Wednesday, November 24, 2010

چهار طلای دیگر برای ایران


کاروان ورزشی ایران در دوازدهمین روز شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی با کسب ۴ مدال طلا، توسط ذبیح الله پورشیب، احسان حدادی، جمال میرزایی و صادق گودرزی با مجموع 16 طلا به رده چهارم جدول مدالها بازگشت.
ابتدا ذبیح الله پورشیب عضو تیم ملی کاراته امروز ایران را صاحب سیزدهمین مدال طلا کرد. خستین مدال طلای تیم ملی کاراته در حالی توسط پورشیب کسب شد که قبل از آن دو کاراته کا ایران، محمد و فاطمه قاسمی از رسیدن به مدال بازمانده بودند.

در رقابتهای کشتی جمال میرزایی و صادق گودرزی با اقتدار حریفانشان را در دیدار فینال شکست دادندو به دو مدال طلای دیگر دست پیدا کردند تا کشتی آزاد در روز دوم این رقابتها صاحب سه مدال طلا و نقره شود.
در فينال وزن 74 كيلوگرم، صادق گودرزي نايب قهرمان سال 2010 جهان، كازويوكي ناگاشيما از ژاپن را در دو تايم متوالي شكست داد تا اولين طلاي كشتي آزاد و چهاردهمين طلاي كاروان ايران را بر گردن آویخت.
در فينال وزن 84 كيلوگرم هم جمال ميرزايي، لي جائه سونگ از كره جنوبي رادر دو تايم متوالي شكست داد و قهرمان شد.
اما مهدی تقوی با شکست برابر حریفی از ژاپن به مدال نقره قناعت کرد. تقوي دارنده مدال طلاي سال 2009 جهان در وزن ۶۶ کیلوگرم نتوانست از سد تاتسوهيرو يونميتسو نفر سوم امسال جهان از ژاپن عبور كند و بر سكوي دوم ايستاد.
در بوکس نماینده وزن 75 کیلوگرم ایران محمد ستارپور با نتیجه 10 بر 7 مقابل ویجندر سینگ از هندوستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. روح الله حسینی و مظاهری هم به مدال برنز رسیده بودند.
تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه 67 بر 43 برابر تیم اردن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی راه یافت. ایران برای راهیابی به فینال، فردا شب با برنده چین وقطر مسابقه می دهد.

در رقابتهای دوومیدانی و در ماده پرتاب دیسک احسان حدادی با رکورد 67:99 به عنوان قهرمانی و مدال طلای این دوره از بازیها دست پیدا کرد. در همین ماده محمد صمیمی دیگر ورزشکار ایران موفق به کسب مدال برنز شد. بدین ترتیب کاروان ورزشی ایران که دیروز جایگاه چهارم را به چین تایپه واگذار کرده بود، با کسب چهار مدال طلا، ، مجددا به رده چهارم بازگشت و با 16 مدال طلا، 10 مدال نقره و 17 برنز همچنان پس از چین، کره جنوبی وژاپن ایستاده

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر تایلند به دیدار فینال شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی راه یافت . امروز تیم ملی والیبال ایران در مرحله نمیه نهایی،با برتری ۳ بر صفر برابر تایلند به فینال راه یافت. در این دیدار شاگردان حسین معدنی در سه گیم متوالی با نتایج 25 بر 16 ، 25 بر 21 و 25 بر 16 حریف خود را شکست دادند تیم ملی والیبال ایران برای کسب مدال طلای شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی باید روز جمعه به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن برود.

اما در روز یازدهم بازیهای آسیایی گوانگژو، در والیبال ساحلی زنان، کشور میزبان به مدال طلا و نقره دست یافت. ژو چن و ژنگ ژی، دارنده مدال برنز المپیک پکن با پیروزی در برابر هموطنانشان، هانگ یونگ و یو یوان به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافتند.در تنیس انفرادی زنان پنگ شوای از چین به مصاف آکگول آمانمورادووا از ازبکستان رفت که موفق شد با حساب دو بر صفر و با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ این حریف را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.مدال طلای راگبی زنان به تیم قزاقستان رسید. در دیدار نهایی راگبی زنان که بین کشور میزبان و قزاقستان برگزار شد، تیم ملی چین با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ شکست خورد تا از دستیابی به یک طلای دیگر باز بماند.در رقابتهای راگبی مردان هم تیم ملی ژاپن با غلبه برا هنگ کنگ به مقام قهرمانی و مدال طلای این مسابقات دست یافت. همچنین در تیراندازی زنان و در ریکرو، یون اوخی از کره جنوبی با پیروزی شش بر صفر در برابر چنگ مینگ چینی، به مقام قهرمانی رسید. در اسکیت مردان و در رشته ۵۰۰ متر اسپرینت، سونگ چینگ یانگ از تایوان به مدال طلا رسید و در قسمت زنان هم هائونگ یو تینگ گردن آویز طلا را به دست آورد. در ۱۱۰ متر با مانع مردان هم لیو ژیانگ از چین به مقام نخست رسید. اما در شمشیر بازی تیمهای چین و ژاپن در دو رشته به دیدار نهایی راه یافتند که سهم هر کدام یک مدال طلا بود. در رشته فلوره، این نمایندگان میزبان بودند که با شکست ژاپن به مدال طلا رسیدند اما در اِپه، تیم ملی ژاپن با عبور از سد میزبان به مقام قهرمانی دست یافت. در دیدار نیمه نهایی هاکی مردان، و در حالیکه بازی دو تیم پاکستان و کره جنوبی در وقتهای قانونی با تساوی به پایان رسید، در ضربات پنالتی، سلمان اکبر با دفع یکی از ضربان حریف، پیروزی ۴ بر ۳ را برای تیمش به ارمغان آورد. پاکستان در دیدار نهایی به مصاف تیم ملی هند خواهد رفت. در هاکی زنان هم کره جنوبی و چین به مصاف هم رفتند که در آخر کشور میزبان به مقام نخست و مدال طلا دست یافت. در کشتی آزاد و در وزن ۶۰ کیلوگرم، مانداخناران گانزوریگ از مغولستان، با شکست هیرویوکی اودا از ژاپن به مدال طلا دست یافت. و در نیمه نهایی فوتبال هم تیم ملی کره جنوبی با شکست در برابر امارات متحده عربی از راهیابی به نهایی باز ماند. کره جنوبی در دیدار رده بندی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.


No comments:

Post a Comment