Sunday, July 24, 2011

پاراگوئه و اروگوئه تعیین کننده قهرمان کوپا آمریکا



امروز، یکشنبه، دو تیم اروگوئه و پاراگوئه برای کسب جام در فینال کوپا آمه ریکا به مصاف هم میروند، اما دیروز تیم ملی پرو با پیروزی پرگل در برابر ونزوئلا، به مقام سومی مسابقات کوپا آمریکا دست یافت.
در دیدار نیمه نهایی این چهل و سومین دوره این مسابقات که در ورزشگاه دلا پلاتا برگزار شد، تیم پرو با درخشش خوزه پابلو گوئررو، هافبک تیم ها. اس. فا. هامبورگ، با نتیجه چهار بر یک حریفش را شکست داد.در نیمه نخست این دیدار ویلیام چیروکه در دقیقه ۴۲ برای پرو گلزنی کرد تا این تیم به پیروزی یک بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم و در دقیقه ۵۹ توماس رینکون بازیکن ونزوئلا با خطا بر روی کارلوس لوباتون با ردیافت کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد تا تیمش ۳۱ دقیقه باقی مانده را ده نفره به کار خود خاتمه دهد. در ادامه پابلو گوئررو در دقیقه ۶۵ اختلاف را برای پرو به دو گل رساند. در حالی که خستگی در عملکرد بازیکنان ونزوئلا به چشم می آمد این تیم برای جبران نتیجه دست به حملات متعدد زد و در ۷۸ موفق شد توسط خوان فرناندو آرانگو یکی از گلهای خورده را جبران کند. اما این پایان کار نبود در شرایطی که بازی تا پایان وقتهای قانونی با نتیجه دو بر یک به سود پرو در جریان بود، گوئررو با درخشش در وقتهای تلف شده، پیروزی پرگل تیمش در این دیدار را رقم زد. او دو بار و در دقایق ۹۱ و ۹۲ برای تیمش گلزنی کرد تا هم خودش هت تریک کند و هم تیمش با پیروزی چهار بر یک به عنوان سومی مسابقات کوپا آمریکا دست یابد. گوئررو با این سه گل، با پنج گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان این مسابقات قرار گرفت.

الجزایر با پیروزی یک بر صفر در برابر مصر، به مقام قهرمانی فوتبال ارتشهای جهان دست یافت.در دیدار نهایی پنجمین دوره بازیهای المپیک نیروهای مسلح، سیزم، که در ورزشگاه ژائو هاوالانژ در ریودوژانیرو برگزار شد، در نیمه نخست و در شانزدهمین دقیقه، آرن اعواج توپ را به تور دروازه مصر، حریف قدیمی و سنتی الجزایر چسباند تا الجزایر با این نتیجه به مدال طلای این رقابتها دست یابد. پس از سوت پایان این بازی در دقیقه ۹۵ و بعد از آنکه یکی از اعضای کادر فنی الجزایر به سوی بازیکن مصر آب دهان پرتاب کرد، بین اعضای دو تیم ضد و خورد به وجود آمد که با دخالت مسئولان برگزاری این مسابقات این جنجال به پایان رسید تا دو تیم مدالهای طلا و نقره خود را دریافت کنند. تیم ملی برزیل هم با پیروزی یک بر صفر در برابر قطر، عنوان سومی این رقابتها را از آن خود کرد.

کاروان نظامیان ایران هم در برزیل با کسب 5 مدال طلا، 3 نقره و چهار برنز در مکان یازدهم این رقابتها به کار خود پایان داد. اما در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال باشگاهی در نقاط مختلف جهان، تیم فوتبال رئال مادرید به سومین پیروزی اش در خاک آمریکا دست یافت. در ادامه مسابقات میان فصل چلنج کاپ در آمریکا کهکشانی های مادرید در ورزشگاه لینکلن فایننشال فیلد و در حضور ۵۷ هزار تماشاگر، با نتیجه دو بر یک در برابر فیلادلفیا یونیون به برتری رسیدند. شاگردان ژوزه مورینیو در این دیدار خیلی زود به گل دست یافتند. خوزه ماریا کالخون در دقیقه ۲ میهمان را پیش انداخت. تنها نه دقیقه بعد مسوت اوزیل، هافبک آلمانی و ترک تبار این تیم اختلاف را به دو گل رساند تا رئال نیمه نخست را با پیروزی دو بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم حملات دو تیم تا دقایق پایانی بازی به جایی نرسید و تنها در دقیقه ۸۰ مایکل فارفان موفق شد یکی از گلهای خورده را جبران کند تا رئال مادرید این دیدار را با پیروزی دو بر یک به سود خود به پایان برساند. شاگردان مورینیو که در دو بازی قبل خود در خاک آمریکا در برابر لس انجلس گلکسی و شیواز گوادالاخارا به برتری رسیده اند، در مجموع با سه پیروزی در مسابقات دوستانه ی چلنج کاپ اینکشور را به مقصد آلمان ترک خواهند کرد تا چهارشنبه این هفته سه روز دیگر در دیداری دوستانه در برابر هرتا برلین صف آرایی کنند.

اما در دیگر دیدار دوستانه باشگاهی در آمریکا، منچستر یونایتد در برابر شیکاگو فایر، بازی باخته را با پیروزی به پایان رساند. در این دیدار که در ورزشگاه سولجرفیلد شیکاگو و در حضور بیش از ۶۱ هزار تماشاگر برگزار شد، شیاطین سرخ با نتیجه سه بر یک میزبانشان را شکست دادند. در نیمه نخست این دیدار، کوری گیبز در دقیقه ۱۳ برای شیکاگو گلزنی کرد. شاگردان سر الکس فرگوسن در این نیمه نتوانستند گل خورده را جبران کنند تا نیمه نخست را با شکست یک بر صفر به رختکن بروند. در نیمه دوم و در دقیقه ۶۶ وین رونی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. این پایان کار نبود و نه دقیقه بعد ابتدا رافائل دا سیلوا نتیجه را دو بر یک به سود تیم نخست شهر منچستر کرد. در ادامه و در دقیقه ۸۲ نانی بار دیگر برای تیمش گلزنی کرد تا منچستر یونایتد این بازی را با پیروزی سه بر یک به سود خود به پایان برساند. شیاطین سرخ پیش از این در برابر نیو اینگلند روولوشن و سیاتل ساندرز هم به پیروزی رسیده بودند. پس از این دیدار پارک جی سونگ و پاتریک ویرا با حضور در یک رستوران به پخت یک پیتزا برای هواردان این تیم پرداختند

در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال باشگاهی، یوونتوس ایتالیا در برابر اسپورتینگ کلاب پرتغال، شکست را پذیرا شد. در این دیدار که در ورزشگاه بی. ام. او. فیلد تورنتو برگزار شد نماینده پرتغال موفق شد با نتیجه دو بر یک بانوی پیر ایتالا را شکست دهد. در نیمه نخست، یانیک جالو، مهاجم اهل گینه بیسائو، دو بار در دقایق ۱۳ و ۳۶ برای اسپورتینگ گلزنی کرد تا این تیم پرتغالی نیمه نخست را با برتری دو بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم شاگردان آنتونیو کونته برای جبران نتیجه دست به حملات پردامنه زدند اما برای گلزنی باید تا دقایق پایانی صبر می کردند. آلساندرو دل پیرو، مهاجم کهنه کار بیانکونری در دقیقه ۸۰ یک بار دیگر از روی ضربه ایستگاهی گلزنی کرد تا این تیم تنها یکی از گلها را جبران کند. این نتیجه تا پایان پابرجا ماند تا یوونتوس این دیدار دوستانه را با نتیجه دو بر یک واگذار کند.




1 comment:

  1. عجیب بود , تو نبود غول هایی مثل برزیل و آرژانتین این 2 تا خوب اومدن بالا

    ReplyDelete