Thursday, December 23, 2010

دو خبر از بسکتبال


تیم بسکتبال زنان دانشگاه کانتیکت در ادامه روند موفقیتهای خود موفق به ثبت یک رکورد جدید
در رقابتهای بسکتبال قهرمانی دانشگاه های آمریکا موسوم به ان.سی. دبل ای شد.
این تیم شب گذشته با پیروزی ۹۳ به ۶۲ مقابل تیم دانشگاه ایالتی فلوریدا، به ۸۹مین پیروزی متوالی خود دست یافت و حدنصاب ۸۸ پیروزی متوالی در رقابتهای دانشگاهی بسکتبال مردان آمریکا را شکست. تیم بسکتبال مردان یو. سی. ال. ای. در طی سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ موفق به ثبت ۸۸ برد پیاپی شده بود. ستار دیدار دیشب دو تیم کانتیکت و فلوریدا مایا مور ، پر امتیازآورترین بازیکن این رقابتها بود. تیم بسکتبال زنان دانشگاه کانتیکت، که دو فصل گذشته، با قهرمانی بکار خود خاتمه داده و در این فصل هم ، بخت نخست قهرمانی محسوب میشود، آخرین بار دربهار سال ۲۰۰۸ مقابل دانشگاه استنفورد شکست خورد و هم اینک با ۸۹ پیروزی متوالی از این حیث رکوردی دست نیافتنی از خود به جا گذاشته است .

در رقابتهای بسکتبال ان. بی. ای. دیشب شش بازی برگزار شد که طی یکی از آنها ، تیم ممفیس گریزلیز در مصاف با نیوجرسی نتس به هفدهمین باخت این فصل خود تن داد. در این دیدار حامد حدادی،سنتر ایرانی ممفیس تنها یک دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد. در پایان چهار کوارتر، تیم ممفیسف با حساب ۹۴ به ۱۰۱ شکست خورد تا ششمین باخت خانگی اش مقابل نیوجرسی نتس رقم بخورد.

همچنین در دیدار دیگری، تیم مدافع عنوان قهرمانی، لس آنجلس لیکرز، سومین باخت خانگی و هشتمین باخت این فصل خود را متحمل شد. کوبی برایانت و یارانش در این دیدار ۷۹ به ۹۸ تسلیم میلواکی باکس شدند.

در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی، تیم آنشهر شارلوت بابکتس در مصاف با اوکلاهوما سیتی ثاندرز با نتیجه ۸۱ به ۹۹ به ۱۹مین باخت اینفصل خود تن دادند.اما دیشب تمیهای شیکاگوبولز، گلدن استیت وارییز و دالاس ماوریکس در مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند. ضمن آنکه درک نوویتسکی آلمانی با حضور در بازی دیشب و کسب ۱۷ امتیاز رکورد لری بیرد ررا شکست و عنوان موفق ترین بازیکن خارجی در ان. بی. ای. را بخود اختصاص داد.

No comments:

Post a Comment