب لیگ قهرمانان از ابتدا به میدان رفته اند، از آمادگی کامل خود برای دیدار امشب خبر داده است. در سایر دیدارها، وردربرمن آلمان، میزبان توئنته انسخده هلند است، بنفیکای پرتغال از لیون فرانسه پذیرایی می کند، شالکه آلمان میهمان هاپوئل تل آویو اسرائیل است، گلاسکو رنجرز اسکاتلند در خانه والنسیای اسپانیا به میدان می رود و روبین کازان روسیه میزبان پاناتینایکوس یونان است.

No comments:

Post a Comment