Sunday, June 19, 2011

پیروزی امیدهای ایران در برابر عراق



تيم المپيك ايران در دور رفت از مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2012 لندن مقابل تيم اميد عراق به پیروزی رسید.
در اين ديدار كه در ورزشگاه اربیل عراق و به قضاوت داور كره‌اي برگزار شد، محسن مسلمان در دقیقه ۳۰ بازی روي يك كار خوب تيمي از تله‌ آفسايد گريخت و پس از تك به تك شدن با دروازه بان عراق توپ را به تور دروازه دوخت. ایران که با بازيكنانی چون آرش افشين، احسان حاج صفي، محسن مسلمان، كريم انصاري فر در این دیدار به میدان رفته بود چندین فرصت گلزنی را هم از دست داد. اتیم امید پيش از اين قرقيزستان را در دور مقدماتي كنار زد، و پنجشنبه این هفته باید در ورزشگاه آزادي دیدار برگشت را مقابل این تیم برگزار کند. شاگردان علی منصوریان در صورت پيروزي در مجموع دو ديدار رفت و برگشت راهي مرحله‌ي گروهي خواهند شد.

اما امروز فوتبال عراق شاهد یک تغییر هم بود.سرمربی سابق تیم ملی فوتبال عراق به ریاست فدراسیون این فوتبال انتخاب شد. پس از آنکه هفته گذشته، رئیس سابق این فدراسیون، حسین سعید از سمت خود استعفا داد، ناجح حمود، در پی انتخاباتی سکان ریاست فدراسیون فوتبال عراق را به دست گرفت. سعيد که از سال دو هزار و چهار رهبري فوتبال کشورش را به عهده داشت. دلیل استعفای خود را کوتاه کردن دست سیاستمداران از این فدراسیون عنوان کرد. فیفا درپاییز سال گذشته، به دلیل دخالتهای کميته المپيک عراق و نيروهاي امنيتي ان کشور در انحلال فدراسيون فوتبال فعالیتهای فوتبال عراق را تا بهار امسال به حالت تعلیق درآورد. ناجح حمود پیش از این به مدت هفت سال نایب رئیس فدراسیون فوتبال عراق بود و امروز، با کسب ۴۸ رای از ۷۳ رای، به این سمت برگزیده شد

اما در دیگر دیدارهای دور رفت از مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2012 لندن امروز تیم‌های امید ژاپن استرالیا و کره‌جنوبی هم مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند.کره جنوبی با پیروزی در دیدار رفت در برابر اردن، یک گام به المپیک ۲۰۱۲ لندن نزدیکتر شد. در نیمه نخست این دیدار که در دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک لندن و در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار شد، اردن میهمان با تک گل محمود زاتارا از کره پیش افتاد. در نیمه دوم کره میزبان به خود آمد و سه بار توسط کیم تائه هوان، یون بیت گارام و کیم دونگ ساب به گل رسید تا این بازی را با پیروزی سه بر یک به سود خود خاتمه دهد. دیدار برگشت دو تیم دوم تیرماه در امان برگزار خواهد شد. گفتنی است ۲۴ تیم در دور دوم این مسابقات حضور دارند که در دور سوم، دوازده تیم برنده در قالب سه گروه چهار تیمی به مصاف هم خواهند رفت.اما کره‌شمالی در ورزشگاه خانگی مقابل تیم امارات تن به شکست داد.

No comments:

Post a Comment