Sunday, July 10, 2011

صعود صربستان به نیمه نهایی جام دیویس



در رقابتهای جام دیویس جهانی تیم دیویس کاپ صربستان مدافع عنوان قهرمانی امروز با پیروزی بر سوئد راهی مرحله نیمه نهایی شد.
صرب ها که دیروز در مسابقه دوبل در برابر ، سوئد باخته بودند، امروز توسط یانکو تیپساروویچ به سومین برد خود از پنج دیدار درنظر گرفته دست یافتند و راهی دیدار نمیه نهایی شدند. دیروز زوج سیمون اسپلین و رابرت لینزدت در برابر قهرمان مسابقات ویمبلدون، نوواک جوکوویچ و نناد زیمونیچ به برتری رسیدند ولی صربستان با پیروزی در سه مسابقه انفرادی با نتیجه ۳ بر یک از سد سوئد گذشت.

اما آمریکایی ها که نتیجه هر دو دیدار انفرادی را به نمایندگان اسپانیا واگذار کرده بودند، دیروز در مسابقه دوبل حریفشان را شکست دادند تا به صعود به نیمه نهایی امیدوار باشند. باب و مایک برایان، دو برادر دوقلوی آمریکایی، در برابر فرناندو برداسکو و مارسل گرانویرز به برتری رسیدند تا امیدهای آمریکا برای صعود از بین نرود. برادران برایان در حالی که برای نخستین بار در مسابقات جام دیویس ست نخست را واگذار کردند، در ستهای دوم تا چهارم به برتری رسیدند تا با پیروزی سه بر یک در مجموع به اولین برد آمریکا را رقم بزنند.. آمریکا برای صعود به نیمه نهایی باید مسابقات انفرادی امروز را با پیروزی پشت سر بگذارد. اضافه مکینم که فرانسه نیز با پیروزی سه بر صفر مقابل آامان راهی دیدارهای نمه نهایی شد.

بیون بورگ و جان مکنرو، دو غول بازنشسته دنیای تنیس، دو روز دیگر در مسابقات واشنگتن کاسل به میدان خواهند رفت.
اما این دو قهرمان سابق دیروز در دیداری دوستانه و نمایشی، خاطره ی فینال مسابقات ویمبلدون در سال ۱۹۸۰ را در ذهن تنیس دوستان زنده کردند. این دو در زمینی که نمونه کوچکتر زمین مرکزی ویمبلدون بود، با هم پیکار کردند. این مسابقه در یک ست برگزار شد و با پیروزی ۷-۵ بورگ به پایان رسید. جالب آنکه بورگ فینال ویمبلدون سال ۱۹۸۰ را هم با نتیجه سه بر دو به سود خود به پایان برده بود. مکنرو در دوران فعالیت ورزشی اش پنج بار مسابقات ویمبلدون را برده و شش بار هم فاتح رولان گروس شده . بیون بورگ هم سه قهرمانی ویمبلدون و چهار عنوان نخست یو اس اوپن را در کارنامه دارد.
آندره آغاسی هم به جمع تنیس بازان حاضر در تالار مشاهیر تنیس پیوست. این تنیسور چهل و یک ساله هشت قهرمانی در مسابقات گرند اسلم و مدال طلای المپیک ۱۹۹۶ را در اختیار دارد. او همچنین در دوران اوج بازیگری اش، به مدت ۱۰۱ هفته متوالی در صدر رده بندی بهترین تنیس بازان مرد قرار داشت. گفتنی است پدر آندره آغاسی، ایران بوده و به همراه تیم ملی بوکس ایران، در مسابقات المپیک سال ۱۹۵۸ شرکت داشته است.

No comments:

Post a Comment