Tuesday, July 19, 2011

خبرهایی از دنیای سرعت



عناوین نخست مسابقات فدراسیون جهانی اتومبیلرانی کلاس جی. تی. قهرمانی جهان در فرانسه را رانندگان نیسان به سود خود به پایان بردند.
در این مسابقه که در پیست پل ریکارد برگزار شد، مایکل کروم و لوکاس لور که در دور مقدماتی این ریس هم به مقام نخست رسیده بودند در کل زمان یک ساعته این مسابقه پیشتاز سایر رقبا بودند تا رده نخست را از آن خود کنند. پس از این دو دارن ترنر و استفان موکه و همچنین توماس انگه و الکس مولر، هر دو تیم از استون مارتین به ترتیب دوم و سوم شدند. البته این پیروزی کروم و لور را به صدر جدول امتیازی این مسابقات رساند.

در تورینک گار جهانی ایوان مولر راننده فرانسوی تیم شورولت با پیروزی در هر دو دور مسابقات تورینگ کار جهانی در انگلیس صدر رده بندی کلی را از راب هاف انگلیسی ربود.
مولر در هر دو دور این مسابقه که در دونینگتون پارک شهر لسستر شایر انگلیس برگزار شد رده نخست را به خود اختصاص داد، راب هاف هم در هر دو دور جایگاه دوم را از آن خود کرد. با این نتیجه مولر فرانسوی که سالها برای تیم سیات پشت فرمان نشسته و قهرمان شده / هم اینک با شوورلت هم ، با ۱۵ امتیاز اختلاف، در صدر جدول رده بندی کلی این مسابقات قرار دارد.

مسابقات اتومبیلرانی دی. تی. ام. با پیروزی برونو اپنگلر به پایان رسید.
این مرحله از مسابقات برخلاف رویه مسابقات دویچه تورن واگن مایستر شافت، به صورت رقابت بین دو راننده برگزار شد و در رده بندی دی. تی. ام. به حساب نخواهد آمد. برونو اسپنگلر راننده کانادایی مرسدس که در این میدان به مصاف ادواردو مورتارا رفته بود، با تصادف حریفش در فینال، عنوان نخست را از آن خود کرد. این مرحله از مسابقات دی. تی. ام. به مسافت یک کیلومتر و ۱۹۰ متر در استادیوم المپیک مونیخ برگزار شد که زمین چمن آن برای این مسابقه به آسفالت تبدیل شده بود. مرحله بعدی رقابتهای دی. تی. ام. اصلی شانزدهم مرداد در نرونبرگ برگزار خواهد شد.

در حاشیه مسابقات دی تی ام مونیخ نیکو روزبرگ آلمانی راننده مسابقات فرمول یک، با خودروی متفاوت با در دی. تی. ام. شرکت کرد.
هم تیمی مایکل شوماخر در تیم مرسدس بنز، با خودرو اش در ورزشگاه المپیک مونیخ در برابر تماشاگران خودی به رانندگی پرداخت. ورزشگاهی که میزبان فینال مسابقات جام جهانی ۱۹۷۴ بوده است. او که با سرعت بالا در این پیست مشغول رانندگی بود، پس از این رقابت ادعا کرد که از داخل اتومبیلش قادر بوده عکس العمل تماشاگران در جایگاه را ببیند.

No comments:

Post a Comment