Monday, July 12, 2010

اسپانیا و اولین قهرمانی جهان


تیم ملی اسپانیا با غلبه بر هلند، برای اولین بار به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی دست یافت. فینال نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، در حالی در استادیوم شهر ساکر سیتی و به قضاوت هاوارد وب انگلیسی آغاز شد که بیشتر سکوها در اختیار طرفداران تیم ملی هلند بود، اما این ماتادورها بودند که در پایان با پیروزی، جام را بالای سر بردند.
در این بازی پربرخورد که ده کارت زرد برای هلند و پنج کارت زرد برای اسپانیا در پی داشت، این تیم ملی اسپانیا بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت. در نیمه اول این مسابقه شاهد بازی سرد و بی روحی از دو تیم بودیم و به جز معدود موقعیتهای دو تیم، بازی فاقد جذابیت بود. نیمه دوم اما با شناخت دو تیم از یکدیگر و بازی حساب شده دو تیم آغاز شد. ایکر کاسیاس کاپیتان و دروازه بان تیم ملی اسپانیا، در این نیمه با مهار دو موقعیت تک به تک ستاره تیم اش لقب گرفت.
بازی اما در وقت قانونی با حساب بدون گل پایان یافت تا سوت آغاز وقتهای تلف شده به صدا در آید. نیمه اول وقتهای تلف شده هم با بازی برابر دو تیم دنبال شد که سهم اسپانیا در گردش توپ بیشتر از تیم هلند بود. درحالی که نیمه نخست وقتهای اضافه هم رو به پایان بود، خطای هیتینگا کارت زرد دوم را برای او در پی داشت، تا هلند نیمه دوم وقت اضافه را ده نفره به مصاف حریف برود. اسپانیا با ورود سسک فابرگاس و تورس به میدان، بازی خود را به حریف دیکته کرد و هلند هم رافائل فن درفارت را به میدان آورد تا از تجربه او برای باز کردن دروازه اسپانیا استفاده کند. در حالیکه عقربه های ساعت به پایان 120 دقیقه دیدار نفسگیر دو تیم نزدیک می شد، سسک فابرگاس با پاسی دقیق، آندرس اینیستا را درون محوطه جریمه هلند صاحب توپ کرد. مدافعان هلند که به گمان آفساید ایستاده بودند کار را برای فابرگاس آسوده کردند تا این بازیکن با ضربه ای محکم قفل دروازه هلند را باز کند . این نتیجه تا پایان بازی پابرجا ماند تا اسپانیا برای اولین بار به عنوان قهرمانی مسابقات جام جهانی دست یابد. آنها که هشتمین تیم برنده این عنوان هستند، به اولین تیم اروپایی شناخته می شوند که در خارج از خانه جام را بالای سر برده اند.
در پایان نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، دیگو فورلان، مهاجم تیم ملی اروگوئه توپ طلا را به خود اختصاص داد. توماس مولر آلمانی به کفش طلا دست یافت و ایکر کاسیاس هم برنده دستکش طلایی شد.

No comments:

Post a Comment