Sunday, December 19, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


اینترمیلان ایتالیا بعنوان سومین تیم ایتالیایی به عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان دست یافت.
اینتر با پیروزی سه بر صفر در برابر مازمبه کونگو، برای نخستین بار به مقام قهرمانی هفتمین دوره مسابقات جام باشگاههای جهان دست یافت در این دیدار که در ابوظبی امارات برگزار شد، پاندف، اتوئو و بیابیانی برای اینتر گلزنی کردند تا مازمبه در ادامه نمایش چشمگیرش از قهرمانی در این مسابقات بازماند. نراتزوری که در این فصل لیگ سری آ و لیگ قهرمانان اروپا فروغ چندانی نداشته اند، با کسب این جام، سومین قهرمانی نمایندگان ایتالیا را در جام باشگاههای جهان به ارمغان آورد .این چهارمین قهرمانی پیاپی باشگاههای اروپایی در مسابقات جام جهانی باشگاه ها محسوب میشود. در دیدار رده بندی هم اینترناسیونال برزیل موفق شد با برتری ۴ بر ۲ در برابر سئونگنام ایلهوای کره جنوبی، به مقام سومی این مسابقات دست یابد. در پایان هفتمین دوره مسابقات جام باشگاههای جهان توپ طلای بهترین بازیکن به ساموئل اتوئو مهاجم کامرونی اینتر، جایزه توپ نقره ای به دیوکو کالیویتوکا از مازمبه دموکراتیک کنگو و توپ برنزی به آندرس د آلساندرو از تیم اینترناسیونال برزیل رسید. جایزه بازی جوانمردانه از آن اینترمیلان ایتالیا شد و عنوان آقای گلی هم به مائوریسیو مولینا بازیکن کلمبیایی تیم سئونگنام ایلهووا کره جنوبی رسید که با 3 گل زده بیشترین گل را در جام باشگاههای جهان به ثمر رساند.

رافائل بینتس، سرمربی اینتر که با این قهرمانی جایگاه خود را در سمت مربیگری اینتر مستحکم کرد، با ابراز خوشحالی از کسب این قهرمانی تمرکز شاگردانش را دلیل اصلی برد نامید.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و رویارویی دوباره ی تیمهای رئال مادرید با المپیک لیون، عاملی شد تا ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید باز هم در نشست خبری خود ، ازتوانایی ها و کامیابی هایش سخن بگوید. مورینیو که سابقه کسب دو عنوان قهرمانی این مسابقات با تیمهای پورتو و اینتر را دارد با عنوان اینکه به آینده خوشبین است از عملکرد خودش تمجید کرد.

اما در فرانسه، پاریسن ژرمن، فرصت صدرنشینی را از دست داد. هفته هجدهم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا با تساوی پاریسن ژرمن و موناکو و ناکامی پاریسن ژرمن از دستیابی به صدر جدول ادامه یافت. در این دیدار که در استادیوم پارک دو پرنس و به میزبانی پاریسن ژرمن برگزار شد، ننه دو گل میزبان را به ثمر رساند و پویگرنیر و نیکولای هم برای موناکو گلزنی کردند. با این تک امتیاز پاریسن ژرمن فرصت صدرنشینی را از دست داد و با ۳۱ امتیاز، یک بازی بیشتر و تفاضل گل کمتر پس از لیل در مکان دوم قرار گرفت و موناکو هم با ۱۶ امتیاز جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داد.

همچنین در دیدار دیگری از هفته هجدهم لوشمپیونا، تیمهای اوسر و مونپلیه به تساوی یک بر یک دست یافتند. در این دیدار که به میزبانی مونپلیه برگزار شد، ابتدا بلاندا در دقیقه ۵۸ میزبان را پیش انداخت، سپس ترائورا در دقیقه ۷۶ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با همان نتیجه یک بر یک خاتمه یابد. با این نتیجه مونپلیه با ۲۶ امتیاز در مکان نهم باقی ماند و اوسر هم با ۲۲ امتیاز به رده سیزدهم صعود کرد.

همچنین در هفته بیستم لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیه، تیم گنک با تساوی در برابر لیرس صدر جدول را از دست داد. در این دیدار که به میزبانی لیرس برگزار شد، سونک در دقیقه ۳۱ میزبان را پیش انداخت و در ادامه، باردا از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. اما این پایان کار بود و دو تیم نتوانستند گلی به ثمر برسانند تا بازی با همان تساوی یک بر یک خاتمه یابد. با این نتیجه گنک با ۴۳ امتیاز در ده دوم قرار گرفت و لیرس هم با ۱۰ امتیاز جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داد.

No comments:

Post a Comment