Monday, July 27, 2009

دور دنیا با دیدارهای دوستانه



در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال جهان واز رقابتهای چهارجانبه جام ویمبلی، دیشب در ورزشگاه شهر لندن دو دیدار برگزار شد که تیم بارسلونا یکی از پیروزمندان این بازیها بود. بارسا- تیم قهرمان اروپا و اسپانیا- درنخستین بازی خود با نتیجه 4 بر یک مقابل الاهلی مصر پیروز شد.دراین بازی، بویان کركیچ دقیقه ۶، روئدا سامپدرو ۴۱ ، خفرن سوارِز ۵۶ و پدرو لِدِسما دقیقه ۶۷ برای بارسلونا گلزنی كردند و تنها گل الاهلی توسط هانی العجیزی دقیقه ۳۱ به ثمر رسید. دردیگر دیدار ازرقابتهای ومبلی کاپ تیم سلتیک گلاسگو، با گلهای کریس کیلین و سامارا دو بر صفر از سد تاتنهام هات اسپور انگلیس گذشت. همچنین دردیگر دیدارهای دوستانه شب گذشته ودر رقابتهای چهارجانبه آمریکا، ورلد فوتبال چلنج، تیم اینترمیلان با نتیجه دو بر صفر و با گلهای آلبرتومیلیتو در دقایق ۴ و ۷۵ مقابل تیم همشهری خود آث میلان به پیروزی رسید. در همین چارچوب چلسی با گلهای دی سانتو ۷۵ و مالودا ۷۸، کلاب آمه ریکای مکزیک را شکست داد تا با کسب سه پیروزی بعنوان قهرمانی برسد.
اما دررقابتهای جام صلح، تیم فوتبال رئال مادرید در دیدار با تیم الاتحاد عربستان با نتیجه مساوی متوقف شد. مسابقات پییس کاپ، دیشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو- ورزشگاه خانگی تیم رئال مادرید- پیگیری شد و در یكی از حساس ترین بازیها، کهکشانی های مادرید مقابل تیم الاتحاد عربستان با نتیجه مساوی 1-1 بکار خود پایان دادند.در این دیدار رائول در دقیقه ۵۳ برای رئال مادرید گلزنی كرد و هیثم ابوچرونه در دقیقه ۶۵با گلزنی برای الاتحاد بازی را به تساوی كشاند.كریستیانو رونالدو و كریم بنزما دو ستاره جدید تیم رئال مادرید در این دیدار حضور داشتند اما نتوانستند رئال را در دومین بازی تداركاتی خود پیروز كنند.
در دیگر دیدار دیشب در جام صلح، تیمهای سویای اسپانیا و سیونگنام ایلهوای كره جنوبی به تساوی بدون گل رضایت دادند تا تیم سویا با این نتیجه از ادامه رقابتها بازماند. رقابتهای جام صلح توسط کره جنوبی در سال ۲۰۰۳ پایه گذاری شد و هر ۲ سال یکبار برگزار میشود، ولی امسال برای نخستین بار این رقابتها در خارج از کشورِ پایه گذار و در اسپانیا برپا میشود. ۵ شهرِ مالاگا، مادرید، اوئلوا، حِرز و سویا در شش ورزشگاه، میزبانی ۱۲ تیم را برعهده خواهند داشت. تیمهای دوکیتوی اکوادور، آستون ویلای انگلیس، المپیک لیون فرانسه، یونتوس ایتالیا، آتلانته ی مکزیک، پورتوی پرتغال، الاتحاد عربستان، سونگنام کره جنوبی، بشیکتاش ترکیه و سه تیم رئال مادرید، مالاگا و سویای اسپانیا، ۱۲ تیم حاضر دراین دوره هستند. این مسابقات از جمعه پیش آغاز شده و تا یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت. رقابتهای جام صلح یکی از ۶ تورنمنت پیش فصل فوتبال جهان است که بهمراه جام امارات، ورلد فوتبال چلنج، جام ومبلی، آمستردام تورنمنت و آئودی کاپ برگزار میشود.همچنین تیم منچستریونایتد انگلیس که در تورآسیایی خود بسر میبرد، دیروز در چین مقابل تیم باشگاهی هانگژو گرین تاون چین با نتیجه ۸ بر دو به پیروزی رسید. هرچند که تیم هانگژو حریف قدری برای منچستر یونایتد محسوب نمیشود، اما هت تریک رایان گیگز و دو گل از مایکل اوون، نشان داد که شیاطین سرخ راه گلزنی را خوب فراگرفته اند.

No comments:

Post a Comment