Wednesday, July 22, 2009

روز چهارم مسابقات شنا شیرجه و واترپولوی قهرمانی جهان ۲۰۰۹


سیزدهمین دوره ی مسابقات شنا شیرجه و واترپولوی قهرمانی جهان- فینا- درشهر رم دیروز با قهرمانی شیرجه روی جوان انگلیس وشناگران آلمانی و استرالیایی دنبال شد.

در ادامه رقابتهای شنای قهرمانی جهان و در شنای ۵ کیلومتر آزاد زنان ملیسا گورمن ازاسترالیا با ثبت زمان ۵۶ دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۸ دهم ثانیه به مقام نخست ومدال طلای جهانی رسید. پس از گورمن لاریسا ایلچنکو از روسیه موفق شد با یک ثانیه اختلاف مسیر ۵ کیلومتری را به پایان برساند و مدال نقره را برگردن آویزد. نشان برنزاین شنا نیز به پولیانا اوکیموتوی برزیلی رسید. شناگران اسپانیا-روسیه- شیلی- ونزوئلا- استرالیا- و آمریکا رده های چهارم تا دهم را بخود اختصاص دادند.

در رقابتهای شنای ۵ کیلومترآبهای آزاد مردان نیز توماس لورتس آلمانی با حد نصاب ۵۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۶ دهم ثانیه بر سکوی نخست ایستاد و مدالهای نقره و برنز به سپریدون جیان نیوتیس یونانی و چاد هو از آفریقای جنوبی رسید. شناگران ایتالیا- آمریکا- و فرانسه- به ترتیب چهارم تا ششم شدند.

در شنای موزون دونفره تیم روسیه گردن آویز طلا را به چنگ آورد. زوج آناستازیا داویدووآ و سوتلانا روماشینا با کسب بیشترین امتیاز به مقام نخست رسیدند. آندریا فوئِنتِس و جما مِنگوئآل ازاسپانیا مدال نقره و زوج جیان تینگ تینگ و جیان ونون از چین مدال برنز را بدست آوردند. تیمهای ژاپن - ایتالیا-کانادا - اوکراین- فرانسه - یونان و برزیل به ترتیب رده های چهارم تا دهم را کسب کردند.

اما در ادامه مسابقات شیرجه سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان و در شیرجه از تخته پرش و یا دایو ۳ متر زنان گو جینگ جینگ از چین با ۳۸۸ امتیاز به مدال طلا رسید و اِملی هِیمَنز از کانادا با ۳۴۶ امتیاز و تانیا کاگنوتوی ایتالیایی با ۳۴۱ امتیاز به ترتیب به مدالهای نقره و برنز دست یافتند. شیرجه روی دیگری از چین و ورزشکارانی از آمریکا- استرالیا- و روسیه مکانهای بعدی را به خود اختصاص دادند.

و سرانجام در شیرجه مردان از سکوی ۱۰ متر - تام دیلِی از بریتانیا موفق شد با پشت سر گذاشتن شیرجه روهای چینی -مدال طلا را برگردن آویزد. دَیلِی با مجموع ۵۳۹ امتیاز بالاتر از کیو بو و ژو لوژین از چین قرار گرفت و به صدرنشینی چینی ها و همچنین ماتیو میچام استرالیایی دارنده مدال طلای المپیک پکن پایان داد. پس از دو شیرجو روی چینی - میچام با۵۲۹ امتیاز درمکان چهارم جای گرفت و ورزشکاران آمریکا- فرانسه-اسپانیا و ایتالیا در رده های بعدی قرار گرفتند.

No comments:

Post a Comment