Tuesday, July 26, 2011

بازگشت قهرمانان



تیم ملی فوتبال اروگوئه، قهرمان مسابقات فوتبال کوپا آمریکا در بازگشت به کشور خود مورد استقبال هواداران قرار گرفت.
۶۰ هزار طرفدار فوتبال از ساعت ۳ بعدازظهر در ورزشگاه سنتناریوی مونته ویدئو جمع شده بودند تا از بازیکنان و مربیان این تیم استقبال کنند. بازیکنانی مانند لوئیز سوارز که عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را به دست آورد به همراه کاپیتان اروگوئه دیگو لوگانو و دیگو فورلان جام قهرمانی این مسابقات را به تماشاگران نشان دادند. گفتنی است تیم ملی اروگوئه با برتری سه بر صفر در برابر پاراگوئه برای پانزدهمین بار قهرمان مسابقات کوپا آمریکا شد.

در همین حال قرارداد سرخیو باتیستا، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین فسخ شد. فسخ قرارداد باتیستا در حالی صورت میگیرد که آرژانتین با نمایشی ضعیف در مسابقات کوپا آمریکا، با دو تساوی و یک پیروزی در مرحله گروهی، با شکست در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی در برابر اروگوئه، قهرمان این مسابقات، از دور این رقابتهای خارج شد. مطبوعات آرژانتین از آلخانردو سابلا به عنوان جانشین احتمالی او نام می برند. باتیستا خود پس از جام جهانی آفریقای جنوبی و به دنبال کسب نتایج ضعیف از سوی تیم ملی آرژآنتین، جانشین دیگو مارادونا شده بود.

تیم فوتبال میلان ایتالیا که برای حضور در مسابقات آئودی کاپ در مونیخ بسر میبرد، هنگام ورود به اینشهر مورد استقبال هواداران پر شمارش قرار گرفت. نکته مهم این حضور، حضور مارک فن بومل در این تیم است. فن بومل که پیش از عضویت در میلان، کاپیتان بایرن مونیخ بوده است، به همراه این تیم به مقام قهرمانی این مسابقات در سال ۲۰۰۹ دست یافته است. او در مدت حضور چهار ساله و نیمه اش در مونیخ، به مدت دو سال و نیم بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بسته است. در این مسابقات به جز میلان و بایرن مونیخ، قهرمان مسابقات کوپا لیبرتادورس، اینترناسیونال پورتو آلگره، و بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم حضور دارند.
در حالیکه تنها یک روز تا دیدار ام. ال. اس. آل استارز، منتخب ستارگان لیگ فوتبال آمریکا با منچستر یونایتد انگلیس باقی مانده بود،مسئولان لیگ فوتبال آمریکا کنفرانسی مطبوعاتی در باره این بازی ترتیب دادند. در تیم منتخب ستارگان ام. ال. اس.، چهره های مطرحی همچون دیوید بکهام و تیری آنری حضور خواهند داشت. بکهام، بازیکن سابق تیم منچستر یونایتد، تیمش را در برابر ابرقدرت فوتبال انگلیس بدون شانس نمیداند. او دیدار در برابر بازیکنانی مانند وین رونی و چیکاریتو را بختی میداند که همه همیشه به سراغ فوتبالیستها نمی آید. آنری هم این دیدار را مهم دانست و گفت که دیگر به عنوان بازیکن به اروپا باز نخواهد گشت. آنها پس از نشست خبری به هنرنمایی هم پرداختند.

No comments:

Post a Comment