Wednesday, June 22, 2011

پیروزی دوم ونوس در لندن



سومین روز مسابقات تنیس آزاد ویمبلدون، برغم بارش باران با دومین پیروزی ونوس ویلیامز آمریکایی و راهیابی وی به دور بعد دنبال شد.
قهرمان پنج دوره این مسابقات در برابر کیمیکو داته کروم ژاپنی، به رغم واگذاری ست نخست، در آخر به برتری رسید تا راهی دور سوم این مسابقات شود. ویلیامز که به همراه خواهرش سرینا، به دلیلی بیماری و مصدومیت نزدیک به یک سال از میادین تنیس دور بوده، در برابر تنیسور چهل ساله ژاپنی ست نخست را ۶-۷ واگذار کرد اما ستهای دوم و سوم را ۶-۳ و ۸-۶ به برتری رسید تا با پیروزی دو بر یک به دور بعد راه یابد. گفتنی است کیمیکو داته کروم در سال ۱۹۹۶ به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافته است.اما درگروه زنان هم دیروز
کارولین وژنیاکی دانمارکی نفر نخست رده بندی تنیس زنان جهان آرانتزا پارا سانتونیا را از پیش رو برداشت. امید نخست قهرمانی زنان در برابر حریف اسپانیایی اش در دو ست و با نتایج ۶-۲ و ۶-۱ به پیروزی تا او هم به دور بعد راه یابد. ماریا شاراپووای روس هم، قدم نخست را محکم برداشت. قهرمانی این مسابقات در سال ۲۰۰۴ که از سال ۲۰۰۶ تا کنون در ویمبلدن از مرحله چهارم فراتر نرفته، در برابر هموطنش آنا چاکوِتادزه دو بر صفر به پیروزی رسید.

اما رافائل نادال مدافع عنوان قهرمانی و نفر نخست تنیس جهان دقایقی پیش با پیروزی ۳ بر صفر مقابل رایان سویتینگ آمریکایی راهی دور بعد شد.
نوواک ژوکوویچ صرب، نفر دوم تنیس مردان جهان هم دیروز در برابر حریف فرانسوی اش کار سختی نداشت. جوکوویچ در برابر جرمی شاردی در سه ست به پیروزی رسید تا به دور بعد راه یابد. در گروه مردان،
داوید فرر در برابر حریف فرانسوی اش به پیروزی رسید. فرر اسپانیایی، بخت هفتم قهرمانی این مسابقات در برابر بنوت پایره در سه ست و با نتایج مشابه ۶-۴ به برتری رسید تا به دور دوم این مسابقات راه پیدا کند.
در دیگر دیدار ، رابین سودرلینگ سوئدی هم خود را به دور دوم مسابقات رساند. نایب قهرمان دو دوره مسابقات تنیس رولان گروس، و امید پنجم قهرمانی این مسابقات فیلیپ پشنر آلمانی را سه بر یک پشت سر گذاشت تا به دور دوم این مسابقات راه پیدا کند.

No comments:

Post a Comment