Wednesday, June 29, 2011

پیروزی خفیف نروژ در برابر گینه



در ادامه ششمین دوره رقابتهای جام جهانی فوتبال زنان امروز، چهارشنبه، در نخستین دیدار از گروه چهارم تیمهای نروژ و گینه استوایی با قضاوت داوران مکزیکی به مصاف هم رفتند که در پایان قرمز پوشان نروژی موفق شدند با یک گل به پیروزی برسند و هر سه امتیاز بازی را از آن خود کنند.
در این دیدار که در ورزشگاه جام جهانی شهر آوسبورگ آلمان برگزار شد شاگردان الی لا ندسم در طول بازی برتری نسبیی بر فوتبالیستهای گینه استوایی داشتند ولی در طول نیمه نخست نتوانستند از موقعیتهای خود بهره ببرند. در آنسو سفید پوشان گینه هرچند که از نظر قدرت بدنی بر حریف خود چیره بودند اما برغم ۲۰ شوت مستقیم به سمت دروازه نروژ از قدرت تمام کنندگی بهره ای نداشتند. در نیمه دوم تیم نروژ که ۱۳ بار صاحب کرنر شده بود و از ارسالهای کناری خطرناک نشان می داد سرانجام موفق شد در پی فرار از سمت راست در دقیقه ۸۴ توسط هاوی مهاجم نوزده ساله خود به تک گل سه امتیازی دست یابد. بدین ترتیب تیم فوتبال نروژ که در سال ۱۹۹۵ بعنوان قهرمانی جهان رسیده پیش از اتمام بازی برزیل با استرالیا با سه امتیاز صدرنشین گروه چهارم شد.

اما دیروز یکی از مدعیان قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در نخستین دیدارش در مسابقات جام جهانی زنان در آلمان در برابر کره شمالی به برتری رسید. در این دیدار که در شهر درسدن برگزار شد، دو تیم در نیمه نخست نتوانستند گلی به ثمر برسانند و با تساوی صفر-صفر به رختکن رفتند. در نیمه دوم آمریکا بر فشار حملاتش افزود و خیلی زود و در دقیقه ۵۴ توسط لورن چنی به گل نخست دست یافت. مالکیت ۵۳ درصدی توپ آمریکا در این دیدار بار دیگر نتیجه داد و ریچل بوئلر در دقیقه ۷۶ تیر خلاص را بر پیکر کره شمالی شلیک کرد تا آمریکا به نخستین پیروزی خود در این دیدار دست یابد. این پیروزی، پس از افزایش انتقادات از تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، روحیه این تیم را برای کسب عنوان قهرمانی افزایش داد. تیم ملی آمریکا پس از گذشت دو سال بدون شکست در مدت پنج ماه سه دیدار را واگذار کرد تا نگرانی از عملکرد این تیم افزایش یابد. این دیدار چهارمین بازی پیاپی دو تیم در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان بود که در سه دیدار آن آمریکا به پیروزی رسیده و تنها در مسابقات دوره گذشته دو تیم با تساوی دو بر دو به کار خود خاتمه دادند. ششمین دوره رقابتهای جام جهانی فوتبال زنان با حضور ۱۶ تیم در قالب چهار گروه و در نه شهر برلین درسدن ولفسبورگ مونشنگلادباخ بوخوم لورکوزن فرانکفورت سینزهایم و آگسبورگ برگزار میشود.

در ادامه رسواییهای فوتبالی، بازیکن تیم ملی کره جنوبی هم به شرکت در دستکاری نتایج فوتبال اعتراف کرد. چوی سونگ کوک بازیکن سوون سامسونگ بلووینگز که ماه گذشته اتهام درباره دست داشتن در بزرگترین رسوایی تاریخ بیست و هشت ساله لیگ فوتبال انکشور را رد کرده بود، بالاخره به این امر اعتراف کرد. این بازیکن عضو تیم ملی حاضر در المپیک سال ۲۰۰۴ و جام ملتهای آسیای سال ۲۰۰۷ متهم است که با همدستی با یک بازیکن دیگر در تغییر نتایج بازیها دست داشته اند. در این باره بازجویی از یازده بازیکن دیگر شاغل در لیگ کره هم در جریانست. ضمن آنکه ماه پیش جسد یک بازیکن فوتبال در اتاقی در یک هتل پیدا شد که مسئولان پلیس اعلام کرده اند متنی در کنار او پیدا شده که حضور در این رسوایی را دلیل خودکشی خود اعلام کرده است.

No comments:

Post a Comment