Thursday, July 23, 2009

روسها همچنان پیشتاز جدول مدالهای هشتمین دوره ی بازیهای جهانی تایوان



ورزشکاران روسیه در هشتمین دوره ی بازیهای جهانی تایوان- رقابتهای ورزشهای غیر المپیکی پیشتاز هستند اما چینی ها که به نشانه اعتراض به استقلال تایوان در مراسم افتتاحیه ی بازیها شرکت نکردند دیروز، چهارشنبه ،پنجمین مدال طلای خود را بدست آوردند.
در ادامه بازیهای جهانی ۲۰۰۹ که به میزبانی چین تایپه یا تایوان درحال برگزاریست تیم ژیمناستیک آکروباتیک چین موفق شد با پشت سر گذاردن تیمهای بریتانیا- اوکراین- روسیه - پرتغال و آلمان به مقام نخست این دوره از بازیها دست یابد
ژیمناستیک آکروباتیک که بهمراه رولراسکیتینگ هنری-رقص ورزشی- ژیمناستیک ایروبیک ژیمناستیک ریتمیک- ژیمناستیک ترامپولین وتامبلین در گروه ورزشهای هنری و رقص ورزشی هشتمین دوره ی بازیهای جهانی قرار دارد با حضور ورزشکاران زن و مرد یازده کشور برگزار شد و در پایان تیم چین موفق شد مدال طلا را بخود اختصاص دهد.
بریتانیا مدال نقره و اوکراین مدال برنز را به دست آورد.
اما در ژیمناستیک ترامپولین و تامبولین روسها پیشتاز بودند.
در این رشته ورزشکاران ۱۹ کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند و درنهایت ویکتوریا ورونینا توانست عنوان نخست دَبل مینی ترامپولین را بدست آورد. سارا پروسن و اَبریی بالکن هردو از آمریکا مدالهای نقره و برنز را درو کردند.
در گروه هنرهای رزمی و مسابقات جوجیتسو - راب هانس هلندی در وزن ۹۴ کیلوی مردان با شکست دادن سرگئی کوناشوف روس مدال طلا را بر گردن آویخت.
وی با حساب ۱۱ به یک حریفش را مغلوب کرد. مدال برنز نیز به ونسان پی یر آندره پَریسی از فرانسه رسید. اما در رقابت فینال وزن ۷۷ کیلوی مردان روسها طلا گرفتند ایگور رودنف روس با شکست ماریو اشتالر آلمانی بعنوان نفر نخست نشان طلا را برگردن آویخت و فرانسوی ها بازهم به برنز قناعت کردند.
اما در رقابتهای جوجیتسوی زنان و در فینال وزن ۷۰ کیلو- ملانی لوی فرانسوی به سختی حریف هلندی خود لیندسی وایات را شکست داد و سرانجام مدال طلای این دوره را از آن خودکرد. وایانت نقره گرفت وسونیا کینز آلمانی مدال برنز را با خود به خانه برد. سرانجام در رقابتهای بولینگ بازیهای جهانی و درفینال مردان وُو سیو هونگ از کره جنوبی تلاش بسیاری کرد ولی پیشتازی را از دست داد و مانوئل اوتالورزا از کلمبیا موفق شد مدال طلا را تصاحب کند.
درحالیکه ادریان اونگ از مالزی نیز پس از ورزشکار کره جنوبی به برنز رسید. در همین رشته در گروه زنان کریستا پولائینن از فنلاند نشان طلا را به چنگ آورد و زارا گولوِر بریتانیایی و لیزا دل روزاریو از فیلیپین به ترتیب با کسب عناوین دوم و سوم به مدالهای نقره و برنز رسیدند.
هم اینک و تا پایان رقابتهای روز پنجشنبه کاراون ورزشی روسیه با۱۵مدال طلا و مجموع ۳۶ نشان در صدر تیمهای ورزشی این دوره از رقابتهاست.

No comments:

Post a Comment