Monday, November 1, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


هفته نهم لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، با پیروزی صدرنشینان آغاز شد.
رئال مادرید در خانه هرکولس با نتیجه سه بر یک این تیم را از پیش رو برداشت. دو گل از کریستیانو رونالدو و یک گل از آنخل دی ماریا در برابر تک گل دیوید ترزگه، مهاجم سابق یوونتوس، باختی خانگی را برای هرکولس رقم زد. تیمی که پیش از این توانسته بود بارسلونا و سویا را شکست دهد. با این نتیجه شاگردان خوزه مورینیو با ۲۳ امتیاز به صدرنشینی در جدول رده بندی ادامه دادند.

در دیداری دیگر، بارسلونا موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر سویا را در هم بکوبد. در این دیدار که در استادیوم نیوکمپ برگزار شد، مسی و وداوید ویا هر کدام دو بار و دنی آلوز یک بار برای میزبان گلزنی کردند. ضمن آنکه سویا از دقیقه ۴۵ و با اخراج کونکو ده نفره به بازی ادامه می داد. با این پیروزی بارسا با ۲۲ امتیاز در تعقیب رئال، رده دوم را به خود اختصاص داد و سویا هم با ۱۴ امتیاز به رده هفتم جدول سقوط کرد.

اما دیشب ویارئالِ ده نفره در خانه اسپورتینگ خیخون با تساوی یک بر یک دست یافت. در این دیدار ابتدا کاسترو از روی نقطه پنالتی میزبان را پیش انداخت. در ادامه و پس از اخراج روسی در دقیقه ۷۰، ویارئال، فشار بر روی میزبان را افزایش داد تا توانست در دقیقه ۹۰ و از روی نقطه پنالتی دروازه خیخون را باز کند تا در پایان سهم هر تیم یک امتیاز باشد.

هفته دهم رقابتهای بوندس‌لیگای آلمان ،با شکست تیم صدرنشین ماینتز همراه بود. تیم فوتبال ماینتز که تا پیش از این، صدرنشین نیم فصل بوندس‌لیگای آلمان لقب گرفته بود، در هفته دهم این رقابتها، دیشب درخانه ی خود، در اشتادیون ام بروخ وگ شهر ماینتز، نتیجه را به بروسیا دورتموند واگذار کرد و صدرنشینی را هم به زرد پوشان سپرد. در این دیدار دورتموندی ها با گل‌های ماریو گوتزه، و لوکاس باریوس دردقایق 27 و 67در مصاف با تیم پیشتاز لیگ، به برتری رسیدند. البته ماینتز در دقیقه 48 این دیدار یک ضربه پنالتی را توسط پولانسکی از دست داد.

در دیگر بازی دیدنی هفته دهم بوندسلیگا تیم هوفنهایم در راین نکار آرنای سینزهایم، با چهار گل مقابل میهمانش هانوفر به برتری رسید. برای هوفنهایم در این دیدار گیلفی سیگوردسون، در دقیقه 45 و همینطور دقیقه 48 ،از روی نقطه پنالتی، دوگل برای تیمش به ثمر رساند و دمبابا دقیقه51 وپانیل مِلپا دقیقه71 دوگل دیگر به اندوخته این تیم افزودند. البته با اخراج مانوئل اشمیدباخ، در دقیقه 19 ،تیم هانوفر بیش از ۷۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کرد. هم اینک در جدول رده بندی، بروسیا دورتموند با 25 امتیاز پیشتاز است وماینتز با یک امتیاز کمتر با 24 امتیاز دوم است و هوفنهایم با 18 امتیاز، هم امتیاز با بایر لورکوزان و بدلیل تفاضل گل در جایگاه سوم ایستاده است.

همچنین در ادامه رقابتهای هفته یازدهم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، با تساوی مونت پیلیه و پاریسن ژرمن پیگیری شد. در این دیدار که در استاد دولا مسون مونت پیلیه برگزار شد، ابتدا ژولی میهمان را پیش انداخت، اما در ادامه و در دقیقه ۴۲ استرادا بازی را به تساوی کشاند تا این دیدار با همان نتیجه یک بر یک به پایان برسد. با این تک امتیاز مونت پیلیه با ۱۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت و پاریسن ژرمن هم با ۱۶ امتیاز رده هفتم را به خود اختصاص داد.

در آمریکا، یاران دیوید بکام در نخستین دیدار از مرحله پلی آف لیگ فوتبال ملی آمریکا، ام ال اس، در برابر سیتل ساندرز به پیروزی دست یافتند. در این دیدار که در سیاتل مرکز ایالت واشنگتن برگزار شد، ادسون بادل، تک گل بازی را در دقیقه ۵۵ برای لس انجلس گالاکسی به ثمر رساند تا این تیم بازی را بسود خود به پایان برساند. این پیروزی امید لس انجلس را برای حضور در دیدار نهایی کنفراس غرب در برابر دالاس یا مدافع عنوان قهرمانی، رئال سالت لیک افزایش داد.

No comments:

Post a Comment