Monday, November 15, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


تيم ملي فوتبال اميد ايران با پيروزي مقابل مالزي به جمع هشت تيم برتر بازيهاي آسيايي راه يافت.
تيم ملي فوتبال اميد ايران در مرحله يك هشتم نهايي بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژوامروز مقابل مالزي به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 3 بر يك حريف خود را شكست داد. نيمه نخست ديدار ايران مقابل مالزي با تساوي بدون گل خاتمه يافت اما در نیمه دوم كريم انصاري فر در دقيقه 53، سيد جلال حسيني در دقيقه 60 و امير شرفي در 67 گل‌هاي ايران را به ثمر رساندند. كاپيتان مالزي در دقيقه 86 يكي از گل‌هاي خورده را از روي نقطه پنالتي جبران كرد. ايران با پيروزي مقابل مالزي به جمع هشت تيم برتر راه يافت و در مرحله‌ي يك چهارم نهايي بايد به مصاف برنده‌ي تيم‌هاي هنگ كنگ و عمان برود.

دیدار دوستانه تيم‌هاي ملی فوتبال ايران و نيجريه، امروز از سوی فدراسیون نیجریه لغو شد. نیجریه و ایران از مدتها پيش براي انجام ديداري دوستانه، در روز چهارشنبه26 آبان در ورزشگاه آزادي، به توافق رسيده بودند و افشين قطبي حتی براي اين ديدار، دولژیونر ایرانی حاضر در لالیگا، جواد نكونام و مسعود شجاعي بازيكنان ملي‌پوش اوساسونا را فراخواند، اما ایران، امروز اعلام کرد که فدراسیون فوتبال نیجریه، طی نامه ای، از حضور تیم ملی کشورش در ایران و برگزاری بازی دوستانه، معذور است. گفتنی است، در روزهای اخیر، اختلاف نظر سیاسی، میان دو کشور به اوج رسیده و کشف یک محموله نظامی در نیجریه، تنش بین تهران و ابوجا را در پی داشته است. نیجریه مدعی است این محموله نظامی از سوی ایران ارسال شده و ایران این موضوع را رد می کند. ديدار دوستانه ایران ونیجریه در حالی لغو شد كه قرار بود تيم ملي فوتبال ایران در راه آماده‌سازي خود براي شركت در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در آخرين ديدار دوستانه خود در تهران، چهارشنبه و در روز فيفا دي، به ديدار نيجريه برود. مسئولین فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده اند که به دنبال حریفی جایگزین برای نیجریه هستند.

در اسپانیا ودر ادامه هفته یازدهم لالیگا، رئال مادرید با تک گل هیگواین از سد میزبانش گذشت و با 29 امتیاز درصدر جدول قرار گرفت. رئال که در خانه اسپورتینگ خیخون و در استادیوم ال مولینون به میدان رفته بود، توانست با تک گل گونزالو هیگواین از سد میزبانش عبور کند. در این دیدار که با نمایش خیره کننده خیخون همراه بود هیگواین در دقیقه ۸۱ با استفاده از اشتباه دروازه بان خیخون، تک گل بازی را برای شاگردان خوزه مورینیو به ثمر رساند. با این نتیجه کهکشانی های مادرید با ۲۹ امتیاز به صدر نشینی ادامه داد و اسپورتینگ خیخون هم با ۱۰ امتیاز به رده هفدهم جدول سقوط کرد.

اما بارسلونا هم به روند پیروزهایش ادامه داد و با ۲۸ امتیاز و تنها بدلیل برد رئال مادرید، مکان دوم جدول را از آن خود کرد. بارسلونا در حالیکه در استادیوم نیوکمپ، میزبان ویا رئال بود، با نتیجه ۳ بر یک مقابل این تیم به پیروزی رسید. شاگردان پپ گواردیولا، ابتدا در دقیقه ۲۲ توسط داوید ویا از میهمان خود پیش افتادند. اما ویارئال ۴ دقیقه بعد و توسط نیلمار به گل تساوی دست یافت. در ادامه و در نیمه دوم اما لیونل مسی، هافبک آرژانتینی بارسا دو بار برای این تیم گلزنی کرد تا سه امتیاز این دیدار به حساب آبی و اناری پوشان واریز شود. با این نتیجه، بارسا پس از رئال مادرید در مکان دوم ایستاد و ویارئال با ۲۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند.

در آلمان و پایان هفته دوازدهم رقابتهای فوتبال بوندسلیگا، بایر مونیخ پرطرفدار به ناکامی خود پایان داد. بایرنی ها در خانه، آلیانس آرنای با نتیجه سه بر صفر از سد نورنبرگ گذشتند. گومز دو بار و فیلیپ لام یک بار برای بایرن گلزنی کردند، ضمن آنکه گومز در دقیقه ۸۷ یک پنالتی را برای تیم مونیخی از دست داد. با این نتیجه بایرن مونیخ با ۱۹ امتیاز به رده ششم صعود کرد و نورنبرگ هم با ۱۸ امتیاز رده دهم را به خود اختصاص داد.

همچنین، صدرنشین بوندسلیگا با پیروزی بکار خودادامه داد . بروسیا دورتموند که در استادیوم خانگی اش، سیگنال ادونا پارک به مصاف هامبورگ رفته بود، توانست با نتیجه دو بر صفر حریفش را از پیش رو بردارد. در این دیدار شینجی کاگاوا در دقیقه ۴۹ و لوکاس باریوس در دقیقه ۷۰ دو گل برای میزبان به ثمر رساندند تا این تیم با ۳۱ امتیاز و ۷ امتیاز اختلاف با تیم دوم به صدرنشینی ادامه دهد. هامبورگ هم با این شکست با ۱۸ امتیاز به رده نهم جدول سقوط کرد.

در دیداری دیگر بایر لورکوزن موفق شد با نتیجه یک بر صفر سن پائولی را مغلوب کند. در این دیدار که به میزبانی سن پائولی برگزار شد، رناتو آگوستو در دقیقه ۸۱ تک گل بازی را برای میهمان به ثمر رساند. با این نتیجه لورکوزن با ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی پس از دورتموند رده دوم را به خود اختصاص داد و سن پائولی هم با ۱۳ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند. و در آخرین دیدار دیشب، هوفنهایم در زمین خود با یک گل مغلوب فرایبورگ شد.

دیوید بکام و یارانش از راهیابی به فینال مسابقات لیگ فوتبال آمریکا، ام. ال. اس. بازماندند.
در دیداری نهایی کنفرانس غرب که به میزبانی لس انجلس گالاکسی در استادیوم هوم دیپوی کارسون کالیف، برگزار شد، تیم اف. سی. دالاس موفق شد با نتیجه سه بر صفر میزبانش را در هم بکوبد و راهی دیدار فینال لیگ شود. در این دیدار فرِیرا، جان و چاوز سه گل برای میزبان به ثمر رساندند. دالاس در دیدار نهایی ام. ال. اس. باید به مصاف کلورادو راپیدز برود. گفتنی است هر کدام از این دو تیم در صورت قهرمانی در مسابقات ام. ال. اس، برای نخستین بار به این عنوان دست پیدا خواهند کرد.

No comments:

Post a Comment