Wednesday, July 29, 2009

جنگ زرگری تمام شد

بالاخره بعد از کش و قوسهای فراوان، علی کریمی به تیم تازه به لیگ برتر صعود کرده استیل آذین پیوست. کریمی، که شایعه عقد قرارداد داخلی اش با استیل آذین از مدتها پیش به گوش می رسید، پس از پیش بردن یه بازی دو طرفه با انصاری فرد، مدیرعامل پرسپولیس، در آخرین مهلت نقل و انتقالات به تیم خصوصی و متمول استیل آذین ملحق شد.
دعوای کریمی و انصاری فرد از اواسط فصل گذشته و از آنحایی شروع شد که کریمی طی یکی دو مصاحبه جنجالی، حسابی از خجالت مدیر عامل پرسپولیس که، آنروزها جایگاه متزلزلی در این تیم پرطرفدار داشت، در آمد و پس از شایعه اخراجش از پرسپولیس، مطابق معمول با برگزاری یک جلسه آشتی کنان، همراه با شیرینی و گل و بلبل، طرفین بعد از روبوسی هرگونه اختلافی را کتمان کردند.اما این پایان ماجرا نبود و این بغض فرو خرده، تا گلو پایینتر نرفت و آماده بازگشایی بود. با پایان لیگ و از دست دادن تمام عناوین و حتی عدم راهیابی تیم به دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا، انصاری فرد در ضعیفترین موضع خود قرار داشت و هر روز شایعاتی _ ازطرف معاون رئیس جمهور، هیئت مدیره، بازیکنان، و... _ مبنی بر برکناری "عباس آقا" به گوش می رسید. سریال ناکامی های انصاری فرد در پیدا کردن یک مربی حتی درجه دو برای پرسپولیس، آنقدر ادامه پیدا کرد که کریمی، مطمئن از تغییرات مدیریتی، بی سر و صدا به استراحت می پرداخت.
اما از آنجا که در ایران، تغییرات مدیران ورزشی، کمترین ارتباطی با مسائل ورزشی نداره!!! انصاری فرد همچنان بر مسند مدیریت عامل باشگاه تکیه زده بود و همراه با هواداران، اسامی مربیان بیکار خارجی را دوره می کرد.در همین حین، زمزمه پیشنهاد نجومی استیل آذین و حتی عقد قرارداد داخلی با این باشگاه به گوش طرفداران کریمی و پرسپولیس می رسید که هر دفعه از دو سه طرف تکذیب می شد و حسین هدایتی _ رئیس باشگاه استیل آذین و رئیس سابق هیئت مدیره پرسپولیس _ که هم از نطر هیکل و هم طرز صحبت و رفتار، شباهت عجیبی به فردین _هنرمند فقید سینما _ دارد، از احساس دین خود و کریمی به هواداران پرسپولیس خبر داد و گفت تا پرسپولیس بازیکنی را در لیست مازاد خود قرار ندهد، اقدام به جذب آن بازیکن نخواهد کرد.
عباس انصاری فرد، بعد از کلی کرشمه اعلام کرد که امسال به کریمی نیاز دارد و به دنبال عقد قرارداد با این هافبک تکنیکی است، اما فعالیت خاصی از خود نشان نداد.کریمی هم در هر مصاحبه از بی میلی مسئولان پرسپولیس به جذب خود گله می کرد و دلیل آنرا عدم تماس باشگاه با خود عنوان می کرد.بالاخره بعد از بده بستانهای مطبوعاتی طرفین، مجددا جلسه ای همراه با شیرینی و گل و بلبل تشکیل شد و عکسها حکایت از لبخند و خرسندی طرفین داشت، اما مصاحبه های بعدی جناب مدیرعامل پر بود ازگلایه که رقم درخواستی کریمی برای باشگاه بسیار زیاده و باشگاه از اینجور پولها نداره.500 میلیون برای بازیکنی در سطح کریمی، رقمی منطقی به نظر می رسید، کما اینکه باشگاهی مانند سپاهان برای چهار بازیکن خط دفاعی خود رقمی حدود دو و نیم میلیارد تومان هزینه کرده است.در این بین فردین (هدایتی) هم اعلام کرد که حاضره پول درخواستی کریمی رو به پرسپولیس بده، اما از آنجایی که انصاری فرد به اندازه کافی خودش رو زیر دین هدایتی حس می کرد، گفت که احتیاجی به این پول نداره.یک بار هم به خاطر گل روی هواداران جلسه ای برای انعقاد قرارداد بین انصاری فرد و کریمی ترتیب داده شد، که انصاری فرد در این جلسه حضور پیدا نکرد و کریمی هم به جبران این اتفاق در جلسه ای دیگر حاضر نشد تا قهر و آشتی این دو طفل فوتبالی ادامه داشته باشه.طرفین همدیگر رو به باد فکس و پیغام پسغام گرفتند، تا بالاخره یک فکس از طرف مدیر برنامه های آقای بازیگر _ محمودرضا فاضلی ساکن آلمان_ کافه رو به هم بریزه و این قرارداد از طرف حاج عباس به ترکمانچای دوم تعبیر بشه.انصاری فرد که گفته بود با این شرایط با کریمی قرارداد نمیبنده، از طرف هیئت مدیره وسازمان تربیت بدنی به شدت تحت فشار بود نا اینکه، پروین، آخوندی و نژاد فلاح، شبانه در منزل هدایتی گرد هم آمدند تا کریمی رو راضی به بستن قرارداد با باشگاهی بکنن که چشم دیدن مدیر عاملش رو نداره.بالاخره کریمی، پس از گرفتن زیر لفظی موافقت خودش رو اعلام کرد، غافل از اینکه عباس آقا فکر همه جا رو کرده بود.لیست پرسپولیس پر بود و تنها یک جای خالی داشت که اون هم متعلق به عادل کلاه کج _ هافبک دفاعی صباباطری_ بود.کریمی هم گفت که حسن نیتش رو نشون داده و حاضر نیست باعث خط خوردن اسم یک بازیکن دیگه از پرسپولیس بشه. و به همین سادگی انتقالی که خیلی ها از مدتها پیش وعدش رو میدادن و به اون اسم بمب فصل نقل و انتقالات رو داده بودن، با رقمی که فقط هدایتی و کریمی از اون اطلاع دارن، اتفاق افتاد. فردین قصه هم در آخرین اظهار نظر، گفته که کریمی امانتی است دست او که یک روز به پرسپولیس پس خواهد داد!
این نمایش بالاخره تموم شد و همچنان مسائلی مثل تعصب به پیراهن، مدیریت و سوء مدیریت، نقش پول و ... به عنوان سوال برای هواداران باقی موند.

No comments:

Post a Comment