Wednesday, July 6, 2011

آخرین شکست کانادا در فوتبال زنان



در ادامه مسابقات جام جهانی فوتبال زنان، یک دیدار تشریفاتی میان دو تیم ناکام گروه یک برگزار شد.
نماینده آفریقا به بردی حیثیتی دست یافت.




در این دیدار که در شهر درسدن آلمان، برگزار شد، تیم ملی نیجریه توانست با شکست کانادا با سه امتیاز با این مسابقات وداع کند. در نیمه نخست این دیدار حملات دو تیم بی نتیجه بود و توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دو تیم باز هم در گلزنی ناموفق بودند. در حالیکه این دیدار برای لحظاتی به دلیل قطع برق متوقف شده بود، پرپچوا انکووچا در دقیقه ۸۴ راه دروازه کانادا را پیدا کرد و نخستین گل خود در این تورنمنت و گل پیروزی بخش نیجریه را به ثمر رساند تا تیمش هر سه امتیاز این دیدار را به دست آورد. با این نتیجه نیجریه با تنها یک پیروزی از سه دیدار با این رقابتها خداحافظی کرد. کانادا هم بدون امتیاز با کسب رده چهارم گروه با جام جهانی وداع گفت.

همچنین روز گذشته دو دیدار هم از گروه دوم این مسابقات برگزار شد. در نخستین دیدار دو تیم مکزیک و نیوزیلند به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی دو بر دو خاتمه یافت. این دیدار در حالی در شهر سینسهایم برگزار شد که دو تیم بختی برای صعود به دور بعد نداشتند. در این بازی پر برخورد ابتدا مایور و دومینگز در دقایق دوم و بیست و نهم برای مکزیک گلزنی کردند تا این تیم نیمه نخست را با برتری دو بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم حملات دو تیم بی اثر بود و مکزیک تا کسب هر سه امتیاز این دیدار فاصله ای نداشت که نیوزیلند موفق شد در وقتهای اضافه ورق را برگرداند. ابتدا در دقیقه ۹۰ ربکا اسمیت گل نخست نیوزیلند را به ثمر رساند. سپس در حالیکه چهار دقیقه از وقت قانونی بازی گذشته بود، هانا ویلکینسون موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا این تیم به تنها امتیازش در این تورنمنت دست یابد. با این نتیجه نیوزیلند با تنها یک امتیاز در قعر گروه دو باقی ماند، مکزیک هم با دو امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد ولی هر دو از دور مسابقات حذف شد.

اما در دیگر دیدار این گروه دو تیمی به مصاف هم رفتند که پیش از این حضورشان در مرحله یک چهارم نهایی مسجل شده بود. تیم ملی انگلیس در ورزشگاه ایمپولس آرنای شهر اوگسبورگ در برابر ژاپن با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید تا به عنوان تیم نخست این گروه به دور بعد راه یابد. در این دیدار تیم ملی انگلیس که برای صعود تنها به یک تساوی نیاز داشت در هر نیمه یک گل زد تا سه امتیاز بازی را به دست آورد. ابتدا آلن وایت در دقیقه ۱۵ گل نخست انگلیس و ششمین گل ملی خود را به ثمر رساند تا این تیم با برتری یک بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم و در دقیقه ۶۶ یانکی گل دوم انگلیس را به ثمر رساند تا خیال این تیم از پیروزی در مقابل نماینده آسیا آسوده شود. با این نتیجه انگلیس با هفت امتیاز از سه بازی، به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کرد تا شنبه اینده در شهر لورکوزان به مصاف فرانسه رود. ژاپن هم با شش امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به دور بعد راه یافت. ژاپن در یک چهارم نهایی باید به مصاف تیم ملی آلمان برود.

در آمریکای جنوبی دور دوم مرحله گروهی مسابقات کوپا آمریکا امروز با دیدار تیم میزبان در برابر کلمبیا آغاز خواهد شد. آرژانتین که در دیدار نخست در برابر بولیوی با تساویی یک بر یک متوقف شده، برای صعود به دور بعد نیاز به هر سه امتیاز این دیدار دارد. سرخیو بابتیستا، سرمربی آرژانتین با ابراز رضایت از شاگردانش، اعلام کرد که در دیدار امشب دست به ترکیب تیمش نخواهد زد. در آنسو هرمان داریو گومز، سرمربی کلمبیا با تمجید از لیونل مسی و کارلوس تبس، دیدار امشب تیمش در برابر میزبان را سخت توصیف کرد.

این مسابقات روز شنبه با دیدار حساس دو تیم برزیل و پاراگوئه پیگیری خواهد شد. این بازی در حالی برگزار خواهد شد که دو تیم در دیدار نخست خود به تساوی دست یافته اند و در دو دیدار اول این گروه توپی هم از خط دروازه ها عبور نکرده است. لوکاس باریوس که به همراه بورسیا دورتموند به مقام قهرمانی این فصل بوندسلیگا دست یافته، با اعلام اینکه هر دو تیم به دنبال هر سه امتیاز بازی هستند، ابراز امیدواری کرد که تیمش بتواند در برابر برزیل به برتری دست یابد. در سوی دیگر، مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات هم امیدوار است با کسب هر سه امتیاز این دیدار، راه صعود را هموار کند. برزیل در این دیدار همه بازیکنانش را در اختیار دارد و تنها حضور ساندرو، مدافع باشگاه تاتنهام هاستپرز به در این دیدار به دلیل مصدومیت در هاله ای از ابهام است.

در ترکیه هفت نفر در ارتباط با رسوایی فوتبال ترکیه دستگیر شدند.
این هفت نفر در حالی در ارتباط با تغییر نتایج مسابقات فوتبال این کشور دستگیر شده اند که ۲۶ نفر دیگر هم مورد بازجویی پلیس قرار گرفته اند. این در حالیست که فدراسیون فوتبال ترکیه، اعلام کرده است که به منظور مقابله با این رسوایی، به صورت جداگانه با مسببان آن برخورد خواهد کرد. تیم فنرباغچه که این فصل برای هجدهمین بار به مقام قهرمانی لیگ ترکیه رسید، در کانون این ماجرا قرار دارد و عزیز ایلدیریم، مدیر این باشگاه، مهمترین شخصیت در بین بازداشت شدگان است. ترابوزان هم که با کسب مقام دوم راهی لیگ قهرمانان شده، دیگر تیمی است که مورد اتهام قرار دارد. در صورت اثبات اتهامات، حذف ازمسابقات، سقوط به دسته پایینتر و جریمه نقدی در انتظار تیمها خواهد بود.

در همین حال فرانتس بکن بائر اسطوره فوتبال آلمان، به انتقاد از وضع فیفا و فوتبال جهان پرداخت. بکن بائر که برای حمایت از میزبانی مونیخ در مسابقات المپیک سال ۲۰۱۸ به دوربان آفریقای جنوبی سفر کرده، در حاشیه این مراسم، اعلام کرد که فیفا و فوتبال جهان، از لحاظ کلی در وضعیت خوبی قرار ندارد. او دلیل این صحبت خود را اتهامات در مورد فساد مالی مقامات فیفا عنوان کرد. او که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی مقام قهرمانی جام جهانی را به دست آورده همچنین اضافه کرد که این مسائل، چهره این ورزش را خدشه دار کرده است.

در ادامه نقل و انتقالات فوتبال، جیان پیرو گاسپرینی، به عنوان سرمربی اینترمیلان ایتالیا منصوب شد. گاسپرینی۵۳ ساله که در ماه نوامبر آذر ماه سال قبل از جنووا اخراج شده، جایگزین لئوناردو در این تیم شده است. در حالیکه لئوناردو با تیم پاریسن ژرمن فرانسه به توافق رسیده، گاسپرینی با نراتزوری ها قراردادی دو ساله امضا کرده است. گاسپرینی که برای تقریبا یک دهه در تیم جوانان یوونتوس مربیگری کرده، روز گذشته با موراتی، مالک باشگاه اینتر سند همکاری اش را امضا کرد. او چهارمین سرمربی اینتر در یک سال گذشته است.

همچنین امروز، چهارشنبه، کهکشانی های مادرید، فابیو کونترائو، مدافع بنفیکای پرتغال را هم خریدند. کونترائو با قراردادی شش ساله راهی سانتیاگو برنابئو شده که رقم آن ۴۳ میلیون دلار اعلام شده است. او بازی در رئال را رویای کودکی اش نامید و شاگردی ژوزه مورینیو را افتخاری بزرگ دانست. کونترائوی بیست و سه ساله مدافع چپ است و برای قرار گرفتن در ترکیب رئال باید با مارسلوی برزیلی به رقابت بپردازد. همچنین گفته میشود باشگاه رئال مادريد، بدنبال نيمار، ستاره جوان سانتوس است تا با به خدمت گرفتن اين بازيكن به تيم بهتري تبديل شود. نيمار كه در فصل اخير براي سانتوس همچون یک ستاره درخشیده است يكي از خرید های بعدی رئالي ها در بازار نقل و انتقالات خواهد بود.




No comments:

Post a Comment