Tuesday, July 28, 2009

مدافع عنوان قهرمانی، زنگ تفریح این دوره

رقابتهای فوتبال جام صلح که توسط کره جنوبی در سال ۲۰۰۳ پایه گذاری شد و هر ۲ سال یکبار برگزار میشود، در این دوره، در کشور اسپانیا، با شکست تیم مدافع عنوان قهرمانی همین رقابتها دنبال شد.
در دیداری که دوشنبه شب دراستادیو کلمبینوی شهر اوئلوا برگزار شد، تیم المپیک لیون قهرمان سال ۲۰۰۷ این مسابقات در مصاف با تیم پورتوی پرتغال حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست را پذیرفت.
بازیکن برزیلی پورتو- جیوانیلدو وییرا دُو سوزا- ملقب به هوک، با دو گلی که به قهرمان هفت دوره ی لوشامپیونا تحمیل کرد ، تیم پورتو را صاحب سه امتیاز با ارزش و صدرنشینی گروه D مسابقات صلح نمود.
تیم لیون که در بازی نخست خود نیز در مصاف با شاگردان مصطفی دنیزلی و تیم بشکیکتاش یک- یک متوقف شده بود با این شکست، شروع ضعیفی از خود در فصل جدید از خود به نمایش گذاشت.
در دیگر بازی دیشب در چارچوب مسابقات جام صلح یکی از سه نماینده اسپانیا در این رقابتها، مالاگا، در پیکار با نماینده مکزیک، آتلانته، سه بر یک مغلوب شد تا از گردونه این بازیها حذف شود. تیم مالاگا که میزبان مشترک این بازیها نیز میباشد، در دیدار نخست خود با گذشتن از سد آستون ویلا ، امید داشت تا درخانه ی خود از این گروه صعود کند اما گلهای آتلانته ، یکی پس از دیگری راه خود را به دروازه این تیم باز کرد و رافا مارکز، گابریل پریه را و کریستین برموداس کار را برای این تیم دشوار نمودند. تک گل مالاگا در نیمه اول توسط حوزه حوان لوکه، به ثمررسید اما این تک گل برای مقابل با آتلانته کافی نبود.
نماینده مکزیک، چهارشنبه شب در نیمه نهایی به دیدار تیم آستون ویلا خواهد رفت. گفتنی است، برای نخستین بار این رقابتها در خارج از کشورِ پایه گذار و در اسپانیا برپا میشود. ۵ شهرِ مالاگا، مادرید، اوئلوا، حِرز و سویا در شش ورزشگاه، میزبانی ۱۲ تیم را برعهده خواهند داشت.

No comments:

Post a Comment