Sunday, November 7, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


تیم فوتبال نوجوانان کره‌شمالی، همچون جوانان آن کشور، عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.
دیدار نیمه نهایی چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا، امروز با قضاوت علیرضا فغانی از ایران، در ورزشگاه مرکزی پاختاکور ازبکستان بین تیم‌های ازبکستان و کره‌شمالی برگزار شد که در نهایت تیم کره‌شمالی با پیروزی برابر ازبکستان برای نخستین بارعنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را بدست آورد.

در این دیدار ری کوانگ ایل دقیقه ۷۴ و و جو کوانگ دقیقه ۸۵ گل‌های تیم کره شمالی را به ثمر رساندند.البته تیم نوجوانان ازبکستان از دقیقه 31 ودر پی اخراج رحمانوف ده نفره بازی کرد و در دقایق پایانی این بازی ، تماشاگران ازبکستانی با پرتاب اشیا به زمین علیرضا فغانی را مجبور ساخت تا بازی را برای ۵ دقیقه متوقف کند. تیم نوجوانان کره شمالی که در مرحله گروهی با تیم نوجوانان ایران همگروه در سال‌های 2004 و 2006 بعنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافته بود، و این بار، عنوان قهرمانی نوجوانان آسیارا از آن خود کرد. ماه گذشته تیم جوانان کره شمالی هم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا عنوان قهرمانی را بدست آورد

عنوان قهرمانی هفتمین دوره مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون فوتبال آسیا یا ای. اف. سی. کاپ به نماینده سوریه رسید. تیم فوتبال الاتحاد سوریه در دیدار نهایی هفتمین دوره مسابقات فوتبال جام ای. اف. سی. دیشب در ورزشگاه جابر الاحمد کویت درحضور بیش از 58 هزار تماشاگر به مصاف تیم القادسیه کویت رفت و پس از ۱۲۰دقیقه ، در ضربات پنالتی با برتری 4 بر 2 به پیروزی دست یافت. در این دیدار، ابتدا تیم القادسیه با گل دقیقه 30 حَمد نایف از حریف پیش افتاد اما طه دَیاب در دقیقه 52 کار را به تساوی کشاند. این دیدار که قضاوت آنرا خلیل الغمدی داور عربستانی، بهمراه حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان از ایران برعهده داشتند، در دقایق پایانی با اخراج، یک بازیکن از هر تیم همراه بود، تا دو تیم با 10 بازیکن در وقت‌های اضافه به میدان بروند. پس از تساوی در پایان ۱۲۰ دقیقه، تیم الاتحاد موفق شد، ضربات پنالتی را به گل تبدیل کند، تا این تیم برای نخستین بار قهرمان جام کنفدراسیون فوتبال آسیا شود.جام ای. اف. سی. نسبت به لیگ قهرمانان آسیا از اعتبار کمتری برخوردار بوده و فرصتی است برای تیم‌های باشگاهی درجه دوم قاره، تا بتوانند توانایی های خود را در سطح آسیا به نمایش بگذارند.

در فرانسه و در ادامه مسابقات هفته یازدهم لیگ فوتبال فرانسه،لوشمپیونا، تیم رن با تساوی در برابر لیون، فرصت صدرنشینی را از دست داد. در این دیدار که در استادیوم خانگی رن، روته دو لورین برگزار شد، ابتدا اِکوکو در دقیقه ۴ میزبان را پیش انداخت. اما باستوس در دقیقه ۵۴ بازی را به تساوی کشاند. با این نتیجه رن فرصت صدرنشینی را از دست داد و با ۲۰ امتیاز رده دوم را پس از برست به خود اختصاص داد. لیون هم با این تک امتیاز در رده دهم قرار گرفت. در سایر دیدارها آرلس آوینون ۳ بر دو کان را شکست داد، سنت اتین در خانه با نتیجه دو بر یک بازی را به لوریان واگذار کرد و دیدار تیمهای بوردو با والنسین و سوشو با اوسر با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

هفته سیزدهم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه هم با پیروزی دیگری برای صدرنشین این مسابقات همراه شد. توئنته انسخده که در استادیوم خانگی خود، آرخه اشتادیون، میزبان اکسلسیور روتردام بود موفق شد با نتیجه دو بر یک حریفش را از پیش رو بردارد. ابتدا استینسل در دقیقه ۲ میهمان را پیش انداخت، اما در ادامه چادلی در دقیقه ۶ و یانکو در دقیقه ۷۵ برای میزبان گلزنی کردند، تا انسخده با ۳۱ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه دهد. اکسلسیور روتردام هم با یازده امتیاز در همان رده پانزدهم باقی ماند. در جدول رده بندی، پس از انسخده، پی اس وی آیندهوون و آژاکس آمستردام هر دو با ۲۷ امتیاز و بدلیل تفاضل گل، رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

هفته چهاردهم لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیه، با شکست سنگین استاندارد لیژ در برابر تیم قعرنشین اوپن همراه شد. لیژ که در استادیوم ماریس دوفراسنه میزبان اوپن بود، در برابر این تیم با نتیجه ۳ بر یک تن به شکست داد. ابتدا فن دن برگ در دقایق ۱۵ و ۲۴ میهمان را پیش انداخت، سپس سیریاک در دقیقه ۶۶ یکی از گلها را جبران کرد. این پایان کار نبود و جادید در دقیقه ۸۵ از روی نقطه پنالتی سومین گل را برای میهمان به ثمر رساند تا استانداردلیژ شکست سختی را متحمل شود. با این پیروزی اوپن با ۸ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت، لیژ هم با ۲۴ امتیاز به رده پنجم سقوط کرد. هم اینک در جدول رده بندی لیگ ژوپیلیه، ریسینگ گنک با ۳۰ امتیاز در صدر قرار دارد و اندرلخت و خنت با ۲۸ و ۲۵ امتیاز رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

امااز فوتبال آمریکای جنوبی و لیگ فوتبال برزیل، کوپانتو برازیلرو،در دیداری خبر ساز شب گذشته تیم سانتوز در برابر اتلتیکو مینی یرو به میدان رفت ودر پایان با تساوی دو بر دو متوقف شد. در این دیدار که در استادیوم بلو هوریزونته و به میزبانی مینی یرو برگزار شد، در دقیقه ۴ برق استادیوم بدلیل مشکلات فنی قطع شد و بازیکنان به مدت ۱۰ دقیقه از ادامه مسابقه بازماندند. پس از آنکه مشکل نور استادیوم برطرف شد، ابتدا نایمار میهمان را پیش انداخت اما مینی یرو با دو گل تاردلی و اوبینا از حریفش پیش افتاد. در ادامه نایمار یک بار دیگر و در دقیقه ۶۶ برای سانتوز گلزنی کرد تا این تیم دست خالی به خانه بازنگردد. با این نتیجه سانتوز با ۵۱ امتیاز در رده ششم قرار گرفت و اتلتیکو مینی یرو هم با ۳۶ امتیاز رده پانزدهم را به خود اختصاص داد. هم اینک در لیگ برزیل فلومیننزه با ۵۸ امتیاز صدرنشین است.

هفته سیزدهم لیگ فوتبال آرژانتین آپرتورا با شکستی دیگر برای بوکا جونیورز دنبال شد. بوکاجونیورز که در استادیوم خانگی خود، آلبرتو آرماندو به مصاف آرجنتینیوس جونیورز رفته بود، در برابر این تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشت، اما در پایان، با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار کرد. جینتلتی و ریوس با گلزنی در دقایق ۴۱ و ۴۳ سه امتیاز دیگر را به حساب مدافع عنوان قهرمانی واریز کردند. در این دیدار خوان رومن ریکلمه ستاره بوکا، پس از شش ماه و بدلیل مصدومیت برای تیمش به میدان رفت، اما نتوانست مانع از شکست این تیم شود. با این نتیجه بوکا با ۱۷ امتیاز در همان رده یازدهم باقی ماند و جونیورز هم با ۱۶ امتیاز به رده دوازدهم صعود کرد.

No comments:

Post a Comment