Tuesday, July 28, 2009

شناگر ایرانی جاخالی داد

یکبار دیگه شناگر ایرانی، محمد علیرضایی در مسابقات شنا با ورزشکاری ازاسرائیل همگروه شد و از مسابقه دادن انصراف داد.در نهمین روزمسابقات قهرمانی جهان- فینا- که در مجموعه ورزشی ایتالیکوی رم در جریانست، محمد علیرضایی یکی ازاعضای تیم شنای ایران ، حاضر در این رقابتها، به علت همگروهی با شناگراسرائیلی،در ماده‌۵۰ متر قورباغه، در خط استارت حاضرنشد. وی كه نخستین شناگر المپیكی ایران است، درالمپیک پکن نیزبهمین دلیل، از مسابقه دادن محروم شد.
امادر سیزدهمین دوره رقابتهای شنا ، شیرجه و واترپولوی قهرمانی جهان، دیروز پنج رکورد جهانی شکسته شد.
ركورد جدیدی در ماده شنای ۱۰۰ متر قورباغه در رقابتهای رم ثبت شد.در جریان این رقابتها، برنتون ریكارد شناگر استرالیایی با زمان ۵۸ ثانیه ۵۸ صدم ثانیه ضمن كسب عنوان نخست و مدال طلا ركورد جهان را ۳۳ صدم ثانیه بهبود بخشید.
وی که دارنده مدال نقره ۲۰۰ متر قورباغه از المپیک پکن است، اولین مدال طلا وعنوان نخست قهرمانی جهان در شنای ۱۰۰ متر این ماده را دشت کرد.ركورد قبلی این شنا با زمان ۵۸ ثانیه و۹۱ صدم ثانیه در المپیك ۲۰۰۸ توسط كاسوكه كیتاجیما از ژاپن به ثبت رسیده بود. همچنین سارا سیوستروم سوئدی، دیروز هم رکوردشکنی دیگری کرد. وی در ۱۰۰ متر پروانه زنان، برای دومین بار طی ۲۴ ساعت ، رکوردی جدید از خود بجا گذاشت و نشان طلا برگردن آویخت. وی حد نصاب ۵۶ ثانیه و شش صدم ثانیه را به ثبت رساند. پس از او گابریلا سیلوا و جسیکا شیپر به ترتیب دوم وسوم شدند.
اما این رقابتها برای آرون پیرسون آمریکایی، خوش یمین نبود. وی که عنوان قهرمانی جهان و المپیک را یدک میکشد و تنها کسی است که در شنای ۱۰۰متر کرال پشت زمانی کمتر از ۵۲ ثانیه به ثبت رسانده است نتوانست به فینال راه یابد. وی در نیمه نهایی چهارم شد و فینال امشب را از دست داد.این رقابتها با حدنصابی دیگری نیزهمراه بود، در ۵۰ متر پراوانه مردان، میلوراد کاویچ پیشتاز بود و با زمان ۲۲ ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه - به مدال طلا رسید. همچنین شب گذشته، آناستازیا سوئوا از روسیه موفق شد دهمین رکورد شکنی مسابقات این دوره را به خود اختصاص دهد. وی در ۱۰۰ متر کرال پشت زنان، با ثبت زمان ۵۸ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه رکورد قبلی که ۵۸ و ۷۱ صدم ثانیه و متعلق به کریستی کاونتری از زیمباوه بود را بهبود بخشید و مدال طلا گرفت.
در ماده‌۵۰ متر قورباغه ۱۴۸ شناگر حضور داشتند كه در پایان كامرون وندربورگ، از آفریقای جنوبی،ركورددار این رشته با زمان ۲۶ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه اول شد و فرانك فیلیپه سیلوا، از برزیل با زمان ۲۷ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه دوم شد. اما پرافتخارترین ورزشکار المپیک- میاکل فلپس دارنده ۱۴ مدال طلای المپیک- در ۲۰۰ متر آزاد و در مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداخت و راهی فینال این ماده شد.

1 comment:

  1. ta zamani ke in jumhourye eslami hast hamine mese oun yaro judo kare mir esmaeli hamishe sabz

    ReplyDelete