Tuesday, June 7, 2011

خداحافظی با رونالدو



در حالی که این روزها بازار دیدارهای دستانه فوتبال داغ است، تیم ملی فوتبال برزیل به مصاف رومانی خواهد رفت.
این دیدار برای میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ که در آخرین دیدار دوستانه اش در برابر هلند، نایب قهرمان جهان با تساوی بدون گل متوقف شده، دیداری خاطره انگیز خواهد بود. رونالدو ستاره سالهای دور فوتبال برزیل در این دیدار برای همیشه با دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. این مهاجم سی و چهار ساله پس از حضور در چهار جام جهانی و به ثمر رساندن ۱۵ گل در این مسابقات کفش هایش را آویزان میکند. این در حالیست که فدراسیون فوتبال برزیل به نحو دیگری هم از این بازیکن قدیمی تقدیر کرد. ریکاردو تکسیرا، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل،در مراسمی که در سائو پائولو برگزار شد، با تمجید از رونالدو، ساعت مچی نفیسی به او اهدا کرد. رونالدو که به همراه تیم ملی برزیل دو بار به عنوان قهرمانی جهان دست یافته امشب برای آخرین بار پیراهن زرد و سبز این تیم را به تن خواهد کرد. بازیکن سابق تیمهای بارسلونا، اینترمیلان، رئال مادرید وآ.ث. میلان با ابراز خوشحالی از برگزاری این دیدار خداحافظی، ترک دنیا فوتبال با لباس تیم ملی برزیل را افتخاری بزرگ دانست.

درحالیکه تیم ملی فوتبال وتیم امید ایران برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و مجبورند با یکدیگر بازی دوستانه برگزار کنند دیگر تیمهای آسیایی خود را آماده رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و المپیک ۲۰۱۲ لندن می کنند.
تیم ملی امید چین در یک دیدار تدارکاتی میزبان تیم زیر بیست و سه ساله های عربستان سعودی بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دیداری دوستانه که در ورزشگاه هونگ کو، در شهر شانگهای برگزار شد تیم فوتبال المپیک چین، در نیمه اول تسلیم قدرت بدنی سعودی ها بود در نمیه دوم هم برغم تغییر تاکتیکی به نتیجه ای نرسید و دو تیم با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دادند. این دومین دیدار تیم ملی امید چین تحت هدایت میروسلاو بلاژویچ ۷۶ ساله سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بود. این تیم نخستین دیدار دوستانه خود در برابر کره شمالی را به این تیم واگذار کرد تا بلاژویچ همچنان به دنبال برد با تیم چین باشد. اما در دیدار دوستانه ای دیگر و در رده بزرگسالان، تیم ملی استرالیا هم در برابر صربستان با تساوی بدون گل متوقف شد. استرالیا که سه روز پیش تیم نیوزیلند را سه بر صفر شکست داد امروز در ملبورن میزبان صربستان بود. استرالیایی ها در برابر این تیم اروپایی هم دروازه خود را بسته نگاه داشتند تا رکورد شکست ناپذیری اش در دیدارهای خانگی را افزایش دهد. استرالیا با احتساب این تساوی بدون گل در ده بازی گذشته خود در خانه شکست نخورده است.

اما در اروپا در حالی که تیم ملی فوتبال آلمان در چارچوب رقابتها مقدماتی جام ملتهای اروپا به مصاف آذربایجان خواهد رفت، الیور بیرهوف، مدیر این تیم منتظر هفتمین برد متوالی تیمش است. بیرهوف هدف تیمش را کسب هر سه امتیاز این دیدار خارج از خانه نامید. او بازیکنان تیمش را بسیار با کیفیت نامید و ابرازامیدواری کرد که این تیم با بازی ای حساب شده، جلوی هر گونه غافل گیری را بگیرد. تیم ملی آلمان در صورت پیروزی در این دیدار به هفتمین پیروزی پیاپی خود در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای اروپا دست خواهد یافت. ضمن آنکه برد آلمان در بازی امشب این تیم را با ۱۰ امتیاز اختلاف با تیم دوم، بلژیک، در صدر گروه یک قرار خواهد داد.

در آمریکای شمالی مرکزی و حوزه دریای کارائیب دومین روز از مسابقات فوتبال کونکاکاف گولدکاپ، با یک نتیجه پرگل دیگر به پایان رسید. در گروه دوم این مسابقات، تیم ملی فوتبال جامائیکا که در کالیفرنیا به مصاف گرانادا رفته بود این تیم را با نتیجه چهار بر صفر در هم کوبید. در نیمه نخست این بازی شلتون در دقیقه ۲۲ جامائیکا را پیش انداخت. سپس جانسون در دقیقه ۴۰ گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا جامائیکا با پیروزی دو بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم فیلیپس و دیلی در دقایق ۷۹ و ۸۵ دو گل دیگر برای جاکائیکا به ثمر رساندند تا این تیم مسابقات خود را با بُردی ارزشمند آغاز کند. گفتنی است گرانادا از سال ۲۰۰۹ تمام دیدارهای خود در گولد کاپ را واگذار کرده و هیچ گلی هم نتوانسته به ثمر برساند.

در دیگر دیدار گروه دوم گلی از خط دروازه ها نگذشت اما دو بازیکن از زمین اخراج شدند. تیم هندوراس که در کالیفرنیا به مصاف گواتمالا رفته بود با تساوی بدون گل در برابر این تیم متوقف شد. در این دیدار دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا تساوی بدون گل، این دو تیم را با یک امتیاز بالاتر از گرانادا قرار دهد. در این دیدار داور مسابقه کابررا و مدینا از تیم گواتمالا را در دقایق ۶۱ و ۷۹ از بازی اخراج کرد تا این تیم ۹ نفره به کار خود پایان دهد. امتیازی که هندوراس نتوانست از آن استفاده کند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

هفته هفدهم لیگ فوتبال آرژانتین، کلاسورا با پیروزی ولزسارزفیلد و صدرنشینی این تیم همراه شد. ولز سارزفیلد که در ورزشگاه خوزه آمالفیتانی میزبان گودوی کروز بود، با نتیجه دو بر صفر این تیم را شکست داد تا با یک امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول به صدرنشینی ادامه دهد.
در نیمه نخست این دیدار به رغم حملات دو تیم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دوم ابتدا در دقیقه ۶۴، خوان مانوئل مارتینز، میزبان را پیش انداخت. در ادامه و در دقیقه ۹۰ دیوید رامیرز گل دوم ولز سارزفیلد را به ثمر رساند تا خیال این تیم از کسب هر سه امتیاز این دیدار خانگی آسوده شود. با این نتیجه، ولز سارزفیلد با ۳۳ امتیاز از ۱۷ بازی بالاتر از لانوس سی و دو امتیاز در صدر جدول رده بندی باقی ماند. گودوی کروز هم با ۲۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.




No comments:

Post a Comment