Thursday, July 29, 2010

مسابقات فوتبال اروپا




دوررفت از مرحله سوم مسابقات گزینشی لیگ قهرمانان اروپا، دیشب با برگزاری ٩ بازی و با توقف تیمهای آژاکس آمستردام هلند و فنرباغچه ترکیه به اتمام رسید.
در یکی از این بازیها، تیم فنرباغچه ترکیه در ورزشگاه نیوفلد شهر برن مقابل بی. اس. سی. یانگ بویز سوئیس به نتیجه تساوی ٢ بر٢ رضایت داد. گل دقیقه ٨٩ مورنو کوستانزو از روی نقطه پنالتی، یانگ بویزِ برن را از شکست خانگی در برابر فنرباغچه نجات داد. تیم فنرباغچه در حالی مقابل حریف سوئیسی تن به نتیجه تساوی داد که از دقیقه ٤٣ به دنبال اخراج کالین کاظم کاظم با یک بازیکن کمتر، به بازی ادامه می داد.

همچنین دیشب تیم آژاکس آمستردام در خانه ی خود برابر پائوک یونان تن به نتیجه تساوی یک بریک داد. در این بازی ابتدا، تیم آژاکس با گل دقیقه ١١ امانوئلسون از میهمان خود پیش افتاد ولی بازی با گل دقیقه ٧٢ ولادیمیر ایویچ به تساوی کشیده شد. در دیگر دیدارهای شب
گذشته ی مسابقات گزینشی لیگ قهرمانان اروپا، اسپورتینگ براگای پرتغال ٣ بر صفر سلتیک اسکاتلند را از پیش روبرداشت. پارتیزان صربستان با همین نتیجه اچ. جی. کی. هلسینکی فنلاند را مغلوب کرد. دبرسنی مجارستان با قبول دوگل، تسلیم باسلِ سوییس شد. آکتوبه قزاقستان مقابل هاپوئل تل آویو، و روزنبرگ نروژ، در مصاف باآیک سولنای سوئد، با یک گل به برتری رسیدند، ودیدار تیمهای باته بوریسف بلاروس با کپنهاگ دانمارک، با تساوی بدون گل، و شریف مولداوی با دیناموزاگرب کرواسی، یک بریک، خاتمه یافت. دیدارهای دور برگشت از مرحله سوم مسابقات گزینشی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

مسابقات فوتبال آمریکای جنوبی


مرحله نیمه نهایی مسابقات جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپا لیبرتادورس، با پیروزی اینترناسیونال دربرابر سائوپائولو ادامه یافت.
در این دیدارکه در ورزشگاه خانگی اینترناسیونال برگزار شد،تیم میزبان، سرانجام پس از آنکه موقعیتهای متعدد گلزنی را از دست داد، توسط هافبک تعویضی اش، جولیانو در دقیقه ٦٨، سه امتیاز این دیدار را به حساب خود واریز کرد. دیدار برگشت قرار است در زمین اختصاصی سائوپائولو، قهرمان سه دوره این مسابقات برگزار شود.

همچنین در ادامه مسابقات کوپا برزیل، یا جام حذفی فوتبال برزیل، تیم سانتوزبا نتیجه دو بر صفر از سد ویتوریا عبورکرد. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی سانتوز برگزار شد، نیمار در نیمه نخست و مارکینیوس در نیمه دوم برای سانتوز گلزنی کردند، تا این تیم با اندوخته ای مطمئن پا به دیدار برگشت بگذارد. همچنین در این دیدار تیم سانتوز یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد.

برد قاطع منچستر


درحالیکه تیم رئال مادرید اسپانیا برای تور پیش فصل آمریکای خود و برگزاری چند دیدار دوستانه دیشب وارد لس آنجلس شد، تیم منچستریونایتد آخرین دیدار تدارکاتی اش را درآمریکا با پیروزی به پایان برد.
شیاطین سرخ که دیشب به دیدارستارگان لیگ فوتبال آمریکا ام. ال. اس. رفته بودند، با نتیجه ٥ بر ٢ شاهد پیروزی را درآغوش کشیدند. دراین دیدار ماکدا دو بار و گیبسون، کلورلی و هرناندز هر کدام، یک گل، برای قهرمان ١٨ دوره لیگ برترانگلیسبه ثمر رساندند . درمقابل چینگ و روزاریو دو بار منتخب ام. ال. اس. را صاحب گل کردند، تا بازی با نتیجه ٥ بر دو به سود منچستر یونایتد تمام شود.

رقابتهای دو و میدانی قهرمانی اروپا


درادامه مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا در بارسلونای اسپانیا و در ماده پرتاب دیسک زنان، ساندرا پرکوویچ ٢٢ ساله، با پرتاب ٦٤ متر و ٦٧ سانتیمتر، کرواسی را صاحب اولین مدال طلا در این مسابقات کرد.
پس از او، نیکلتا کراسو از رومانی و جوانا ویسنیسکا به ترتیب دوم و سوم شدند.در پرش طول زنان هم اینیتا رادویکا از لتونی، با غلبه بر نایده گومز از پرتغال به مدال طلای این ماده دست یافت. پرش شش متر و ٩٢ سانتیمتری رادیوکا او را بالاتر از گومز پرتغالی و اولگا کوچرنکو از روسیه به مقام اول رساند. همچنین در ماده پرتاب چکش مردان، لیبور کارفریتاگ از اسلوواکی، با پرتاب هشتاد متر و دو سانتیمتر اول شد و پس از او نیکولا ویتزولی از ایتالیا رده دوم را به خود اختصاص داد. و در آخر و دردوی ١٠ هزار متر زنان، الوان ابیلگیس از ترکیه با ثبت زمان ٣١ دقیقه و ١٠ ثانیه و ٢٣ صدم ثانیه که سریعترین زمان این فصل رقابتهای اروپایی هم بود، به مقام نخست دست یافت. پس از او اینگا آبیتووا از روسیه و جسیکا آگوستو از پرتغال، دوم و سوم شدند.

Wednesday, July 28, 2010

شکست ایران در نخستین گام


تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدارش دررقابتهای جام استانکوویچ مقابل اسلوونی شکست خورد.
استخوان بندی تیم ملی بسکتبال، دراین رقابتها حضور دارد، اما بازیکنانی مانند حامد حدادی، سنترتیم ممفیس گریزلییز در این رقابتها غایب است. رقابت‏های جام بیروسلاو استانکوویچ که از سال ٢٠٠٥ به منظور تقدیر از زحمات دبیر فدراسیون جهانی فیبا، به نام او آغاز شد، هر ساله با حضورسه تیم مطرح از سه قاره، بهمراه چین و بصورت چهارجانبه برگزار میشه. ایران که خودش را برای رقابتهای قهرمانی جهان در ترکیه و بازیهای آسیایی گوانگژو، آماده میکند با گروهی ازبازیکنان ملی به این رقابتها که در لیوژوی چین درجریانست، پا گذاشته.است ایران امروز، چهارشنبه در دیدار افتتاحیه این دوره مقابل اسلوانی به میدان رفت که در پایان با نتیجه ٧٤ به ١٠٧ مغلوب رقیب شد. سانی بسیروویچ با کسب ٢٣ امتیاز و سامو اودریچ با ١٩ امتیاز بهترینهای اسلوونی بودند درحالیکه گارد تیم فینیکس سانز، گوران دراگیچ، تنها ١٥ امتیاز برای تیمش بدست آورد. در آنسوی میدان هم، مهدی کامرانی با ٢٢ امتیاز پُر امتیازآورترین بازیکن ایران بود. در رنکینگ فیبا، اسلوونی در رده بیستم و ایران در رده بیست ویکم قراردارد و جالب آنکه ایران در رقابتهای قهرمانی جهان در ترکیه نیز با اسلوونی همگروه است. میزبان این بازیها، چین، در رده نهم جای دارد و استرالیا هم در رنکینگ جهانی، تیم یازدهم است. هم اینک،استرالیا و چین ،دومین دیدار مسابقات جام استانکوویچ، را برگزارمی‏کنند.فردا پنجشنبه این بازیها با دیدار استرالیا با اسلوونی و سپس تیم ملی ایران با چین دنبال میشود.
اما درجام استانکوویچ، صمد نیکخواه بهرامی، آرن داوودی، اوشین ساهاکیان، ارسلان کاظمی، پویا تاجیک، سامان ویسی، مهدی کامرانی، ایمان زندی، جواد داوری، حسن زاده اخلاقی، اصغر کاردوست، موسی نبی پور،روزبه ارغوان، علی دُورَقی وامیر امینی، بازیکنان ایران را تشکیل می دهند. وسلین ماتیچ سرمربیگری تیم ملی را برعهده دارند و مهران حاتمی، صفاعلی کمالیان وامیر طاهری بعنوان دستیار، وی را همراهی می کنند.

پایان مارادونا در تیم ملی


ديه گو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتين پس از نزديك به دو سال هدايت اين تيم، روز گذشته از سوي فدراسيون فوتبال انكشور از سمت سرمربیگری تیم ملی بركنار شد.
فدارسيون فوتبال آرژانتين پيش از اين به مارادونا، کاپیتان تیم قهرمان جام جهانی ١۹۸۶ ،پيشنهاد كرده بود كه اوتا سال‪ ۲۰۱۴، تا دور بعدي بازيهاي جام جهاني، سرمربی بماند، به شرطی که مارادونا به همکاری با دو دستیارش خاتمه دهد. اما مارادونا که خود تجربه اندکی در مربیگری دارد،اعلام كرد تنها به شرطي حاضر به امضاي چنين قرارداديست كه فدراسيون، دستيارانش را بپذیرد. آلخاندرو مانکوزو، همکار و دوست صمیمیِ مارادونا، یکی از دستیاران مورد اختلاف بود. خولیو گروندونا، رئیس فدراسيون فوتبال آرژانتين كه در پی رای گیری هیت رئیسه، مارادونا را در نوامبر ‪ ۲۰۰۸ به جای آلفیو باسیله،به سمت سرمربيگري تيم ملي منصوب كرده بود، روزگذشته اعلام كرد، قرارداد مارادونای ٤٩ ساله ديگر تمديد نخواهد شد. تيم ملي فوتبال آرژانتين پس از شكست ٦ بر یک مقابل بولیوی در مقدماتی،در مرحله يك چهارم نهايي بازيهاي جام جهانی نیز متحمل باخت سنگين چهاربرصفر مقابل آلمان شد واز بازيها کنار رفت. این دو شکست بدترین باخت آلبی سلسته درتاریخ آنکشور است.برای بازی دوستانه تیم ملی آرژانتین مقابل جمهوری ایرلند در تاریخ بیستم مرداد، سرگیو باتیستا، مربی تیم ملی جوانان آرژانتین بر روی نیمکت خواهد نشست، ولی مربی این تیم برای بازی دوستانه مقابل اسپانیا در تاریخ ۱۶ شهریور، هنوز مشخص نیست.

خبرهایی از فوتبال


خریدهای جدید تیم لیورپول انگلیس، به هواداران و خبرنگاران معرفی شدند.
جو کول، میلان یووانوویچ و دنی ویلسون سه بازیکن تازه پیوسته به لیورپول هستند، که روز گذشته در ورزشگاه آنفیلد به خبرنگاران معرفی شدند. در این مراسم، روی هاجسون که به تازگی جانشین رافائل بنیتس شده اعلام داشت که خاویر ماسکرانو قصد جدایی از این تیم را دارد اما فرناندو تورس موافقت خود را با ماندن در این باشگاه اعلام داشته است.

اما در ادامه مسابقات دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا،امشب، نه بازی دیگر برگزار میشود که دیدارخانگی اسپورتینگ براگا در در برابرسلتیک گلاسکو یکی از انهاست. در حالیکه مهمترین عنوان براگا در سال ۲۰۰۸ و با قهرمانی درمسابقات اینترتوتو به دست آمده، دومینگوز پاسینسیا، سرمربی این تیم به نتیجه دیدار در برابر نماینده اسکاتلند، خوشبین است.

همچنین در دور سوم مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، امشب آژاکس آمستردام به مصاف پائوک سالونیکا از یونان خواهد رفت. مارتین یول، سرمربی این تیم که بیش از یک سال است سکان هدایت آژاکس را در دست دارد، امیدوارست با پیروزی در این دیدار، راهی مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شود. بازیکنان آژاکس که به پسران خدا معروفند، فصل گذشته لیگ هلند، اردویزیه را با مقام دومی به پایان بردند و از فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ تاکنون به مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه نیافته اند.

مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا


در ادامه مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا در بارسلونای اسپانیا، کریستوف لمایتره از فرانسه، به مقام قهرمانی مسابقات ۱۰۰ متر مردان دست یافت.
پس از لمایتره که با زمان ۱۰ ثانیه و ۱٩ صدم ثانیه اول شد، مارک لوئیز فرانسیس از بریتانیا و فابیو چروتی از ایتالیا به مقامهای دوم و سوم دست یافتند.همچنین در ماده پرتاب وزنه و در بخش زنان، بلاروس به دو مدال طلا و نقره رسید. نادژدا اوستاپچوک با پرتاب ٢٠ متر و ٤٨ سانتیمتر به مدال طلا دست یافت. پس از او هموطنش ناتالیا میکنویچ با ۱٩ متر و ٥٣ سانتیمتر به مدال نقره رسید. در این ماده آنا اندیووا از روسیه هم با پرتاب ۱٩ متر و ٣٩ سانتیمتر گردن آویز برنز را به دست آورد. در ماده ده هزارمتر مردان ،مو فرح از بریتانیا، با زمان ٢٨ دقیقه و ٢٤ ثانیه و ٩٩ صدم ثانیه به مقام نخست رسید. کریس تامپسون، هموطنش ودنیله مئوچی از ایتالیا به ترتیب دوم و سوم شدندو در ماده ٢٠ کیلومتر پیاده روی زنان، هر سه مدال به نمایندگان روسیه رسید. اولگا کانیسکینا با ثبت زمان یک ساعت و ٢٧ دقیقه و ٤٤ ثانیه به مدال طلا رسید. و دو هموطن دیگر اش به ترتیب دوم و سوم شدند.

Tuesday, July 27, 2010

اولین برد پرسپولیس


هفته نخست دهمين دوره ليگ برتر فوتبال ایران امروز سه شنبه با برگزاری ٥ دیدار دنبال میشود.
تیم راه آهن شهرری موفق شد، تیم مدافع عنوان قهرمانی، سپاهان اصفهان را با نتیجه یک- یک متوقف سازد. سایپای کرج با یک گل از سد صبای قم گذشت، ملوان انزلی با نفت تهران- یک- یک کردند و دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان تهرانی به پایان رسید. دیروز هم چهار دیدار برگزار شد که طی آن در اولين ديدار از فصل جديد ليگ برتر، استقلال تهران در خانه شهرداري تبريز به پيروزي سه بر دو رسید. تیم پاس همدان، در خانه خود با یک گل از سد مس کرمان گذشت. ذوب آهن با گلزنی محمدرضا خلعتبری دو بر یک تیم پیکان را از پیش روبرداشت و فوتبال فولاد خوزستان هم، با يك گل در خانه، مغلوب تيم استيل آذين تهران شد.

دور مقدماتی لیگ قهرمانان


رقابتهای دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا نیز از امشب با برگزاری شش دیدار آغاز میشود.
تیم فوتبال اندرلخت بلژیک خود را آماده دیدار نخست در برابر نیو سینت از ولز می کند. اندرلخت در صورت پیروزی در برابر نیوسنتز به مرحله گروهی این مسابقات راه خواهد یافت. آریل جیکوبز، سرمربیتیم قهرمان لیگ بلژیک، برغم برتری تیمش بر روی کاغذ، عنوان کرده که هیچ تیمی را دست کم نخواهد گرفت.

در سوی دیگرمیدان، تیم نیوسنتز ولز، خود را آماده یکی از بزرگترین دیدارهای تاریخ باشگاهش می کند. این تیم در دور دوم مسابقات مقدماتی یوفا، موفق شده بود تیم بوهمینز جمهوری ایرلند را از پیش رو بردارد. اما دیدار در برابر یکی از مشهورترین باشگاههای اروپا به سادگی آن بازی نخواهد بود.

همچنین تیم نه چندان مطرح یونیرئا اورزیچنی رومانی، که سال گذشته در لیگ اروپا به میدان رفت واین فصل برای نخستین بار به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا راه یافته، خود را آماده دیدار در برابر زنیت سنت پترزبورگ می کند. لوچیانو اسپالتی، سرمربی سابق تیم رم ایتالیا و مربی فعلی زنیت دراظهارنظری درباره این مسابقه که امشب برگزار خواهد شد، اعلام داشت که تیمی قوی در اختیار دارد، اما با توجه به اینکه اورزیچنی هم تیم خوبی است، زنیت باید مراقب هر دقیقه این بازی باشد. در دیگر دیدارها، اسپارتا پراگ جمهوری چک با لخ پوزنان لهستان،دینامو کیف اوکراین با آ. آ. خنت بلژیک،لیتِکس لووخ بلغارستان با زیلینای اسلواکی واومونیا نیکوزیای یونان با ردبول زالسبورگ اتریش دیدار خواهند کرد.

خداحافظی دو اسطوره


رائول گونزالس، مهاجم و سمبل باشگاه رئال مادرید، پس از١٦ سال حضور درخشان در این باشگاه، با هواداران آن وداع کرد.
پسر محبوب سانتیاگو برنابئو، در ٧٤١ حضورش در جمع کهکشانی ها، ٣٢٣ بار موفق به گلزنی شد که از این حیث رکوردی بی نظیر از خود به جای گذاشت. این مهاجم ٣٣ ساله همچنین ١٠٢ بار با پیراهن تیم ملی اسپانیا به میدان رفته که حاصل آن ٤٤ گل بوده. مقصد بعدی رائول، باشگاه شالکه آلمان خواهد بود.

همچنین خوزه ماریا گوتی یرز هرناندز، ملقب به گوتی، دیگر بازیکن کهنه کار رئال، برای پیوستن به بشیکتاش ترکیه، وارد استامبول شد. این هافبک ٣٣ ساله قراردادی به مدت دو سال و در ازای دو میلیون و هفتصد هزار یورو با بشیکتاش منعقد کرده است. گوتی در مدت ٢٥ سال حضورش در باشگاه مادریدی به ٥ عنوان قهرمانی لالیگا و سه عنوان قهرمانی اروپا دست یافته است.

مانو منزس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال برزیل، که به تازگی جانشین دونگا شده، هدف خود را کسب ششمین قهرمانی در جام جهانی ٢٠١٤ ،
جامی که کشورش میزبان آن است اعلام کرد.
او که کوپا آمریکا، فوتبال المپیک وجام جهانی را مهمترین میادین پیشروی تیم کشورش میداند، ضمن باز خواندن درب تیم ملی بر روی همه بازیکنان، سن بالای تیم ملی برزیل را مانعی برای آمادگی کامل بدنی آنها دانست. منزس همچنین کوچ زودهنگام بازیکنان برزیلی به کشورهای اروپایی را اشتباه نامید وعنوان کرد که بهتراست این بازیکنان ابتدا در کشورشان به مرز تجربه و آمادگی رسیده و بعد لیگهای خارجی را تجربه کنند.

بازگشت قهرمان


در پی قهرمانی آلبرتوکونتادوراسپانیایی، در رقابتهای دوچرخه سواری توردو فرانس، فرودگاه باراخاس شهر مادرید شاهد استقبال جمع زیادی از ورزش دوستان اسپانیایی بود که برای خیرمقدم گویی به قهرمان سه دوره معتبرترین میدان این ورزش به این فرودگاه آمده بودند.
نخست وزیر اسپانیا، خوزه لویس رودریگز زاپاترو، که برای تماشای فینال جام جهانی فوتبال میان دوتیم اسپانیا و هلند، به آفریقای جنوبی نرفت دیشب، در کاخ دولتی مونکلوآ، از کونتادور پذیرایی کرد. آلبرتو کونتادور٢٧ ساله که در سال ٢٠٠٧ پس از محرز شدن دوپینگ فلوید لندیس به قهرمانی رسید در سال ٢٠٠٩ نیز این قهرمانی را تکرار کرد و با رسیدن به این عنوان در سالجاری میتواند مهمترین تهدید برای لنس آرمسترانگ آمریکایی باشد که با ٧ عنوان قهرمانی در تاریخ ٩٨ ساله این تور پیشتاز است. به عقیده خیلی ها، این تابستان ، فصلی رویایی برای ورزش دوستانِ اسپانیا بوده، چرا که در ابتدای این فصل، تیم ملی فوتبال اسپانیا، برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را در نوزدهمین دوره ی جام جهانی در آفریقای جنوبی بدست آوردند و تنها یک هفته قبل از آن، رافائل نادال اسپانیایی با پشت سرگذاشتن رقیب بزرگی چون راجر فدرر بار دیگر رتبه نخست رده بندی تنیس جهان را بدست آورد. کونتادور اسپانیایی که اهل پینتو، شهر کوچک در ٢٠ کیلومتری جنوب مادریداست، دیروز مورد استقبال صدها تن از همشهریانش قرار گرفت.

Monday, July 26, 2010

شروع خوش استقلال


امروز، دوشنبه، لیگ دهم شروع آغاز به کار کرد و شاگردان پرویز مظلومی توانستند دردیدار افتتاحیه برابر شهرداری تبریز، یکی از چهار تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر، به یک پیروزی روحیه بخش دست پیدا کنند.
در این دیدار که امروز عصربا قضاوت هدایت ممبینی در تبریز آغاز شد، تیم استقلال تهران با نتیجه ٣ بر٢ شهرداری تبریز را شکست داد و نخستین پیروزی اش رو کسب کرد. در دقیقه ٣ سعید دقیقی شهرداری رو صاحب گل برتری کرد، ولی در ادامه بازی، استقلال توسط آرش برهانی و میلاد میداودی سه گل زد و درپایان ، با گل دوم شهرداری ، بازی با حساب ٣ بر٢ بسود آبی پوشان به اتمام رسید. دیدار تیمهای پاس همدان با مس کرمان نیزبا حساب یک بر صفر بسود پاس پایان یافت. هفته نخست مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های ایران طی امروز و فردا با برگزاری هفت دیداردیگر پیگیری می شود.

دیدارهای دوستانه فوتبال


تیم اسپورتینگ لیسبون پرتغال، به مقام قهرمانی مسابقات دوستانه بارکلی چلنج دست یافت.

این تیم پس از تساوی دو بر دو در برابر تاتنهام هاتسپر و بدلیل تفاضل گل بهتر، عنوان نخست را بدست آورد. پس از آنکه هر دو تیم دیدار اول خود را با برد پشت سر گذاشتند، این تساوی، مجموع امتیاز آن دو تیم را به عدد چهار رساند، اما اسپورتینگ لیسبون بدلیل گل خورده کمتر، به مقام قهرمانی مسابقات بارکلی چلنج دست یافت. لیسبون در دیدار نخست دو برصفر منچسترسیتی را از پیش رو برداشته بود و در آنسو هم تاتنهام دو بر یک از سد نیویورک ردبولز گذشته بود.

اما در چارچوب همین رقابتهای بارکلی چلنج، تیم نیویورک ردبولز، با ستاره فرانسوی خود، تیری آنری، موفق شددر مصاف باتیم منچستر سیتی به یک پیروزی روحیه بخش دست یابد.
در این دیدار که حضور دو ستاره فوتبال، تیری آنری و امانوئل آدبایور، مشتاقان را به ورزشگاه کشانده بود، یاران آنری، با نتیجه دو بر یک به برتری رسیدند.

در دیدار دوستانه ی دیگری، که در آمریکا برگزار شد، تیم کانزاس سیتی ویزاردز، شگفتی ساز شد و با نتیجه دو بر یک منچستر یونایتد را از پیش رو برداشت. در این دیدار که در ورزشگاه خانگی کانزاس برگزار شد،جیمی کونراد، مدافع کانزاس در نیمه اول از زمین مسابقه اخراج شد، تا این تیم ده نفره به کار ادامه دهد. اما کی کامارا، دو گل کانزاس را به ثمر رساندتا تک گل منچستر که از روی نقطه پنالتی و توسط دیمیتار برباتوف زده شده بود بی اثر شود.



هیئت نمایندگی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، جهت بررسی درخواست استرالیا برای میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتبال دو هزار و بیست و دو بازدید از ورزشگاههای آنکشور را آغازکرد.
هیئت پنج نفره فیفا، پس از پایان بازدید از کره جنوبی، امروز دوشنبه وارد سیدنی شد، تا در یک سفر سه روزه،امکانات ده شهر منتخب میزبانی و شرایط ساخت ورزشگاههای جدید، در شهرهای پرث ، کانبرا و بِلَک تاون را بررسی کند. هارولد ماینه نیکولز رئیس فدراسیون فوتبال شیلی، بعنوان سرپرست این هیت و دنی جردن رئیس اجرایی کمیته برگزارکننده جام جهانی آفریقای جنوبی بعنوان یکی از اعضای این گروه با فرانک لووی رئیس فدراسیون فوتبال و کیت الیس وزیر ورزش استرالیا دیدار کردند. استرالیا سومین مرحله از سفر هیئت بازدیده کننده فیفا به نُه کشوری است که برای رقابتهای جام جهانی فوتبال دو هزار و هجده و دو هزار و بیست و دو، پیشنهاد میزبانی داده اند. استرالیا برای کسب میزبانی جام جهانی ،با کره جنوبی، قطر، ژاپن و آمریکا رقابت میکند. نام کشور میزبان، دوم دسامبر، برابر با یازده آذرماه در زوریخ اعلام خواهد کرد.

والیبال ساحلی


تیم والیبال مردان برزیل، با غلبه بر روسیه در فینال لیگ جهانی والیبال و کسب جایزه یک میلیون دلاری تیم نخست، برای نهمین بار، طی ده سال اخیر بعنوان قهرمانی جهان رسید تا پرافتخارترین تیم والیبال جهان لقب بگیرد.

در والیبال ساحلی زنان هم، برزیل به مدال طلا رسید. ماریا آنتونلی و تالیتا آنتونس در برابر خواهران شوایگر اشتفانی و دوریس از اتریش به میدان رفتند که درآخر این زوج برزیلی بودند که با نتیجه ٢١بر ١٧ و ٢١بر١٢ به پیروزی و مقام قهرمانی این مسابقات دست یافتند. در رقابتهای مردان هم پنگن وو و لینین ژو از چین، دردیدار نهایی در برابر مارتین پلاوینز و جنیس اسمدینس از لتونی به برتری رسیدند. در این دیدار زوج چینی که دور قبلی این مسابقات در سوئیس را با مقام بیست و پنجمی به پایان برده بودند، توانستند با نتیجه ٢١بر١٥ و ٢١-١٢ به پیروزی رسیده و به مدال طلا و جایزه ی ٣٨٠ هزاردلاری مقام قهرمانی دست پیدا کنند. این دومین مقام قهرمانی این زوج چینی در مسابقات سال ٢٠١٠ بود.

دنیای سرعت


رقابتهای اتومبیلرانی فرمول یک جایزه بزرگ آلمان برای تیم فراری به غیر از قهرمانی، جریمه نیز بهمراه داشت.
در پایان مرحله یازدهم رقابتهای فرمول یک قهرمانی جهان كه دیروز در پیست هاكنهایم رینگ برگزار شد، فرناندو آلونسو از تیم اتومبیلرانی فراری با زمان یك ساعت و ٢٧ دقیقه و سی وهشت ثانیه و ٨٦٤ هزارم ثانیه و میانگین سرعت ٢٠٩ كیلومتر در ساعت زودتر از دیگران ازخط پایان گذشت و عنوان نخست را كسب كرد. پس از آلونسو ، فیلیپه ماسا دیگرراننده تیم فراری با بیش از چهار ثانیه اختلاف دوم شد و سباستیان فتل از تیم ردبول در جایگاه سوم قرارگرفت،اما تیم فراری با وجود قهرمانی به خاطر رعایت نكردن قوانین دستور تیمی و این كه فیلیپه ماسا راننده این تیم با وجود سرعت بالاتر و شانس قهرمانی، با كم كردنِ سرعت خود شانس قهرمانی را به فرناندو آلونسو، دیگر راننده این تیم داد، به پرداخت صد هزار دلار جریمه نقدی محكوم شد و احتمال می رود فدراسیون ورزش های موتوری تحریم های دیگری را برای این تیم وضع كند.

مسابقات ایندی کار، هوندا ادمونتون، هم با جریمه نفر نخست همراه بود و با پیروزی اسکات دیکسون نیوزیلندی به پایان رسید.
در این مسابقه که شرکت کنندگان پیست سه کیلومتری را ٩٥ بار دور زدند، هلیو کسترونبس بهعنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد اما به دلیل سد کردن راه هم تیمی اش ویل پاور، با جریمه داوران، عنوان نخست را از دست داد.

Sunday, July 25, 2010

قهرمانی شادی در بلاروس

رقابتهای قایقرانی روئینگ زیر ٢٣ سال جهان در بلاروس با قهرمانی محسن شادی به پایان رسید.
محسن شادی دارنده مدال طلای دوره قبل این بازیها در جمهوری چک با موفقیت از مراحل مقدماتی و نیمه نهایی گذر کرد و راهی مرحله فینال شد.شادی در مرحله فینال با رقبایی از کشورهای بلژیک، فرانسه، انگلیس، آلمان، برزیل مسابقه داد و با زمان ٧ دقیقه و ١٧ثانیه و ٩٢ صدم ثانیه برای دومین سال متوالی به مدال طلای این ماده در جهان دست یافت. قایقران روئینگی ایران برای آخرین سال در این رده سنی در مسابقات جهانی حاضر شد وپس از بازگشت از بلاروس باید خود را برای شرکت در بازیهای آسیایی گوانگژو آماده کند.

خبرهایی از دنیای سرعت


مرحله یازدهم مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان که امروز در پیست هوکنهایم رینگ آلمان برگزار شد، با پیروزی فرناندو آلونسوی اسپانیایی به پایان رسید.
این راننده تیم فراری، مسیر چهار کیلومتر و ٥٠٠ متری این پیست را ٦٧ بار دور زد تا به مقام نخست دست یابد. پس از اوهم تیمی اش فیلیپه ماسای برزیلی با چهار ثانیه و یک صدم ثانیه اختلاف دوم شد و سباستین فتل از تیم آر. بی. آر. رنو هم به سکوی سوم رسید

چهره قهرمان مسابقات جایزه بزرگ موتو جی. پی. لاگونا سکای کالیفرنیا، نیز یک شنبه مشخص خواهد شد. روز شنبه رقابت زمان گیری با برتری خورخه لورنزو به پایان رسید. لورنزوی اسپانیایی از تیم یاماها با ثبت زمان یک دقیقه و ٢٠ ثانیه و ٩٧ صدم ثانیه خط اول استارت را بخود اختصاص داد. پس از او، کیسی استونراسترالیایی از تیم دوکاتی و آندر یآ دوویزیسیو از هوندا به ترتیب،دوم و سوم شدند و .هم اینک لورنزوی ٢٣ ساله در صدر جدول قهرمانی قرار دارد، و با پیروزی در این میدان به پنجمین برد پیاپی و چهاردهمین پیروزی اش در مسابقات موتوجی پی دست خواهد یافت.

در ادامه مسابقات نسکار و از سری جام نیشن واید، کایل بوش در پیست کروگر ٢٠٠ به مقام نخست دست یافت. بوش این پیست را ٢٠١ بار دور زد، تا با پیروزی در این پیست، به هشتمین مقام اش در مسابقات این فصل دست یابد. پس از بوش، کارل ادواردز، با خودروی فورد، و آریک آلمیرولا با خودروی شورولت، دوم و سوم شدند.

والیبال ساحلی سواچ


مسابقات والیبال ساحلی سواچ، در مارسی فرانسه، از سری رقابتهای تور جهانی، با مشخص شدن، چهره فینالیستها دنبال شد.
در دیدار نیمه نهایی رقابتهای زنان که بین تالیتا آنتونس و ماریا آنتونلی از برزیل و باربارا هانسل و سارا مونتاگنولی از اتریش برگزار شد، والیبالیستهای برزیلی موفق شدند با کسب یک برد دیگر، راهی فینال شوند. آنتونلی و آنتونس در دو گیم متوالی، با نتایج ٢٣ بر ٢١ و ٢١ بر ١٩ در برابر این زوج اتریشی، به پیروزی رسیدند، اما در فینال، برای رسیدن به مدال طلا، باید یک تیم دیگر اتریشی را از پیش رو بردارند. چرا که در دیدار دوم این مرحله، خواهران اتریشی شوایگر، دوریس و اشتفانی با پیروزی در برابر سانه کایزر و مارلین فن یرسل از هلند، دیگر فینالیست این بازیها لقب گرفتند.
اما در رقابتهای مردان، مارتین پلاوینز و یانیز اسمدینز از لاتویا، با پیروزی در برابر فلوریان گوش و آلکساندر هورست از اتریش پا به دیدار پایانی رقابتهای والیبال ساحلی قهرمانی مارسی گذاشتند. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی سواچ کاپ، پنگن وو و لینین ژو از چین با پیروزی دو بر یک در برابر گریگورز فیالک و ماریوز پرودل از لهستان،جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کردند. مسابقه های فینال روز یکشنبه برگزار شد.

خبرهایی از تنیس


عنوان قهرمانی مسابقات تنیس آزاد آلمان به تنیسوری از قزاقستان رسید.
رقابتهای ای. تی. پی. مسترز پانصد، هامبورگ، با قهرمانی آندره گولوبف از قزاقستان به پایان رسید. دیدار نهایی مسابقات تنیس آزاد آلمان، امروز یکشنبه بین گولوبف از قزاقستان و یورگن ملزر از اتریش برگزار شد که این دیدار با پیروزی تنیسور قزاق به همراه شد.. گولوبف در دو ست و با نتایج ٦ - ٣ و ٧ - ٥ ملزر را از پیش رو برداشت و برای نخستین بار به مقام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد آلمان دست یافت

مسابقات تنیس آتلانتا هم با شکست اندی رادیک در برابر مردی فیش پیگیری شد. در این دیدار که دیروز از مرحله نیمه نهایی این مسابقات برگزار شد، رادیک با نتیجه دو بر صفر در برابر فیش شکست خورد تا از دور مسابقات حذف شود.

ترایتلان لندن



مسابقات ترایتلان رقابتهای جام جهانی ورزش سه گانه امروز در گروه زنان در لندن با پیروزی پائولا فیندلی کانادایی به پایان رسید.
فیندلی ٢١ ساله که برای نخستین بار در مسابقات سری جام جهانی ترایتلان شرکت می کرد، با ثبت زمان یک ساعت و ٥١ دقیقه و ٤٨ ثانیه به مقام نخست دست یافت. پس از فیندلی، نیکول اسپیرینگ از سوئیس و هلن جنکینز از بریتانیا، به ترتیب به مقامهای دوم و سوم دست یافتند.

قهرمانی کونتادور در تور دو فرانس


بیستم و آخرین مرحله از ٩٧ مین دوره مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس دقایقی پیش با قهرمانی آلبرتو کونتادور به پایان رسید.
در مرحله پایانی این مسابقات، مارک کاوندیش بریتانیایی مسیر صد و دو و نیم کیلومتری این مرحله را با زمان دو ساعت و ٤٢ دقیقه و بیست و یک ثانیه به پایان برد. پس از او پتاچی از ایتالیا و جولیان دین از استرالیا دوم و سوم شدند. اما در پایان مسابقات تور دو فرانس، و در جدول رده بندی کلی، آلبرتو کونتادور اسپانیایی برای سومین بار به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. پس از اواندی شلک از لوکزامبورگ دوم شد و دنیس منچوف روس هم به مقام سوم رسید.

Thursday, July 22, 2010

توقف ایران در برابر لاتزیو


تيم ملي فوتبال ايران، درآخرین بازی تدارکاتی اش، در اردوي اروپا، دیشب مقابل تیم لاتزیو، با نتيجه يك بر يك متوقف شد.
در این دیدار که در زمين تمريني باشگاه لاتزيو ايتاليا، برگزار شد، محمدرضا خلعتبري، در دقيقه 14 با پاس گل دروازه‌بان تيم ملي، مهدي رحمتي،در موقعيت تك به تك با داروزه‌بان لاتزيو، قرار گرفت و تك گل ايران را به ثمر برساند. در نيمه دوم هم ،برشانو در دقيقه 80 با اشتباه ميلاد زنيدپور، گل مساوي بازي را به ثمر رساند. تيم ملي فوتبال ايران، پیش از این، در دو بازي تداركاتي، مقابل ستاره سرخ بلگراد، با نتيجه يك بر يك متوقف شد و واشاش مجارستان را يك بر صفر شكست داد.

خبرهای فوتبالی از سراسر جهان


در ادامه دیدارهای تدارکاتی و دوستانه تیمهای باشگاههای جهان، و اردوی تیمهای انگلیسی درآمریکای شمالی تیم منچستر یونایتد انگلیس به یک پیروزی دیگر رسید.
این تیم، موفق شد با گل دقیقه ۷۶ گابریل اوبرتن، در برابر فیلادلفیا یونیون به برتری دست یابد. این سومین تور آمریکای شمالی شیاطین سرخ از زمان آغاز مربیگری فرگوسن در این تیم است. منچستر در نخستین دیدارش، در رقابتهای لیگ برتر انگلیس، ۱۶ اوت به مصاف نیوکاسل خواهد رفت.

همچنین، تیم سلتیک گلاسکودر برابر اسپورتینگ لیسبون پرتغال به تساوی یک بر یک دست یافت.
در این دیدارباز هم، ساماراس و این بار از روی نقطه پنالتی، برای سلتیک گلزنی کرد، اما این تیم نتوانست برتری اش حفظ کند و در ادامه این دیدار تیم اسپورتینگلیسبون بارها دروازه راه راه سبز پوشان بندر گلاسگو را به خطر انداختند. سرانجام هلدر پوستیگا روی یک کار تیمی زیبا، در دقیقه ۸۲ بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم با نتیجه ۱-۱ زمین را ترک کنند.

در حالیکه تیمهای منچسترسیتی و تاتنهام هاتسپرز انگلیس برای انجام دیدارهای تدارکاتی درآمریکا بسر می برند، روبرتو مانچینی و هری ردنپ، مربیان این دوتیم، درباره موضوعات مختلف با خبرنگاران به گفتگو پرداختند.
مانچینی از امکان انتقال لندن داناوان، بازیکن تیم ملی فوتبال آمریکا، به سیتی خبر داد. همچنین هری ردنپ، تیمش را در کنار تیمهای، چلسی، منچستر یونایتد، لیورپول و آرسنال، از شانسهای قهرمانی مسابقات آتی لیگ برتر انگلیس نامید.

تیری آنری، مهاجم تیم ملی فرانسه هم که بتازگی به لیگ ام. ال. اس. و تیم نیویورک ردبولز پیوسته، روز گذشته با این تیم به تمرین پرداخت. نیویورک ردبولز،که میزبان مسابقات چهار جانبه چلنج است، در اولین دیدار تدارکاتی اش به مصاف تاتنهام انگلیس میرود. آنری با ابراز خوشحالی از پیوستن به نیویورک ردبولز، ابراز امیدواری کرد، با بازگشت به روزهای اوج اش، بتواند برای این تیم مهره مفیدی باشد. تیری هانری درحضور سه ساله خود، در تيم فوتبال بارسونای اسپانيا، يكبار قهرماني اروپا، ‪ دو جام باشگاه‌هاي اسپانيا، يك جام حذفي اسپانيا، سوپر جام اروپا و جام باشگاه‌هاي جهان را به دست آورد.

در حالیکه ژاپن برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 اعلام آمادگی کرده، نمایندگان فیفا پس از بازدید ازامکانات ورزشی آن کشور، از ژاپن تمجید کردند.
این هیئت که از استادیوم ها، مراکز مطبوعاتی و زیر ساخت های ژاپن دیدن کرد، آن کشور را آماده برگزاری مهمترین تورنمنت فوتبال جهان اعلام کردند.

اما کشور همسایه ژاپن، کره جنوبی هم، صاحب سرمربی جدیدی شد. چو کوانگ رائه، سرمربی جدید تیم ملی آنکشور، سمت خود را آرزویی نامید که به واقعیت تبدیل شده است. او همچنین اعلام کرد، بیشتر تمرکزش را صرف کاربر روی سرعت و قدرت پاسکاری این تیم خواهد کرد، تا کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، عملکردی به مراتب بهتراز جام جهانی آفریقای جنوبی داشته باشد.

پیروزی شلک در مرحله هفدهم


مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس امروز پس ازیکروز استراحتد از سر گرفته شد.
مرحله هفدهم این رقابتها، با برتری اندی شلک از لوگزامبورگ به پایان رسید. در این مسیر که ۱۷۴ کیلومتر طول داشت، شلک شلک با ثبت زمان ۵ ساعت و ۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه بعنوان نفر نخست از خط پایان گذشت و پس از او آلبرتو کونتادور اسپانیایی و هموطنش الیور رودریگز به ترتیب دوم و سوم شدند. اما در رده بندی کلی، همچنان کونتادور اسپانیایی در صدر قرار دارد و شلک و سانچز رده های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

Wednesday, July 21, 2010

كشتی فرنگی جوانان جهان


كشتی فرنگی جوانان جهان، تا الآن برای ایران، با دو نشان برنز، همراه بوده است.
درروز نخست این مسابقات که در بوداپست مجارستان در حال برگزاریست،دیروز، كمال محمدعلیزاده، در وزن ٧٤ كیلوگرم، در دیدار رده بندی حریفی از سوئد را مغلوب كرد و برنز گرفت. همچنین، شهاب قوره جیلی در ٩٦ كیلو کشتی گیری از كشور میزبان را شكست داد و نشان برنز گرفت. علی اطرافچی در ٥٠ و علی ذكایی مهر در ٦٠ كیلو، دو نماینده دیگرایران، در رقابتهای دیروز با قبول شكست برابرحریفان از دور مسابقات كنار رفتند.
امروز در رقابتهای چهار وزن دوم، سامان عبدلی، در 55، مصطفی خاقانی در٨٤ و پارسا نظری در وزن ١٢٠ کیلوگرم به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند. و محسن قاسمی هم در وزن ٦٦ کیلوگرم در دور یک شانزدهم نهایی باید با حریفی از مجارستان کشتی بگیرد.


خبرهایی از فوتبال جهان


تیمهای حاضردر لیگ برتر انگلیس، برای آماده سازی خود، با سفر به نقاط مختلف جهان، بازیهای تدارکاتی برگزار می کنند.
بازیکنان و مربیان تیم فوتبال منچستر یونایتد در ادامه تور پیش فصل آمریکای شمالی شان، با فاصله گرفتن از تمرینات، به دیدار موزه هنر فیلادلفیا رفتند و، از ٧٢ پله معروف آنشهر که با فیلم راکی مشهور شد بالا رفتند. ادوین فن درسار، دروازه بان شیاطین سرخ با تقلید حالت راکی، سیلوستر استالونه، از پله های پایین آمد. منچستر در ادامه تور آمریکای شمالی، قرار است با تیمهای فیلادلفیا یونیون، تگزاس و گوادالاخار دیدار کند.

تیم بیرمنگام سیتی هم ،خود را آماده دیدار تدارکاتی با گوان اف سی، قهرمان لیگ برتر چین، در ورزشگاه لانه پرنده می کند. بیرمنگام با جذب نفراتی همچون نیکلا زیگیچ، بازیکن تیم صربستان در جام جهانی و بن فاستر، دروازه بان سابق تیم منچستریونایتد، خود را آماده حضوری پرقدرت در مسابقات فصل آتی لیگ برتر انگلیس می کند.

در ایتالیا، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر آن کشور و مالک باشگاه آ.ث. میلان، در جمع مربیان و بازیکنان این تیم، از آنان خواست برای فتح اسکودتو نهایت تلاششان را به خرج دهند. در این مراسم که ماسیمیلیانو آلگری مربی جدید این تیم و بازیکنانی نظیر ماریو یِپس و مارکو آملیا حضور داشتند، برلوسکونی ضمن تمجید از رونالدینیو ابراز امیدواری کرد که این بازیکن در میلان باقی بماند.

هفده سال و صد و ده میلیون دلار


در دنیای هاکی روی یخ و لیگ ان اچ ال یک قرارداد میلیونی خبر سازشد.
ایلیا کوواچلوک، پس از ثبت قراردادی ١٧ ساله به مبلغ ١٠٢ میلیون دلار با تیم نیوجرسی دویلز در نشستی خبری شرکت کرد. این بازیکن لیگ ملی هاکی آمریکا یا همان ان. اچ. ال، از لس انجلس کینگز هم پیشنهاد داشت، اما ترجیح داد برای همان تیمی به میدان برود که فصل پیش برایش 3٣٢ بازی انجام داده بود. او هشت سال هم برای آتلانتا ترشرز بازی کرده است.

Tuesday, July 20, 2010

ایران بر بام تکواندوی جهان


تیم ملی تکواندوی ایران، به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی تکواندو در چین دست یافت.
تكواندوكاران ایران که بدون شكست تا فینال پیش تاختند، تیم های روسیه، اردن، قزاقستان و تركیه را از پیش رو برداشتند و با پیروزی مقابل اسپانیا در فینال برای دومین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود كردند. در فینال این رقابتها كه در ارومچی چین برگزار شد، میثم باقری در وزن اول نتیجه را به حریفش واگذار كرد، ولی محمد باقری معتمد در وزن دوم، فرزاد عبدالهی در وزن سوم، و حسین تاجیك در وزن چهارم بر حریفان اسپانیایی خود چیره شدند و تا ایران ۳ بر یك مقابل این تیم به پیروز برسد.

دیدارهای دوستانه فوتبال در نقاط مختلف جهان


در ادامه مسابقات دوستانه فوتبال که هم اینک در نقاط مختلف جهان درحال برگزاریست، برخی تیمهای اروپایی در آمریکا اردو زده اند.
سلتیک گلاسکو اسکاتلند هم یکی از این تیمهاست که در برابر تیم سیاتل ساندرز به میدان رفت و با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یافت. در این دیدار که تیم سیاتل از دقیقه سی و با اخراج باس، ده نفره به بازی ادامه می داد، ساماراس و مک کورت با دو گلی که به ثمر رساندند، به روند ناکامی های سلتیک در بازیهای دوستانه این فصل شان پایان دادند

همه نگاهها به برزیل


پس از آفریقای جنوبی حالا نوبت برزیل است تا زیر ذره بین منتقدان و کارشناسان جام جهانی قرار بگیرد.
در حالیکه برخی گزارشها حاکی از تاخیر در اجرای پروژه های مخصوص جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری انکشور، با تصویب قانونی، خواستار کاهش کاغذبازی در ادارات و تسریع روند اجرای پروژه ها شد. این قانون که کلید حل مشکلات اداری پیش رو برای انجام ساخت و سازها و ادامه طرح های توسعه فضاهای مورد نیاز جام جهانیست با استقبال دوستداران فوتبال و جام جهانی روبرو شد. بر اساس این قانون، تنها سه میلیارد و یکصد میلیون دلار بودجه به فرودگاههای آن کشور اختصاص یافته است.

وضعیت تیمها پس از جام جهانی


پس از پایان جام نوزدهم در آفریقای جنوبی برخی تیمها از هم اینک خود را آماده حضوری موفق در جام بیستم در برزیل میکنند.
یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان و الیور بیرهوف مدیر این تیم، که آلمان را به مقام سومی مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی رساندند، قراردادشان را با این تیم تمدید کردند. طبق این قرارداد، لو و کادر فنی اش تا انتهای مسابقات جام ملتهای اروپا در سال 2012 رهبری تیم ملی آلمان را برعهده خواهند داشت.

اما درعرصه باشگاه های اروپا، پپ گواردیولا سرمربی تیم بارسلونای اسپانیا، به انتقال سسک فابرگاس از آرسنال به این تیم با دیده تردید می نگرد. گواردیولا که به تازگی قراردادش با بارسا را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده، همچنین با ابراز خرسندی از حضور مورینیو در تیم رقیب، رئال مادرید، حضور او در این تیم را باعث گرم شدن مسابقات دانست.

همچنین، پس از ناکامی تیم ملی فرانسه در جام جهانی، رسوایی اخلاقی نیز نام فوتبالیستهای آن کشور را به سطراول خبرهای روز کشانده است.
درادامه پرونده رسوایی اخلاقی بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه، فرانک ریبری و کریم بنزما، از سوی پلیس پاریس مورد بازجویی قرار گرفتند. ابتدای سال جاری میلادی، شکایتی از سوی زن جوانی به نام زائیا دئار صورت گرفت که چند تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه متهم به پرداختِ پول و برقراری رابطه جنسی با او شده بودند، در حالیکه در آنزمان دئار هنوز به سن قانونی نرسیده بود.

کونتادور در صدر جدول تور دو فرانس


شانزدهمین مرحله از رقابتهای تور دو فرانس امروز به مسافت ۱۹۹ و نیم کیلومتر بین بانیه دو لوشو تا پو برگزار شد و دقایقی پیش با پیروزی پیری فدریگوی فرانسوی از تیم بی باکس بوی یژ همراه شد.
اما دیروز، پانزدهمین مرحله این رقابتها، با پیروزی رکابزن دیگری از کشور میزبان، توماس ووئکلر به پایان رسید. در آن مسیر که به طول ۱۸۷ کیلومتر برگزار شد، وئکلر با ثبت زمان چهار ساعت و ۴۴ دقیقه و ۵۱ ثانیه به عنوان نفر نخست از خط پایان گذشت. همچنین دراین دور، زنجیر دوچرخه اندی شلک لوگزامبورگی، پاره شد و این دوچرخه سوار، با عنوان دوازدهمی به کار خود پایان داد، تا در رده بندی کلی، جای خود را به آلبرتو کونتادور اسپانیایی بدهد. کونتادور این دور را با مقام هفتمی به خاتمه داد، اما او، با ایستادن در رده نخست رده بندی، پیراهن زرد رقابتهارا تصاحب کرد. کونتادور همچنین در پایان مرحله دیروز، از شلک عذرخواهی کرد. کونتادور که در دور دوم این مسابقات و پس از تصادف شلک منتظر او مانده بود، در این دور، و پس از پاره شدن زنجیر دوچرخه شلک از کنار او گذشت. شلک پس از این دور اظهار داشته بود که تنها به خاطر روح جوانمردی، از دیگر رکابزنان، انتظار داشته تا برای او صبر کنند.

Monday, July 19, 2010

ایران قهرمان والیبال نشسته جهان

والیبالیست های تیم ملی والیبال نشسته ایران، دیروز تیم قدرتمند بوسنی، هرزگوین مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند و برای هفتمین بار در یازدهمین دوره این رقابتها که هر چهار سال یکبار برگزار میشود، به قهرمانی رسیدند.
تیم ایران تنها درفینال این دوره، دو گیم باخت و در همه بازیهاش با اقتدار پیروز شد .در فینال یازدهمین دوره رقابتهای والیبال نشسته قهرمانی جهان كه در اوكلاهمای آمریكا برگزار شد، دیروز ساعت یک بعد ازظهر به وقت محلی، تیم والیبال نشسته ایران با شكست ٣ بر ٢ بوسنی و هرزگوین، عنوان قهرمانی جهان را از این تیم پس گرفت. ایران گیم های اول و دوم را برد، ولی گیم های سوم و چهارم ، رو به حریف وواگذار کرد و كار به ست پنجم كشیده شد. در گیم پنجم ایران نتیجه را به سود خود رقم زد و قهرمان شد. تيم ملي واليبال نشسته ايران پيش از رسيدن به ديدار فينال، ‌تيم‌هاي قزاقستان، صربستان، اوكراين، چين و مصر را با اقتدار و با نتيجه سه بر صفر شكست داده بود.

نوردون، فاتح ترایتلان هامبورگ


پس از قهرمانی یک اسپانیایی در مسابقات سه گانه یا ترایتلان مردان هامبورگ، در رقابتهای زنان، لیزا نوردن سوئدی مدال طلا را از آن خود کرد.
نوردن در بازگشتش به میادین، با کنار زدن قهرمان جهان، اما موفات از استرالیا، با ثبت زمان ٥٣ دقیقه و ٥٣ ثانیه و کمتر از یک ثانیه زودتر از موفات به مقام نخست دست یافت. همچنین آیلین موریسون ایرلندی هم با دو ثانیه اختلاف به مقام سوم رسید. اما در جدول رده بندی مسابقات قهرمانی جهان ترایتلان، موفات همچنان با ٢١١٠ امتیاز در صدر قرار دارد و پس از او، ماریکو آداچی از ژاپن و باربارا ریوروس دیاز از شیلی به ترتیب دوم و سوم هستند.

ماراتن ریو


ماراتن کایکسا ریو با پیروزی کنایان اندرسون کیپرونو و سیلنه سیلوا در بخش مردان و زنان به پایان رسید.
چهار هزار دونده در این ماراتن، مسیر طول ٤٢ کیلومتر و ١٩٥ متری مسابقه ، در شهر ریوی برزیل را دویدند و در پایان در بخش مردان، کیپرونوی کنیایی، با ثبت زمان ٢ ساعت و ١٨ دقیقه و ٩ صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت تا جایزه ١١ هزار و ٢٢٣ دلاری این ماراتن را به خود اختصاص دهد.سیلنه سیلوا هم در رقابتهای زنان بعنوان قهرمانی رسید.

اولین عنوان وکلر در تور دو فرانس


مرحله پانزدهم ٩٧مین دوره مسابقات دوچرخه سواری توردو فرانس، امروز به مسافت ١٨٧ و نیم کیلومتر برگزارشد و توماس وکلر فرانسوی از تیم بویژ تلکوم به عنوان نخست رسید.
اما دیروز در دور چهاردهم این مسابقات، کریستوف ریبلون فرانسوی به پیروزی رسید. در این مرحله که در مسیری به طول ١٨٤ کیلومتر برگزار شد، ریبلون با ثبت زمان ٤ ساعت و ٥٢ دقیقه و ٤٢ ثانیه برای نخستین بار به مقام نخست یک مرحله از تور دو فرانس دست یافت. پس از ریبلون، دنیس منچوف از روسیه و ساموئل سانچز از اسپانیا به مقامها دوم و سوم دست یافتند. اما در رده بندی کلی آلبرتو کونتادور اسپانیایی مدافع عنوان قهرمانی، در صدر قرار گرفته و اندی شلک لوگزامبورگی وی را تعقیب میکند.

همچنین مسابقات دوچرخه سواری اتاپه دو تور موندوولو، با پیروزی دوچرخه سواری از کشور میزبان، ژان کریستوف کوریت، به پایان رسید.
این مسابقات که قوانین خاص خود را به اجرا میگذارد و زمان هرشرکت کننده به صورت جداگانه حساب میشود، با مرحله هفدهم توردوفرانس همزمان است، در پایان مسیر ١٨١ کیلومتری این مسابقه، کوریت فرانسوی به مقام نخست دست یافت.

ایندی کار تورنتو


مسابقات آی آر ال، ایندی کار تورنتو با پیروزی ویل پاور استرالیایی به پایان رسید.
پاور که این مسابقه را از جایگاه دوم خط استارت، آغاز کرده بود، مسیر ٢ کیلومتر و ٨٠٠ متری این پیست را ٨٥ بار دور زد ودر پایان بعنوان نفر نخست از خط پایان گذشت. پس از پاور که نفر نخست جدول رده بندی سری رقابتهای ایندی کار هم هست، داریو فرانچیتی و رایان هانترری مقامهای دوم و سوم را از آن خود کردند. این قهرمانی، چهارمین عنوان پاور درسال جاری محسوب میشود. اما این، اولین فصلیست که پاور به صورت کامل در مسابقات ایندی کار شرکت می کند. او در فصل پیش تنها در شش مسابقه آخر فصل حاضر شده بود.

گشتزنی رانندگان فرمول یک در خیابان


در حالیکه شهر سوشی در روسیه میزبان مسابقات المپیک زمستانی سال ٢٠١٤ است و روسیه هم تلاش دارد میزبانی مسابقات جام جهانی ٢٠١٨ را به دست آورد، این کشور علاقمند به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک نیز هست .
به همین منظور جنسون باتن، قهرمانی مسابقات فرمول یک، با خودروی مک لارن به گشتزنی در خیابانهای مسکو پرداخت. باتن که در مسابقات جایزه بزرگ انگلیس، در ماه جاری به مقام چهارم دست یافت، در مقابل چشم مشتاقان این رشته به رانندگی در خیابانهای مسکو پرداخت.

همچنین سباستین فتل، با رانندگی با خودروی جدید تیم ردبول، در شهر هپنهایم ، چهره این شهر را تغییر داد. شهر هپنهایم در منطقه برگ شتراسه محل زندگی خود فتل هم بوده، با داشتن ٢٥ هزار نفر جمعیت، شهری آرام لقب داشته، اما رانندگی وتل با خودروی جدید ردبول در این شهر، چهره ای متفاوت را برای ساکنان هپنهایم تصویر کرده است.

Sunday, July 18, 2010

ایران در فینال والیبال نشسته


تيم ملي واليبال نشسته ايران، تا ساعتی دیگر برای کسب عنوان قهرمانی جهان به مصاف بوسنی هرزگوین میرود.
در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان، که در مجموعه ورزشی همیلتون در شهر ادموند اوکلاهومای آمریکا در حال برگزاریست، تیم ایران با شكست سه بر صفر همه حریفان به فينال رسید. تيم ملي واليبال نشسته ايران تيمهاي قزاقستان، صربستان، اوكراين، چين و مصر را با نتيجه سه بر صفر شكست داد وامروز، برای کسب جام به مصاف تيم ملي بوسني و هرزگوين مي‌رود. مصر و روسيه هم براي مقام سومي با يكديگر رقابت خواهند كرد.

لیگ تابستانی بسکتبال


لیگ تابستانی ان بی ای، یا همان دی لیگ، دیروزبا انجام هفت دیدار پیگیری شد.
نیویورک نیکز موفق شد با نتیجه ١٠٩ بر ١٠٧ واشینگتن ویزاردز را از پیش رو بردارد. میامی هیت کلیولند کاوالیرز را با حساب ٧٣ بر ٦٩ برد. دیدار تورنتو رپتورز و نیواورلینز هورنتس با نتیجه ١٠١ بر ٩٣ بسود تورنتو به پایان رسید. همچنین سن آنتونیو اسپرز ٧٧ بر ٦٢ لس انجلس کلیپرز را ناکام کرد و آتلانتا هاکس ٩٧ بر ٨٦ منتخب دی لیگ را از پیش روبرداشت. دی لیگ یا همان لیگ توسعه، همه ساله همزمان و به صورت زیر گروه ان. بی. ای. برگزار میشود و در بازیهای تابستانی ، بازیکنانی در سطح پایینتر از بازیکنان اصلی ان. بی. ای. به میدان می روند.

برتری ادواردز در ایلینوی


در ادامه مسابقات اتومبیلرانی نسکار و از سری جام نیشن واید،
کارل ادواردز با خودروی فورد پیست میسوری ایلینوی را بعنوان نفر نخست به پایان برد.
در این دور از مسابقاتِ نیشن واید هم، مصاف ادواردز و کسلوفسکی به اوج خود رسید. سال گذشته ادواردز بدلیل تصادف با دیگر خودروها از دور مسابقه کنار رفت. اما در این رقابت،تنها دو دور مانده به پایان مسابقه، این ادواردز بود که از کسلوفسکی پیشی گرفت و به مقام نخست دست یافت. جالب آنکه کسلوفسکی به مقامی بهتر از چهاردهمی دست نیافت. این دومین عنوان ادواردز در این فصل و ٢٧مین قهرمانیش در مسابقات سری نیشن واید بود.

ترایتلان هامبورگ


مسابقات جام جهانی ترایتلان یا ورزش سه گانه هامبورگ، با پیروزی خاویر گومز اسپانیایی به پایان رسید.
در این مسابقات که شرکت کنندگان ١٠ کیلومتر دوی نیمه استقامت، یک و نیم کیلومتر شنا و ٤٠ کیلومتر دوچرخه سواری را پشت سر گذاشتند ،گومز موفق شد در دور آخر از یان فرودنوی آلمانی پیشی بگیردو به مقام نخست دست یابد. اما این مقام دومی، خللی در رده بندی کلی ایجاد نکرد و فردونو با ٢١٥٣ امتیاز همچنان در صدر باقی ماند. گومز این مسابقه را با زمان یک ساعت و ٤٣ دقیقه و ٧ ثانیه به پایان برد. در این مسابقه که با شرکت ٦٧ ورزشکار برگزار شد، تیم دان، از بریتانیا به مقام سوم دست یافت.

Monday, July 12, 2010

اسپانیا و اولین قهرمانی جهان


تیم ملی اسپانیا با غلبه بر هلند، برای اولین بار به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی دست یافت. فینال نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، در حالی در استادیوم شهر ساکر سیتی و به قضاوت هاوارد وب انگلیسی آغاز شد که بیشتر سکوها در اختیار طرفداران تیم ملی هلند بود، اما این ماتادورها بودند که در پایان با پیروزی، جام را بالای سر بردند.
در این بازی پربرخورد که ده کارت زرد برای هلند و پنج کارت زرد برای اسپانیا در پی داشت، این تیم ملی اسپانیا بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت. در نیمه اول این مسابقه شاهد بازی سرد و بی روحی از دو تیم بودیم و به جز معدود موقعیتهای دو تیم، بازی فاقد جذابیت بود. نیمه دوم اما با شناخت دو تیم از یکدیگر و بازی حساب شده دو تیم آغاز شد. ایکر کاسیاس کاپیتان و دروازه بان تیم ملی اسپانیا، در این نیمه با مهار دو موقعیت تک به تک ستاره تیم اش لقب گرفت.
بازی اما در وقت قانونی با حساب بدون گل پایان یافت تا سوت آغاز وقتهای تلف شده به صدا در آید. نیمه اول وقتهای تلف شده هم با بازی برابر دو تیم دنبال شد که سهم اسپانیا در گردش توپ بیشتر از تیم هلند بود. درحالی که نیمه نخست وقتهای اضافه هم رو به پایان بود، خطای هیتینگا کارت زرد دوم را برای او در پی داشت، تا هلند نیمه دوم وقت اضافه را ده نفره به مصاف حریف برود. اسپانیا با ورود سسک فابرگاس و تورس به میدان، بازی خود را به حریف دیکته کرد و هلند هم رافائل فن درفارت را به میدان آورد تا از تجربه او برای باز کردن دروازه اسپانیا استفاده کند. در حالیکه عقربه های ساعت به پایان 120 دقیقه دیدار نفسگیر دو تیم نزدیک می شد، سسک فابرگاس با پاسی دقیق، آندرس اینیستا را درون محوطه جریمه هلند صاحب توپ کرد. مدافعان هلند که به گمان آفساید ایستاده بودند کار را برای فابرگاس آسوده کردند تا این بازیکن با ضربه ای محکم قفل دروازه هلند را باز کند . این نتیجه تا پایان بازی پابرجا ماند تا اسپانیا برای اولین بار به عنوان قهرمانی مسابقات جام جهانی دست یابد. آنها که هشتمین تیم برنده این عنوان هستند، به اولین تیم اروپایی شناخته می شوند که در خارج از خانه جام را بالای سر برده اند.
در پایان نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، دیگو فورلان، مهاجم تیم ملی اروگوئه توپ طلا را به خود اختصاص داد. توماس مولر آلمانی به کفش طلا دست یافت و ایکر کاسیاس هم برنده دستکش طلایی شد.

Friday, July 9, 2010

کوتاه از جام جهانی


پل یا همان هشت پای مشهور آکواریوم اوبرهاوزن آلمان، این بار نتیجه دیدار فینال مسابقات جام جهانی را پیشگویی کرد. این هشت پا که تا کنون تمامی دیدارهای تیم ملی آلمان از جمله شکست این تیم در برابر صربستان و اسپانیا را درست پیش بینی کرده، اسپانیا را برنده دیدار فینال در برابر تیم ملی هلند معرفی کرد. همچنین پل تیم آلمان را بردنده دیدار رده بندی در برابر اروگوئه معرفی کرده است. از سوی دیگر یک طوطی سیزده ساله هم به جمع پیشگویان جام جهانی اضافه شده. این طوطی که مانی نام دارد تیم هلند را قهرمان مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی معرفی کرده است.

آرم مسابقات جام جهانی 2014 برزیل هم رونمایی شد. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل، روز گذشته در ژوهانسبورگ، لوگوی این مسابقات را رونمایی کرد. برزیل آخرین بار، 64 سال پیش میزبان بزرگترین ضیافت فوتبالی جهان بوده که در آن دوره تیم ملی اوروگوئه به مقام قهرمانی دست یاقت. داسیلوا اعلام کرد کشورش برای برگزاری موفقیت آمیز مسابقات جام جهانی، از تجربیات آفریقای جنوبی در این زمینه استفاده خواهد کرد.

سب بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، از میزبانی آفریقای جنوبی برای مسابقات المپیک 2020 پشتیبانی کرد. ژآکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، پیشتر از امکان تقاضای میزبانی این کشور برای المپیک سال 2010 خبر داده بود. آفریقای جنوبی در صورت کسب میزبانی این مسابقات، مانند مسابقات جام جهانی، اولین کشور آفریقایی میزبان المپیک خواهد بود. سب بلاتر همچنین ابراز امیدواری کرد، نلسون ماندلا، رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی و قهرمانی مبارزه با نژادپرستی، بتواند در دیدار فینال مسابقات جام جهانی که یکشنبه در استادیوم ساکر سیتی برگزار می شود، حضور داشته باشد.

همچنین مسئولان فیفا اعلام کردند نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی، آخرین دوره برگزاری این مسابقات با سبک فعلی داوری خواهد بود. ژروم والکه، دبیر کل فیفا اعلام کرد از دوره های بعد، تغییرات زیادی در داوری مسابقات اتفاق خواهد افتاد. این تغییرات می تواند شامل افزودن دو داور جدید مخصوص دروازه ها باشد، یا استفاده از تکنولوژی تصویری که فیفا تا کنون در برابر آن مقاومت نشان داده. صحنه های مشکوک داوری در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی که نقطه اوج آن نادیده گرفته شدن گل صحیح فرانک لمپارد در برابر تیم ملی آلمان بود، مسئولان فیفا را به فکر ایجاد تغییرات در داوری ها کرده است.

Thursday, July 8, 2010

اولین صعود اسپانیا به فینال جام جهانی


دومین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال، دیروز با برتری تیم ملی اسپانیا در برابر آلمان و راهیابی این تیم برای اولین بار به فینال این مسابقات به پایان رسید.
در این دیدار که در ورزشگاه دوربان و در حضور ٦١ هزار تماشاگر برگزار شد، تیم ملی اسپانیا از همان ابتدا بازی خود را بر حریف دیکته کرد. این تیم با پاسهای کوتاه و بازی با حوصله، توپ و میدان را در اختیار گرفتند. از آن سو آلمانی ها که در سه دیدار این دوره از مسابقات ٤ گل به ثمر رساندند، حتی از رسیدن به دروازه حریف عاجز ماندند. نیمه اول این دیدار به رغم حملات پردامنه و زهردار تیم ملی اسپانیا، با نتیجه بدون گل پایان یافت تا این تیم چشم به نیمه دوم داشته باشد. با آغاز نیمه دوم، باز هم این تیم ملی اسپانیا بود که با تسلط بر بازی، در یک سوم دفاعی حریف خیمه زده بود.حملات تیم اسپانیا در دقیقه ٧٣ نتیجه داد کارلس پویول، کاپیتان بارسلونا و مدافع پیش تاخته این تیم، کرنر ژاوی را با ضربه سر به گل تبدیل کرد تا اسپانیا از حریف اش پیش افتد. آلمان که انگار تازه پا به میدان گذاشته بود، دست به حملات گاه و بیگاه زد اما دفاع اسپانیا با پوشش هوشمندانه، مانع از گلزنی این تیم شد. در ادامه تیم اسپانیا یک موقعیت مسلم گلزنی هم داشت که پدرو با خودهواهی مانع از شکستن طلسم گلزنی فرناندو تورس شد. در آخر بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود اسپانیا به پایان رسید تا این تیم برای اولین بار راهی فینال مسابقات جام جهانی شود. تیم ملی آلمان هم با شکست در این دیدار، باید در دیدار رده بندی که شنبه برگزار می شود، به مصاف تیم ملی اروگوئه رود. در انتهای این بازی، ژاوی هرناندز از تیم ملی اسپانیا، به عنوان بازیکن برتر زمین انتخاب شد.

Sunday, July 4, 2010

شکست تحقیر آمیز آلبی سلسته


مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی، دیروز با انجام دو دیدار به پایان رسید. در نخستین دیدار تیم ملی آلمان موفق شد با بازی ای حساب شده با نتیجه چهار بر صفر آرژانتین را در هم بکوبد. شاگردان یواخیم لو خیلی زود و در دقیقه سه با ضربه سر توماس مولر به نخستین گل خود دست یافتند. در ادامه شاگردان دیگو مارادونا با تسلط بر بازی دست به حملاتی گسترده زدند، اما نبود یک تمام کننده، باعث شد نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر به سود آلمان به پایان برسد. نیمه دوم هم با حملات گاه و بی گاه آرژانتین آغاز شد اما این آلمان بود که بار دیگر و توسط میروسلاو کلوزه به گل دست یافت. پس از این گل بود که شیرازه آلبی سلسته از هم پاشید و آلمان موفق شد تا دو بار دیگر و توسط فردریش و کلوزه به گل دست یابد تا با نتیجه غیر قابل باور چهار بر صفر آرژانتین را شکست دهد. شاید بتوان در کنار مارادونا، مسی را هم بازنده بزرگ این مسابقات نامید، چون او بدون حتی یک گل زده نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی را ترک کرد

صعود اسپانیا به جمع چهار تیم برتر جام


در دومین دیدار که در الیس پارک ژوهاسنبورگ برگزار شد، اسپانیا به سختی و با نتیجه یک بر صفر پاراگوئه را از پیش رو برداشت تا راهی نیمه نهایی مسابقات جام جهانی شود. اسپانیا که انتظار دیداری آسان در برابر پاراگوئه را داشت، در برابر این حریف آمریکای جنوبی اش به مشکل خورد. نیمه اول با بازی برابر دو تیم به پایان رسید، در حالی که یک گل پاراگوئه هم از سوی داور آفساید اعلام شد. نیمه دوم اسپانیا کمی بیشتر بر بازی مسلط شد اما خطای پیکه بر روی مهاجم پاراگوئه، این تیم را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. ایکر کاسیاس دروازه بان اسپانیا این ضربه پنالتی را مهار کرد تا سه دقیقه بعد، کارلوس باترس، داور این دیدار خطا بر روی داوید ویا را هم پنالتی اعلام کند. ژابی آلونسو این ضربه را به گل تبدیل کرد اما داور با اعلام خطای بازیکنان اسپانیا، دستور ضربه مجدد را داد. آلونسو اما دومین ضربه را به دستان دروازه بان پاراگوئه کوبید تا اسپانیا شانس برتری را از دست دهد. در ادامه اما داوید ویا بار دیگر برای ماتادورها گلزنی کرد تا این تیم حریف آلمان در مرحله نیمه نهایی این مسابقات شود. داوید ویا هم با این گل، با پنج گل زده، در صدر جدول برترین گلزنان جام جهانی آفریقای جنوبی قرار گرفت