Monday, July 4, 2011

شروع ضعیف برزیل در کوپا آمریکا



مدافع عنوان قهرمانی، مسابقات کوپا آمریکا را با تساوی آغاز کرد.
در دومین روز این رقابتها و از گروه دو، تیم ملی فوتبال برزیل در برابر ونزوئلا با تساوی بدون گل متوقف شد تا انتقادها از این تیم آغاز شود.
در این دیدار که در ورزشگاه شهر دلا پلاتا برگزار شد در نیمه نخست طلایی پوشان برزیل حملات پردامنه از روی دروازه ونزوئلا تدارک دیدند و حتی در دقیقه ۲۷ ضربه پاتو، مهاجم میلان ایتالیا به دیرک دروازه ونزوئلا برخورد کرد. در ادامه و در حالیکه بازی برای لحظاتی با ورود یک سگ به زمین متوقف شد، تنها هفت دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، ضربه روبینیو را اوسوالدو ویزکاروندو دفع کرد که بازیکنان برزیل اعتقاد به خطای هند این بازیکن و اعلام پنالتی داشتند. البته صحنه آهسته نشان داد که توپ به شانه این بازیکن برخورد کرده. در ادامه و در نیمه دوم هم حملات دو تیم بی ننتیجه ماند و توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا دو تیم با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دهند. با این حساب برزیل هم مانند آرژانتین میزبان بازیها را با تساوی آغاز کرد. دیدار بعدی برزیل شنبه آینده در برابر پاراگوئه خواهد بود. پاراگوئه ای که خود در برابراکوادوربا نتیجه بدون گل متوقف شد. در این دیدار که در ورزشگاه ژنرال استانیسلائو لوپز شهر سانتافه برگزار شد دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دهند.
با این نتیجه هر چهار تیم گروه دوم با یک امتیاز از یک دیدار در شرایط مشابهی قرار دارند. با تساوی هر دو دیدار دیشب صعود تیمهای برتر به مرحله دوم معادلات این گروه برهم ریخت و پیروزی تیمهای مدعی با اما و اگر روبرو شد.

تیم ملی فوتبال فلسطین نخستین بازی تاریخی خود در سرزمینهایش را با پیروزی پشت سر گذاشت. فلسطینی ها با عبور از سد افغانستان به دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یافتند. این تیم که در رام الله میزبان افغانستان بود در برابر این تیم با تساوی یک بر یک متوقف شد اما با توجه به پیروزی دو بر صفر در بازی رفت به دور بعد راه یافت. فلسطین در دور بعدی رقابتهای مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ باید با تایلند دیدار کند. بازی رفت دو تیم فلسطین و افغانستان بدلیل مسائل امنیتی، به جای کابل در دوشنبه پایتخت تاجکستان برگزار شد. این مسابقه بالاترین سطح فوتبال بود که تا به حال در خاک فلسطین برگزار شده است.




No comments:

Post a Comment