Tuesday, December 7, 2010

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا امروز در مالزی برگزار شد و نمایندگان ایران حریفان خود را در این رقابت‌ها شناختند.
گروه بندی این مسابقات در منطقه غرب آسیا، با قرعه مناسب تری برای تیمهای استقلال و ذوب آهن نسبت به دونماینده دیگر ایران، پرسپولیس و سپاهان همراه بود. بنا بر قرعه درگروه اول لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا، سپاهان، با تیمهای الهلال عربستان، الجزیره امارات و الغرافه قطر همگروه است. در گروه دوم، استقلال با دوتیم پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان، همگروه است. سومین حریف استقلال در مرحله گروهی یکی از تیمهای السد قطر، الاتحاد سوریه و دمپوی هند خواهد بود. در گروه سوم، پرسپولیس با الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و الوحده امارات بازی خواهد کرد و در گروه چهارم، ذوب آهن با الشباب عربستان، الامارات امارات و الریان قطر همگروه شده است. گروه های پنجم تا هشتم نیز شامل تیمهای شرق آسیاست. گفتنی است،

دو تیم از جمع سی و دو تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از پیکارهای پلی‌آف معرفی خواهند شد. گروه های چهارگانه در غرب آسیا را مشاهده می کنید. مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران از دهم اسفند ماه سال جاری با دیدار سپاهان اصفهان با الهلال عربستان در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض آغاز خواهد شد.

در اروپا هم امشب لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۸ دیدار دنبال میشود. دور ششم و پایانی مرحله گروهی این رقابتها در حالی برگزار می شود که هفت تیم در گروه های اول تا چهارم صعودشان را قطعی کرده اند و برگزاری پیکارهای امشب چهره تنها تیم صعود کننده از جمع هشت تیم را مشخص خواهد کرد. در گروه اول، تیم تاتنهام با ۳ برد، یک باخت و یک تساوی و با ۱۰ امتیاز تیم نخست گروه است. اینتر با همان شرایط وبدلیل تفاضل گل دوم است و توئنته انسخده با یک برد، دو باخت و دو تساوی و مجموع پنج امتیاز بالاتر از تیم وردربرمنِ دو امتیازیست. اینترمیلان درحالی امشب مقابل وردربرمن آلمان صف آرایی می کند که این تیم، دیدار جمعه گذشته در چارچوب سری آ در برابر لاتزیو را با نتیجه سه بر یک واگذار کرده.

دیگر بازی تماشایی ، دیداروالنسیا و منچستر یونایتد است. در گروه سوم منچستریونایتد با چهار برد و یک تساوی با ۱۳ امتیاز از تیمهای صعودکننده است. والنسیا با ۱۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد وتیمهای گلاسکو رنجرزبا ۵ امتیاز و بورسا اسپور بدون امتیاز قعر نشین این گروه است. امشب منچستر در شرایطی به مصاف تیم دوم جدول، والنسیا می رود که پیش از این صعود به مرحله حذفی این رقابتها را مسجل کرده و فقط بدنبال صدرنشینی است. شیاطین سرخ، چنانچه در بازی امشب مقابل والنسیا گلی دریافت نکنند، یک رکورد از خود بر جای میگذارند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، منچستر یونایتد تنها تیم تاریخ این رقابتها خواهد بود، که بدون دریافت گلی، به مرحله حذفی راه پیدا می کند.

در دیگر دیدار این گروه رنجرز اسکاتلند به مصاف بورس اسپور ترکیه می رود. هر دو تیم شانس صعود به دور بعد را از دست داده اند. در گروه دوم شالکه صفر چهار، با امتیازهای ۳ برد ویک تساوی، با۱۰ امتیاز پیشتازی می کند.المپیک لیون با سه برد و یک باخت، با ۹ امتیاز دوم است. بنفیکای پرتغال با 6 در تعقیب این تیم است. هاپوئل تل آویو اسرائیل هم با چهار امتیاز در ته جدول ایستاده. امشب، شالکه آلمان میهمان بنفیکای پرتغال است. فلیکس ماگات که پیش از این به دور حذفی این مسابقات صعود کرده ، هدف خود را زدن گل زودهنگام در این دیدار می داند. بنفیکا هم که دیگر بختی برای صعود ندارد، بدنبال کسب جواز حضور در مسابقات لیگ اروپا یا جام یوفای سابق است. و سرانجام در گروه چهارم بارسلونا با ۳ بردو دو تساوی با ۱۱ امتیاز از این گروه صعود کرده و کپنهاگن دانمارک با۶ و روبین کازان روسیه با ۶ امتیاز در تعقیب این تیم هستند و پاناتینایکوس یونان هم در پایین جدول جای دارد.در رقابتهای امشب فقط کپنهاگن دانمارک و روبین کازان روسیه از گروه چهارم برای صعود به مرحله حذفی تلاش می کنند. روبین کازان در نوکمپ با بارسا دیدار می کند و کپنهاگن میزبان پاناتینایکوس یونان است. مرحله گروهی این رقابت ها فردا شب با برگزاری هشت دیدار دیگر به پایان می رسد
گروه اول، توئنته با تاتنهام، وردربرمن با اینتر، درگروه دوم، بنفیکا با شالکه، لیون فرانسه با هاپوئل، گروه سوم، بورسا اسپور با گلاسکو، منچستریونایتد با والنسیا و گروه چهارم، بارسلونا با روبین کازان، کپنهاگن با پاناتینایکوس دیدار می کنند.

نامزدهای توپ طلا یا بالون دور فوتبال سال ۲۰۱۰ در فرانسه معرفی شدند. لیونل مسی، آندرس اینیستا و ژاوی هرناندز، سه بازیکن باشگاه بارسلونا، نامزدِ مردِ دریافت این جایزه هستند. اینیستا بدلیل عملکرد فوق العاده و زدن گل قهرمانی در جام جهانی، ژاوی بدلیل درخشش در جام جهانی آفریقای جنوبی و مسی هم بدلیل نمایش درخشان در تیم بارسلونا در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، به این عنوان دست یافتند. برنده این عنوان که از سوی سرمربی و کاپیتانهای تیمهای ملی فوتبال جهان انتخاب خواهند شد، طی مراسمی در دهم ژانویه در زوریخ سوئیس اعلام می شوند

اما در آمریکای جنوبی هم مراسم انتخاب بهترین های فوتبال برزیل در ریودوژانیرو برگزار شد.
تنها یک روز پس از قهرمانی فلومیننزه در لیگ کومپانتو برازیلرو، این تیم بیشتر عناوین فصل را نیز به خود اختصاص داد. در کنار داریو کونکا بعنوان با ارزشترین بازیکن این فصل، موریسی رامالیو، سرمربی فلومیننزه هم عنوان بهترین مربی سال را از آن خود کرد. همچنین روبرتو کارلوس، بازیکن کهنه کار برزیلی، عنوان بهترین مدافع را به خود اختصاص داد. جایزه ویژه این مراسم هم به رونالدو، بازیکن سابق تیم ملی برزیل و باشگاه رئال مادرید و بازیکن فعلی کورینتیانس اختصاص یافت.

No comments:

Post a Comment