Sunday, December 19, 2010

خبرهایی از جام جهانی اسکی


در نخستین مرحله از رقابتهای دانهیل جام جهانی اسکی آلپاین زنان و در وال دیزره فرانسه، لیندزی وان آمریکایی، دارنده مدال طلای المپیک ونکوور به مقام نخست دست یافت.
قهرمان سه دوره مسابقات جام جهانی اسکی، با زمان یک دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه به عنوان نخست دست یافت. پس از او نادیا کانر و لاراگات هردو از سوئیس به ترتیب دوم و سوم شدند. ماریا ریش هم در این دور به مقام ۲۴م رسید تا جای خود در صدر رده بندی کلی جام جهانی اسکی زنان را به لیندزی وان بدهد.

در مسابقات جام جهانی اسکی آلپاین مردان در در وال گاردانه ایتالیا، سیلوان زوربریگن سوئیسی به مقام نخست دانهیل مردان دست یافت. زوربریگن با پیروزی در این پیست سه کیلومتر و نیمی، جانشین میشائیل والچهوفر اتریشی در رده بندی کلی دانهیل و رده بندی کلی جام جهانی اسکی مردان شد. پس از زوربریگن، رومد بامن و دیدیه کوش هردو از اتریش مقامهای دوم و سوم را به دست آوردند.

همچنین در پرش اسکی مردان جام جهانی اسکی در انگلبرگ سوئیس، توماس مورگنشترن اتریشی به چهارمین عنوان نخست پیاپی اش در مسابقات این فصل دست یافت. او در مجموع دو پرش ۲۹۱ امتیاز کسب کرد تا بالاتر از آدام مایلز لهستانی و ماتی هاتامائکی فنلاندی به مقام نخست دست یابد. در رده بندی کلی توماس مورگنشترن در رده نخست قرار دارد و هموطنش آندره آس کوفلر و ویل لارینتوی فنلاندی رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

No comments:

Post a Comment